Skip to main content

TV kijken via de ITV app op IPhone 12 Pro met laatste IOS versie 15.5 en WIFI verbinding 200mbps of hoger is ondoenlijk aangezien de app continue hapert of geen beeld laat zien. Wat is hier de oplossing?

Hoi @Arnoot, welkom bij ons op het forum. Op die manier is het niet handig kijken natuurlijk. Merk je dit alleen op deze iPhone, of ook op andere apparaten? Gebeurt dit bij meerdere zenders of alleen bij specifieke zenders?

Heb je de KPN tv app ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd om te kijken of dat een verschil geeft?


Diverse IPhones, verder niet op de TV maar dat is ook niet te vergelijken. De buffering in de IOS app lijkt problemen te hebben kijkend naar Google search results, klopt dit en zo ja wordt dit opgelost?


Laten we eerst kijken wat er precies aan de hand is, voordat we naar conclusies springen. Daarvoor had ik je meerdere vragen gesteld, die je nog niet allemaal beantwoord hebt. Zou je die alsnog kunnen beantwoorden zodat ik met je mee kan denken?


Hier exact hetzelfde probleem met de KPN app op iPhone en de iPad. Vooral bij het kijken naar voetbal is het onwerkbaar. Het is wel degelijk een probleem in de app zelf want via de NPO app en Viaplay kan ik gewoon voetbal kijken zonder continue haperingen. Het probleem lijkt gezien mijn Google zoekresultaten al ruime tijd bekend bij KPN dus de enige vraag die ik heb: zijn jullie van plan dit probleem nog eens op te lossen?


Om een probleem op te lossen moet de oorzaak eerst duidelijk zijn. Dat is, zoals je aan de gestelde vragen kunt zien, nog niet het geval. Kan jij de vragen ook beantwoorden? 


Hiero ook...  Streamen via Chrome cast slaat telkens vast.  Netflix geen probleem!  Al 100x modem opnieuw opgestart,  Chrome cast gereset,  app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd... Super irritant dit!!  


Om een probleem op te lossen moet de oorzaak eerst duidelijk zijn. Dat is, zoals je aan de gestelde vragen kunt zien, nog niet het geval. Kan jij de vragen ook beantwoorden? 

Ik wel...  😜  Zie mijn andere reactie


Om een probleem op te lossen moet de oorzaak eerst duidelijk zijn. Dat is, zoals je aan de gestelde vragen kunt zien, nog niet het geval. Kan jij de vragen ook beantwoorden? 

Bij mij gebeurt het op alle iPhones en iPads in huis. Op zowel wifi als 5G. Zoals ik zei is het vooral bij sportwedstrijden, niet zenderspecifiek dus wedstrijden op ESPN, maar ook op Veronica of RTL-7 vertonen allemaal hetzelfde probleem. Haperend beeld, sprongen terug in de tijd, flikkerend beeld (soms helemaal zwart). Nu kijk ik niet veel andere programma’s via de app.

Aangezien sportwedstrijden wel goed streamen via NPO Start en de Via Play-app (en ik heel veel klachten over de KPN tv-app voorbij zie komen) kunnen we vrij veilig aannemen dat het probleem in de app van KPN zit. Vandaar mijn vraag of jullie van plan zijn om het probleem een keertje op te lossen. 


Welke iPhone/iPad hebben jullie precies, welke iOS versie en met welke versie van onze app? Heb je de app ook al eens geïnstalleerd?

@chili2105, is het bij jou alleen als je de Chromecast gebruikt of ook als je normaal kijkt?


Kan iemand van Kpn mij misschien antwoord geven? 

Ik word er helemaal gestoord van.  Telkens als ik een programma wil streamen via chromecast dan slaat het vast na een minuut of wat...  Help?!?!? 


Ik snap dat het vervelend is, maar om mee te kunnen denken hebbe we jouw hulp ook nodig. Je hebt het alleen over de Chromecast, maar het beeld wordt van iets anders naar de Chromecast gestuurd, Wat is dat, welke versie is dat? Zonder een volledig beeld van de situatie is het moeilijk om er meer over te zeggen.

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn gratis bereikbaar op 0800-0402.


Daarom vroeg ik ook of er iemand kom reageren...  Is niet zo vreemd toch?

Ik heb er geen verstand van,  ik weet niet wat voor info jullie nodig hebben maar het eigenlijk simpel....  Mij Samsung galaxy fold 2 verstuurd de beelden van Netflix,  videoland,  viaplay allemaal goed naar mijn chromecast. De enige waar ik problemen mee heb is de app van Kpn,  die slaat telkens vast en dan moet ik programma opnieuw aanzetten en kan het dus alleen op mijn telefoon zien.  Het probleem ligt duidelijk bij de kpn app want dat is de enige die vastloopt. 


Ah, het gaat om een andere app dus dan de anderen in het topic. iOS is het besturingssysteem op de mobiele apparaten van Apple, jouw Samsung draait op Android. Dat maakt de situatie meteen al anders. Ook kan je, als ik jou goed begrijp, wel direct op je toestel kijken en speelt het alleen als je de Chromecast gebruikt?

Heb je ook andere mobiele apparaten in huis? Merk je het daarbij ook als je via de Chromecast probeert te kijken? 

Ik heb er geen verstand van,  ik weet niet wat voor info jullie nodig hebben maar het eigenlijk simpel....  

Zoveel mogelijk informatie helpt ons, wij zien niet wat jij ziet, wij zien enkel wat jij in je berichten noemt 😉


Haha ja ik heb meerdere tv's geprobeerd met de chromecast kabel.  Op alle tv's is streamen vanuit Netflix,  videoland etc geen probleem. Alleen streamen vanuit de kpn app.  Op mijn telefoon totaal geen problemen met kijken,  echt alleen met streamen.

Is dit een vaker voorkomend probleem?  Ik dacht misschien is er een storing oid?!  Want het is niet altijd zo geweest. 


Daar is geen storing mee bekend, dit is de eerste keer dat ik dit specifieke voorbeeld hoor. Bij de testen die je hebt gedaan zijn er 2 dingen die steeds hetzelfde zijn gebleven: de Chromecast en houw telefoon. Heb je ook een andere telefoon (of tablet) in huis waarmee je het kunt proberen? Speelt daar hetzelfde mee?