Skip to main content
Beantwoord

KPN biedt Film1 aan zonder app

• November 2, 2025
  • 14 reacties
  • 180 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Waarom werkt de Film1 app niet als ik deze afsluit bij KPN, dit staat ook nergens vermeld?!
Heel onhandig om van het volledige aanbod gebruik van te maken zonder ondemand omgeving.

De 4 toegevoegde kanalen zijn namelijk live en je kunt alleen terugkijken wat uit is gezonden.

Kost ook nog steeds een tientje zonder de app optie..

Beste antwoord door PeterG

Onder films, bij Films per aanbieder staat ie erbij

14 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 2, 2025

Zie ook hier. om het af te sluiten via KPN.

KPN is een tussenpersoon voor de facturatie.

Abonnement sluit je af via KPN bij Film1

Je moet hem wel via KPN activeren.

Je krijgt, als ik het goed heb, 4 kanalen erbij op de KPN tv ontvanger en ik dacht ook via de KPN app.

Zie ook hier, als ik het goed begrijp kan je de app van Film1 niet activeren.

Via Google vond ik dit:

Ja, als je Film1 bij KPN bestelt, kun je de films niet alleen op tv, maar ook via de KPN TV+ app op andere apparaten bekijken. Je moet Film1 eerst bestellen via MijnKPN of samen met een nieuw internetpakket. Zodra het actief is, kun je de films en series ook onderweg en thuis op je tv, tablet of smartphone kijken. 

Hoe je Film1 met KPN kunt bekijken

• Bestellen: Voeg Film1 toe aan je KPN-abonnement via MijnKPN.
  • Kijken op tv: Na het bestellen, kun je binnen 15 minuten op je tv naar de Film1 zenders kijken.
  • Kijken via de KPN TV+ app: Download de KPN TV+ app en log in om ook op andere apparaten te genieten van Film1.
  • Kosten: Film1 is een betaalde toevoeging aan je KPN-abonnement, met een maandelijkse prijs van circa €9,99. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 2, 2025

In het menu van kpn is het volledige on demand aanbod van Film1 aanwezig. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Idd..

KPN mag dan tussenpersoon zijn, maar omdat je niet kunt inloggen op de Film1 app, is het te gebruiken aanbod van Film1 beperkt tot de 4 kanalen met terugkijkoptie. 
Dit staat nergens vermeld bij het afsluiten van het abonnement wat ook nog eens even duur is als  afsluiten bij andere aanbieders met gebruik van de app.

Meer transparantie van de voorwaarden van KPN bij het afsluiten van Film1 via hen zou wel op zijn plaats zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

In het menu van kpn is het volledige on demand aanbod van 

In het menu van het nieuwe kastje staan alleen de kanalen..

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • November 2, 2025

Onder films, bij Films per aanbieder staat ie erbij

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Ja, werkt nu zoals ik bedoel met de ondemand functie..

Bedankt.., helemaal  overheen gekeken.. Heb bij de Apps de Film1 app toegevoegd via de Appstore, maar die is onbruikbaar zonder gebruikersnaam wachtwoord.

Alle andere apps werken gewoon, waarom dat bij Film1 nou niet zo is geen idee..

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 2, 2025

Omdat via kpn de Film1 app niet wordt aangeboden staat dat aanbod bij kpn zelf.

Je mist niks.

Film1 app kun je op al je apparaten weer verwijderen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Maar toch nog even over de app(s)..

De app van Film1 werkt dus helemaal niet via de tv, tablet, mobiel en via de app van KPN kun je ook niet de ondemand optie van Film1 gebruiken.

Dus de ondemand optie werkt vooralsnog alleen op de KPN box..?!

Via de tablet en mobiel is het dus alleen live of terugkijken!?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 2, 2025

Nog een beperking van KPN, Film1 alleen thuis te bekijken. Via app van Odido, Delta of Ziggo kan men ook buitenhuis Film1 kijken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Film1 app is wel te downloaden op de box maar werkt niet..

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Binnenshuis gebruiken werkt ook alleen maar op de Box, films van ondemand via tablet of mobiel aangesloten op dezelfde WIFI worden niet afgespeeld.

Er wordt verwezen naar het inlogscherm

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 2, 2025

@KW5 Je kan proberen te inloggen. Bij Ziggo zijn dezelfde user/wachtwoord, bij Delta zijn postcode/email-adres. Misschien werkt het ook op die manier, wie weet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Al geprobeerd.., maar helaas..👍🏻☹️

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 2, 2025

Volgens mij is via de KPN TV app alleen de 4 kanalen en alleen thuis.

Via de ontvanger is ook on demand beschikbaar. 

Waarom die Lane van Film1 aangezet kan worden in de KPN TV app is mij een beetje een raadsel. Verwijst vervolgens naar de app/website van Film1. Waar je als kpn klant dan weer geen account kunt maken. Krom.

Kan de KPN Moderator die hier komt eens navraag over doen?

Films kijk je toch thuis. Ik wel. Op het grote schermen de 5.1 installatie. Niet op een telefoontje, toch?

En ik vind Film1 wat oubollig. Ook is het aanbod '’vrij oud'’. Echt recente films hebben ze niet.

Ik heb iets van 20 jaar FilmNet/Canal+ gehad tot eind vorige eeuw. Lineaire kanalen is zo vorige eeuw. Toen kon het niet anders. 

Ik denk dat de meeste Film1 abonnees het nemen voor lineair kijken. En opnemen. Die willen helemaal niet streamen. Dan neem je wel een van de andere.