Skip to main content
Beantwoord

KPN heeft eenzijdig mijn Netflix abonnement opgezegd, hoe kan dat?

• February 20, 2025
  • 37 reacties
  • 812 keer bekeken

Vandaag ontving ik een e-mail van Netflix “ dat KPN mijn Netflix abonnement had opgezegd en dat ik per vandaag dus niet meer kan kijken”. Wel kan ik het opnieuw afsluiten…

Dit is niet met mij gecommuniceerd en KPN mag dit niet ongevraagd doen! Staat ook bij de instellingen “dat opzeggen via Netflix loopt en niet via KPN”!! Hoe kan dit??

Ik wil opheldering en had op z’n minst een e-mail van KPN hierover willen ontvangen.  Dan had ik nog kunnen ingrijpen. Ik kan hier nergens iets over vinden en vind het totaal ongepast. Wie lost dit op?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi allen! Er is een update. Als het goed is hebben jullie zelf ook bericht hierover ontvangen, maar voor de volledigheid: 

Jouw Netflix abonnement is vannacht onterecht door ons opgezegd, onze excuses hiervoor. Wij kunnen helaas niet Netflix opnieuw voor jou aanvragen. Via deze link (in e-mail) of in MijnKPN kan je dat zelf doen. Nadat je Netflix abonnement via KPN is afgerond, kan je je bestaande Netflix-account koppelen, zodat je verder kan kijken waar je gebleven was. Ook alle andere instellingen zijn bewaard gebleven.

Door deze opzegging heb je geen extra kosten.
Als je intussen zelf al een nieuw Netflix abonnement hebt aangevraagd hoef je verder niets meer te doen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

37 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 20, 2025

Maar...u hebt zelf geen enkele wijziging aangevraagd / doorgevoerd, op bijvoorbeeld Mijn KPN, ​@NickMar?

• February 20, 2025

Betaalde je altijd rechtstreeks zelf aan Netflix? Of ging dat altijd via de factuur van KPN? 

Of misschien beide? Kijk dat goed na. Er zijn klanten die zitten dubbel te betalen. Komen ze soms pas jaren later achter. 

• Auteur
  • Topper
  • February 20, 2025

Betaling liep via KPN. Maar ik ga nu alles checken!

• Auteur
  • Topper
  • February 20, 2025

Maar...u hebt zelf geen enkele wijziging aangevraagd / doorgevoerd, op bijvoorbeeld Mijn KPN, ​@NickMar?

Nee, wij hebben zelf niks doorgevoerd of aangevraagd bij KPN. Dit is eenzijdig vanuit KPN gedaan. Vanuit privacywetgeving mag dit ook niet eens!

• February 20, 2025

Gewoon weer opnieuw activeren dan. Dan kan je weer kijken.

Linda A
Deelnemer
  • Deelnemer
  • February 20, 2025

Vandaag ontving ik een e-mail van Netflix “ dat KPN mijn Netflix abonnement had opgezegd en dat ik per vandaag dus niet meer kan kijken”. Wel kan ik het opnieuw afsluiten…

Dit is niet met mij gecommuniceerd en KPN mag dit niet ongevraagd doen! Staat ook bij de instellingen “dat opzeggen via Netflix loopt en niet via KPN”!! Hoe kan dit??

Ik wil opheldering en had op z’n minst een e-mail van KPN hierover willen ontvangen.  Dan had ik nog kunnen ingrijpen. Ik kan hier nergens iets over vinden en vind het totaal ongepast. Wie lost dit op?

Ik heb vanochtend precies dezelfde mail ontvangen!

• February 20, 2025

Ik vermoed een onbedoelde bijwerking van het nieuwe Combivoordeel systeem.

@NickMar en ​@Linda A staat Netflix nog wel actief in de Mijn KPN omgeving? 

Ik verwacht dat het daar dan inderdaad niet meer actief staat.

Linda A
Deelnemer
  • Deelnemer
  • February 20, 2025

Bij mij staat Netflix nog actief in de KPN app

• February 20, 2025

En kan je nog wel gewoon inloggen en kijken?

Twee klanten kan toeval zijn ik vraag mij ook af of jullie beiden iets hebben veranderd ten aanzien van het nieuwe Combivoordeel systeem.

Linda A
Deelnemer
  • Deelnemer
  • February 20, 2025

En kan je nog wel gewoon inloggen en kijken?

Twee klanten kan toeval zijn ik vraag mij ook af of jullie beiden iets hebben veranderd ten aanzien van het nieuwe Combivoordeel systeem.

Wij hebben zeker weten niks veranderd!!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 20, 2025

Jullie zijn niet de enigen hoorde ik van een moderator. KPN heeft via meerdere kanalen meldingen gekregen. Het onderzoek is gestart.

Linda A
Deelnemer
  • Deelnemer
  • February 20, 2025

Jullie zijn niet de enigen hoorde ik van een moderator. KPN heeft via meerdere kanalen meldingen gekregen. Het onderzoek is gestart.

Fijn! Worden wij op de hoogte gehouden?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 20, 2025

Uiteraard ​@Linda A , de moderators houden e.e.a. in de gaten. Ik heb dit topic ook aangemeld.

• Deelnemer
  • February 20, 2025

Heeft iemand al meer nieuws hierover l? Vanmorgen gebeld en het zou doorgegeven worden aan een collega en we zullen een mail ontvangen van kpn. Iemand al iets gehad?

Linda A
Deelnemer
  • Deelnemer
  • February 20, 2025

Heeft iemand al meer nieuws hierover l? Vanmorgen gebeld en het zou doorgegeven worden aan een collega en we zullen een mail ontvangen van kpn. Iemand al iets gehad?

