Skip to main content
Beantwoord

KPN heeft eenzijdig mijn Netflix abonnement opgezegd, hoe kan dat?

• February 20, 2025
  • 37 reacties
  • 812 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

37 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 20, 2025

Hi allen! Er is een update. Als het goed is hebben jullie zelf ook bericht hierover ontvangen, maar voor de volledigheid: 

Jouw Netflix abonnement is vannacht onterecht door ons opgezegd, onze excuses hiervoor. Wij kunnen helaas niet Netflix opnieuw voor jou aanvragen. Via deze link (in e-mail) of in MijnKPN kan je dat zelf doen. Nadat je Netflix abonnement via KPN is afgerond, kan je je bestaande Netflix-account koppelen, zodat je verder kan kijken waar je gebleven was. Ook alle andere instellingen zijn bewaard gebleven.

Door deze opzegging heb je geen extra kosten.
Als je intussen zelf al een nieuw Netflix abonnement hebt aangevraagd hoef je verder niets meer te doen.

• Deelnemer
  • February 20, 2025

Ik heb geen mail gehad en als ik dit wil doen staat dit er.

Je hebt Netflix via de Netflix app op je tv-ontvanger besteld. Zeg deze eerst op bij Netflix. Activeer nadat je abonnement is gestopt hier je Netflix cadeau.

Snap er niks van. Vind het ook echt schandalig dat wij dit nu zelf moeten gaan oplossen.

• Deelnemer
  • February 20, 2025

Ik kan wel een heel nieuw Netflix abonnement afsluiten via mijnkpn. Dat is dan ee juiste manier? Vind de uitleg wel erg matig. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik kan wel een heel nieuw Netflix abonnement afsluiten via mijnkpn. Dat is dan ee juiste manier?

Klopt! Je kunt ook de mail nog even afwachten, dan heb je directe linkjes, mocht je dit prettiger vinden.
Het zal even duren voordat dit bij Netflix zelf verwerkt is, dus ik vermoed dat je daar daarom te zien krijgt dat het abonnement nog loopt via de KPN factuur. 
Als je echter de mail hebt gehad dat je Netflix abonnement die via de KPN factuur betaald wordt is opgezegd, dan is het aanvragen via je MijnKPN de juiste stap!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

De berichten waren nog niet verzonden, maar inmiddels zijn de mails verstuurd, samen met een SMS bericht en een bericht via TV+!

• Deelnemer
  • February 20, 2025

Ik kan wel een heel nieuw Netflix abonnement afsluiten via mijnkpn. Dat is dan ee juiste manier?

Klopt! Je kunt ook de mail nog even afwachten, dan heb je directe linkjes, mocht je dit prettiger vinden.
Het zal even duren voordat dit bij Netflix zelf verwerkt is, dus ik vermoed dat je daar daarom te zien krijgt dat het abonnement nog loopt via de KPN factuur. 
Als je echter de mail hebt gehad dat je Netflix abonnement die via de KPN factuur betaald wordt is opgezegd, dan is het aanvragen via je MijnKPN de juiste stap!

Ik heb vanmorgen de mail gehad dat kpn mijn abonnement heeft stopgezet. Is dat de mail die je bedoeld?

• Deelnemer
  • February 20, 2025

Ik baal hiervan. Nergens om gevraagd en als ik nu naar MijnKPN ga kan in alleen maar activeren als ik een abonnement afsluit. Ik heb het niet veroorzaakt dus kpn los het maar op wat mij betreft 

En van kpn nog geen mail ontvangen 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb vanmorgen de mail gehad dat kpn mijn abonnement heeft stopgezet. Is dat de mail die je bedoeld?

Klopt ​@Sask_ia! Dat is hem. 

@FopSluis Het is inderdaad allesbehalve handig, zacht gezegd, maar wij kunnen Netflix niet zomaar voor je aanzetten. Dat moet helaas echt door jou zelf gedaan worden, anders hadden we dit graag gedaan.
Ik snap dat het ongevraagd geregel met zich meebrengt, excuses daarvoor. Ik hoop dat het activeren van Netflix alsnog lukt. Zo niet, maak dan een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega je helpen!

• Nieuwkomer
  • March 5, 2025

Hi allen! Er is een update. Als het goed is hebben jullie zelf ook bericht hierover ontvangen, maar voor de volledigheid: 

Jouw Netflix abonnement is vannacht onterecht door ons opgezegd, onze excuses hiervoor. Wij kunnen helaas niet Netflix opnieuw voor jou aanvragen. Via deze link (in e-mail) of in MijnKPN kan je dat zelf doen. Nadat je Netflix abonnement via KPN is afgerond, kan je je bestaande Netflix-account koppelen, zodat je verder kan kijken waar je gebleven was. Ook alle andere instellingen zijn bewaard gebleven.

Door deze opzegging heb je geen extra kosten.
Als je intussen zelf al een nieuw Netflix abonnement hebt aangevraagd hoef je verder niets meer te doen.

Hallo,

Foutje bedankt. Net factuur gekregen. Had natuurlijk tot factuurdatum al betaald en betaal nu weer voor een maand vooruit. Daarnaast wordt er vrolijk vanaf opzegdatum/opnieuw koppelen abonnement tot factuurdatum met terugwerkende kracht abonnementskosten geïncasseerd. Hoe gaat KPN dit nu netjes oplossen? Toezegging dat er geen extra kosten waren is in ieder geval niet waar gemaakt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 5, 2025

HI ​@Kampen, je betaalt hier niet dubbel voor, dit wordt verrekend op je factuur. 

• Nieuwkomer
  • March 5, 2025

Als ik er dan niet dubbel voor betaal, waarom is mijn factuur dan precies het bedrag hoger wat op de factuur “extra” verrekend wordt voor de periode van opzegdatum tot factuurdatum naast het reguliere maandbedrag dat maandelijks voor mijn Netflixabonnement in rekening wordt gebracht. Als er nl niets verrekend zou worden als ware er niets zou zijn gebeurd zou het maandelijkse factuurbedrag onveranderd zijn gebleven. Mijn conclusie blijft dat er dus wel degelijk iets is veranderd en dat dat bij mij in rekening is gebracht. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 5, 2025

Het is een beetje lastig om dit te beoordelen zonder de laatste 2 facturen ​@Kampen, lukt het je om screenshots te delen van je facturen waarop de periodes te zien zijn die in rekening worden gebracht? (wel even persoonlijke gegevens wegpoetsen bij het delen!) Als Netflix als ‘online aankoop’ op je factuur staat, zie je op de 3e pagina van je factuur tot welke datum dit is gedaan.