Skip to main content
Beantwoord

KPN app onthoudt username en wachtwoord niet

  • 5 January 2024
  • 8 reacties
  • 60 keer bekeken

Ik heb hier hetzelfde probleem. Mijn moeder woont bij ons in haar kangoeroe woning en komt ieder uur binnen zodat ik weer in kan loggen op haar tablet. Ze heeft niet de verstandelijke vermogens het zelf te kunnen. Wordt er knettergek van. Samsung S5e 4G. Is er inmiddels een oplossing voor?

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.  
 

Ik heb hier hetzelfde probleem. Mijn moeder woont bij ons in haar kangoeroe woning en komt ieder uur binnen zodat ik weer in kan loggen op haar tablet. Ze heeft niet de verstandelijke vermogens het zelf te kunnen. Wordt er knettergek van. Samsung S5e 4G. Is er inmiddels een oplossing voor?

Niet uitloggen op de app @Sacajawea , als je dan een volgende keer de app weer aanroept kun je gewoon verder kijken via de app.

 


De app logt zélf nooit uit.

De tablet versie ken ik niet. Maar als die gelijkend is aan de website versie http://tv.kpn.com dan zal je rechtsboven zó uit kunnen loggen. Mogelijk dat je moeder dat doet? @Sacajawea .


Hi @Sacajawea, ik snap goed dat je er een beetje flauw van bent dat je dit telkens opnieuw moet doen 🙁

Er speelt al heel lang geen issue meer met het inloggen, dit was ruim een jaar geleden heel kort aan de orde. Dat het nu mis gaat bij je moeder, zal dus een andere oorzaak hebben. De app hoort gewoon ingelogd te blijven, tenzij je er zelf voor kiest om uit te loggen. Kijkt je moeder de hele dag door tv via haar tablet en is ze dan tijdens het kijken ineens uitgelogd? Of stopt ze daar telkens mee en logt ze dan misschien zelf uit? 

Zou je anders op haar tablet eens bij ‘profiel -> instellingen -> apparaat beheer’ willen kijken welke apparaten er verbonden zijn? Zie je daar misschien iets geks?


@Maja_ Heel gek want hij doet het wel. Omdat Peter en Nomen aangaven dat absoluut heel zeker te weten mijn moeder dit deed heb ik een avond naast haar gezeten. Enige wat zij doet is haar tablet aan, kiest een kanaal en zend dit naar de chromecast om het op tv te zien. Daarna laat ze de tablet gewoon op standby gaan (zwart scherm). Om e.e.a. duidelijk te maken. Mijn moeder heeft niet de verstandelijke vermogens zomaar op knoppen te drukken en zij doet dat ook nooit, omdat ze bang is dat ze dan wat kapot maakt. Zij doet alleen datgene wat haar is aangeleerd. Maar toch, ook op de avond dat ik naast haar zat, is ze ineens uitgelogd wanneer ze haar tablet weer ‘opent’ wanneer ze van kanaal wil wisselen. De app van KPN TV draait even een pijltje in de rondte en ze krijgt een inlogscherm met die vrouw met dat mondkapje op. 

Het gebeurde de eerste maand heel af en toe (we zijn sinds ongeveer oktober/november 23 bij de KPN) en nu ineens meerdere keren per dag. Tablet heeft de nieuwste updates qua OS en ook de KPN app is up to date. Ze kan niet zelf dingen installeren op haar tablet, dat heb ik geblokkeerd. 

Probleem is een beetje dat haar aan te leren wat een wachtwoord is en een wachtwoord aanmaken dat zij zelf kan intikken met hoofdletters, kleine letters en cijfers is gewoon heel lastig. 

Mijn man kijkt ook via zijn telefoon wanneer hij in bed ligt en hij heeft geen issues met uitloggen. 

Verder kijkt niemand TV via de KPN TV app, dus er zijn ook niet teveel users tegelijk bezig. 

Ik zal vanavond kijken bij profiel welke apparaten er verbonden zijn. Op mijn toestel zie ik wanneer ik inlog bij KPN TV onder profiel dat onze drie namen (moeder, ik en man) en mijn tablet verbonden zijn. Ik neem aan dat dat voor haar hetzelfde is omdat mijn account natuurlijk op haar telefoon staat. 


Dat is inderdaad wel erg vreemd @Sacajawea, op welke manier is er ingelogd op de tablet? Is dat via gebruikersnaam en wachtwoord of juist via abonnementsnummer en pincode? Zouden jullie bij het opnieuw inloggen de andere optie eens willen proberen?

Mocht dat ook geen verschil maken, zouden jullie de app dan eens willen verwijderen en daarna opnieuw installeren? Ik hoor graag of 1 van beide opties nog een verschil maakt!


We zijn allemaal ingelogd via gebruikersnaam en wachtwoord. 

Ik zal vanavond haar tablet uitloggen en inloggen met abonnementsnummer en pincode. 


Hoe gaat het nu met het uitloggen @Sacajawea?


Wat  irritant is als je een probleem meldt, is dat de provider dan zegt: hè, dat is vreemd. Waarom denk je dat ik bel? Hé dat is vreemd, is het allerdomste niet helpende antwoord dat je kunt bedenken. Of nee wacht: bij mij doet ie het gewoon. Nog dommer. 

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


Reageer