Nope nog niet….

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 20, 2025

Er wordt aan gewerkt en zodra er meer bekend is, zullen we deze informatie hier zo snel mogelijk met jullie delen!

• Auteur
  • Topper
  • February 20, 2025

Er wordt aan gewerkt en zodra er meer bekend is, zullen we deze informatie hier zo snel mogelijk met jullie delen!

Dat heb ik ook gehoord, telefonisch, omdat ik zelf contact had opgenomen met KPN. Het is wel vreemd dat dit dan ook niet via de mail wordt gecommuniceerd. Lang niet iedereen die ‘getroffen’ is weet van dit forum. En ik wil gewoon via de mail op de hoogte gehouden worden. Rond 16 uur zou er communicatie richting klanten gaan is mij verteld. En dan worden ook de consequenties, mogelijkheden of adviezen gemeld. Ik blijf het vreemd vinden, dat KPN dit heeft kunnen doen. We zijn ZELF klant bij Netflix en hebben een contract met hen, niet met KPN. Alleen de facturering loopt via KPN...

• Deelnemer
  • February 20, 2025

Nou inderdaad, ik heb ook niks gedaan om dit op te zeggen. Het is inderdaad vreemd dat dit zomaar door kpn gedaan kan worden. Maar ook dat netflix dit zomaar accepteert....we wachten af.

• Auteur
  • Topper
  • February 20, 2025

Gewoon weer opnieuw activeren dan. Dan kan je weer kijken.

Dan loop je het risico dat je 2x gefactureerd wordt, 1x via KPN en 1x via Netflix. In dit geval gaat het namelijk om alle klanten die de facturering van Netflix via KPN hebben lopen. En dat staat vast nog wel in het systeem… Dus gewoon afwachten totdat KPN alles hersteld heeft, ook de activatie bij Netflix. Of in ieder geval aangeeft hoe te handelen om het weer werkend te krijgen.

• Auteur
  • Topper
  • February 20, 2025

Staat nog wel actief in de portal. Bedrag staat wel op €0,00. En opzegging is door Netflix ontvangen van KPN.

• Deelnemer
  • February 20, 2025

Bij mij staat geabonneerd op netflix, betalen via kpn factuur. 

Kan het ook niet kiezen als kado want ik heb al netflix. Snap ik er niks.

• Auteur
  • Topper
  • February 20, 2025

Staat nog wel actief in de portal. Bedrag staat wel op €0,00. En opzegging is door Netflix ontvangen van KPN.

Nu staat Netflix bij mij niet meer in de portal, totaal verdwenen. Nog steeds geen nieuws vanuit KPN????

• February 20, 2025

@NickMar als de facturatie via KPN loopt heb je wezenlijk geen overeenkomst met Netflix zelf, maar met een third party in dit geval KPN. Een soortgelijke constructie was ook via iTunes mogelijk. Dit geldt hoe dan ook voor de klanten die de combinatie van Gigabit internet met Netflix afnamen. En voor de klanten die Netflix als Combivoordeel kiezen.

Zou je bij KPN vertrekken stopt je abonnement bij Netflix ook. Daarom zou ik zelf nooit maar dan ook echt nooit voor een dergelijke constructie kiezen. 

Voor de KPN klanten die via de KPN factuur betalen geldt het volgende :

Als je Netflix-account is beëindigd zonder dat je daarmee akkoord ging, controleer dan of iemand anders met toegang tot je account om beëindiging heeft gevraagd. Als dat niet het geval is, neem dan contact op met je provider om de status van je account te controleren en stel de volgende vragen:

Kunnen ze de laatste afschrijvingspoging van Netflix zien? Kan je financiële instelling uitleggen waarom de transactie is afgewezen?

Is je saldo te laag voor de afschrijving van Netflix?

Bron 

• Auteur
  • Topper
  • February 20, 2025

@NickMar als de facturatie via KPN loopt heb je wezenlijk geen overeenkomst met Netflix zelf, maar met een third party in dit geval KPN. Een soortgelijke constructie was ook via iTunes mogelijk.

Zou je bij KPN vertrekken stopt je abonnement bij Netflix ook. Daarom zou ik zelf nooit maar dan ook echt nooit voor een dergelijke constructie kiezen. 

Voor de KPN klanten die via de KPN factuur betalen geldt het volgende :

Als je Netflix-account is beëindigd zonder dat je daarmee akkoord ging, controleer dan of iemand anders met toegang tot je account om beëindiging heeft gevraagd. Als dat niet het geval is, neem dan contact op met je provider om de status van je account te controleren en stel de volgende vragen:

Kunnen ze de laatste afschrijvingspoging van Netflix zien? Kan je financiële instelling uitleggen waarom de transactie is afgewezen?

Is je saldo te laag voor de afschrijving van Netflix?

Bron 

Dit antwoord snap ik even niet: er is niemand die dit account heeft opgezegd. Financiële oorzaak is er niet. Eenzijdige actie van KPN dus, waar ze nog steeds geen oplossing voor hebben. Ook nog geen communicatie over geweest. Slecht dus richting de klanten. Het zijn er veel…

• February 20, 2025

Klopt dit is een administratieve fout bij KPN. Hier staat Netflix volledig buiten. Ik hoop toch niet dat er zoveel klanten zich zo vastleggen aan een provider.

Mijn reactie geeft puur een mogelijke oorzaak aan. Zoals genoemd op de Netflix pagina's Elk gezinslid zou het Netflix account kunnen beëindigen.