Skip to main content

KPN schrijft 9,99 EUR af onder de noemer ‘online aankopen’, echter heb ik geen Spotify abonnement of aangekochte apps via KPN lopen. KPN verwijst mij naar Spotify dat er mogelijk nog een abonnement actief is. Spotify bevestigd dat er geen abonnementen lopen en verwijst mij weer door naar KPN… Inmiddels loopt dit al vanaf oktober 2021 en heb ik diverse personen binnen KPN en Spotify gesproken, helaas lijkt niemand zijn verantwoordelijkheid hiervoor te nemen en blijf ik maar betalen voor iets dat ik niet afneem of gebruik…  Ik vind het zelf echt opmerkelijk dat KPN wel geld kan afschrijven maar geen specificatie kan aanbieden..

Volgens de conversatie in onderstaande link is dit een bekend probleem binnen KPN, echter lukt het mij nog steeds niet om de betalingen te stoppen… 

https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/spotify-als-online-aankopen-op-de-factuur-549420

 

Is er iemand binnen KPN die mij aub verder kan helpen?

 

Grt,
Anne

 

 

Goedemiddag @Anne896, welkom en goed dat je hier aan de bel trekt!

Dit is inderdaad een bekend probleem: in het topic staat:
De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres.

Voor zover mij bekend is, zou dit issue opgelost moeten zijn: ik kijk daarom graag met jou mee!
Wil jij jouw klantgegevens in jouw Forum profiel noteren? Alles wat je invult in de vakjes waar ‘privé” voor staat, is alleen zichtbaar voor de KPN moderators.

  • Volledige naam + geboortedatum
  • Klantnummer
  • Postcode en huisnummer
  • Laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is

In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt.

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken!


Beste Shyrin, Ik heb mijn gegevens reeds ingevuld.

 

Groeten,

Anne


Gezien hoor, @Anne896!

Ik heb een achterliggende afdeling een bericht gestuurd met de vraag mee te kijken en actie te ondernemen. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het je weten! Excuses voor het ongemak!


Beste Shyrin,

Heb je reeds een terugkoppeling ontvangen?
Ik zie je reactie graag tegemoet.


Met vriendelijke groet,
Anne 


Goedenavond, @Anne896, ja, toevallig heb ik deze vanochtend ontvangen. 

Er was blijkbaar een koppeling van Spotify Premium en deze koppeling is per vandaag (11 mei 2022) stopgezet. Ik zal op jouw facturen nakijken wat er precies berekend is èn al gecrediteerd is en wat er nog gecrediteerd moet worden. Staan er nu ook nog extra kosten genoemd in jouw MijnKPN omgeving?

Ik zie dat er nog 3 x €9,99 gecrediteerd moet worden en mei 2022 moet daar ook nog bij opgeteld worden. Ik heb bij deze 4 x €9,99 gecrediteerd en dit creditbedrag wordt automatisch meegenomen met een volgende factuur.

Dus vanaf juni 2022 mogen deze kosten niet meer op de factuur vermeld staan. Trek aan de bel als dit niet klopt (ik heb een aantekening + link naar dit topic genoteerd bij jouw klantgegevens).

Nogmaals excuses voor het ongemak! 


*Admin: edit toevoeging antwoord


Beste Shyrin, 

Hartelijk bedankt voor je hulp. Er is totaal 4x 9,99 afgeschreven waarvan deze 1x is gecrediteerd. Er zal dus in ieder geval nog 3x 9,99 gecrediteerd moeten worden. Mogelijk dat op de factuur van mei ook nog een bedrag van 9,99 komt te staan aangezien de koppeling per vandaag is stopgezet. In dat geval zie ik graag 4x 9,99 tegemoet. 

 

 

Er staan geen extra kosten genoemd in mijn kpn omgeving, die hebben er namelijk ook nooit gestaan. De online aankopen werd werd enkel op de factuur vermeld.

 

Met vriendelijke groet,
Anne 


Ja, ik kom tot dezelfde conclusie 🙂. Ik zie dat er nog 3 x €9,99 gecrediteerd moet worden en mei 2022 moet daar ook nog bij opgeteld worden. Ik heb bij deze 4 x €9,99 gecrediteerd en dit creditbedrag wordt automatisch meegenomen met een volgende factuur.

Dus vanaf juni 2022 mogen deze kosten niet meer op de factuur vermeld staan. Trek aan de bel als dit niet klopt (ik heb een aantekening + link naar dit topic genoteerd bij jouw klantgegevens).

Nogmaals excuses voor het ongemak! 


Hi Shyrin,

 

Bedankt voor je hulp.

Is de credit goed verwerkt? Ik zie namelijk geen creditering op de factuur die ik vandaag vanuit KPN heb ontvangen.

 

Met vriendelijke groet,

Anne 


@Anne896 Waarschijnlijk was de factuur al opgemaakt 

Dat kan je ook opmaken uit het feit dat ook mei gecrediteerd wordt 

En bij de volgende moet het er dus zeker bij staan!

Laat je het dan even weten of het goed gaat?


Best Roos en Shirin,

In de maand juni zijn de bedragen gecrediteerd, waarvoor dank.

Echter ontvang ik vandaag een nieuwe factuur voor de maand juli en wordt er wéér onnodig geld afgeschreven. Kunnen jullie hier weer asap naar kijken?

 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Anne 


Roos is ook een klant, dus die kan dit niet voor je nakijken, ik ga er direct achteraan! Wel vervelend dat dit toch nog niet opgelost lijkt te zijn: ik kom er op terug!


Excuses voor de late terugkoppeling, @Anne896! Vorige week woensdag hebben wij de bevestiging gekregen dat het nu écht opgezegd is! Ik crediteer nog eens twee keer: voor juni en juli. Mijn excuses voor het ongemak!


Beste Marcia,

het is helaas nog steeds niet opgelost…. Ik ontvang wederom een factuur met +9,99. Er is niets gecrediteerd. Hoe gaan we dit oplossen? Het probleem loopt al bijna een jaar… ik hoop dat je begrijpt dat mijn geduld nu wel echt op is.. 

 

Ik zie je reactie graag tegemoet. 
Alvast bedankt. 
 

groeten,

Anne 


De factuur die je nu hebt ontvangen, was al opgemaakt @Anne896: de creditering die Marcia ingevoerd heeft, kon niet meer meegenomen worden op deze factuur. De toegezegde creditering van tweemaal €9,99 zie je terug op de volgende factuur en dan moet het echt geregeld en afgesloten zijn.


Beste, dan wacht ik deze maand nog even af. 
Echter zie ik graag drie crediteringen tegemoet. Vwb augustus is er ook weer 9,99 afgeschreven. Het betreft dus juni, juli en augustus. Alvast bedankt. 
 

mvg, 

Anne