Skip to main content

Waar ik voorheen eigenlijk nooit problemen had met de KPN app, ondervind ik de laatste maanden veel hinder.

Hinder in de vorm van:

  • haperend beeld
  • beeld zwart, geluid loopt wel door
  • beeld loopt vast

Ik ervaar dit op zowel m’n iPad als iPhone. Andere apps werken prima. WiFi verbinding is hier uitstekend. Overigens ervaar ik de problemen ook op andere plekken (bijv. op een andere WiFi verbinding). Vreemd genoeg heb ik geen last van bovenstaande problemen als ik op het 4G netwerk zit.

Mijn ouders (wonen op een ander adres) ervaren dezelfde problemen. En ik zie redelijk wat meldingen staan tussen de app reviews waarin dezelfde issues gemeld worden.

App opnieuw installeren heb ik al gedaan en tv kijken via tv.kpn.com werkt ook.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Kick


Hi @Reijg! Ik denk dat we kunnen uitsluiten dat het aan de verbinding ligt. Vooral gezien andere apps wel goed werken. Wel is het bijzonder dat het een paar maanden geleden begonnen is. Heb je rond die tijd iets veranderd? Zou je verder je profiel in willen vullen zodat ik ook vanuit onze kant kan kijken wat ik voor je kan doen?


@Reijg, Als je problemen ervaart met de iTV app op jouw iPad of iPhone kijk dan eens op een PC of Mac via https://tv.kpn.com. Ervaar je dan ook dezelfde problemen?


Hoi Bram, nee ik heb in die tijd niks veranderd. Het is een structureel probleem van de app icm wifi. Maar mijn ouders ervaren dus precies deze problemen. Ander adres en andere devices. Heb m’n profiel gegevens aangevuld.

Goed om te weten als extra info. Ik ervaar het alleen bij live televisie kijken. Niet wanneer ik via de app programma’s terugkijk.
 

@wjb dank voor de tip. Zoals in mijn post staat aangegeven, werkt tv kijken via de browser (tv.kpn.com) prima. Dat is een tijdelijke oplossing, maar niet structureel.

 


Zoals in mijn post staat aangegeven, werkt tv kijken via de browser (tv.kpn.com) prima. Dat is een tijdelijke oplossing, maar niet structureel.

Dat bedoelde ik ook niet als "oplossing" maar als richtinggevende vraag want ik had uit jouw eerdere berichten nog niet opgemaakt dat kijken via https://tv.kpn.com wel goed werkt.

Persoonlijk denk ook ik dat dit issue gerelateerd is aan de iTV app op iOS en iPadOS en je bent ook absoluut niet de eerste die hier melding van maakt.

Op Android lijkt men geen problemen te ondervinden.

Wat ik interessant vind is jouw opmerking dat op jouw iPhone televisie kijken via 4G wel goed gaat.


Zoals in mijn post staat aangegeven, werkt tv kijken via de browser (tv.kpn.com) prima. Dat is een tijdelijke oplossing, maar niet structureel.

Persoonlijk denk ook ik dat dit issue gerelateerd is aan de iTV app op iOS en iPadOS en je bent ook absoluut niet de eerste die hier melding van maakt.

Op Android lijkt men geen problemen te ondervinden.

Wat ik interessant vind is jouw opmerking dat op jouw iPhone televisie kijken via 4G wel goed gaat.

Ik heb ook het idee dat dit een ‘technisch’ issue is waar ik als gebruiker geen invloed op kan uitoefenen. Android kan ik helaas niet testen. Ook bij m’n ouders niet. Allemaal iOS devices.

Heb er ook een filmpje van gemaakt.

Op de volgende tijdstippen zie je wat ik bedoel:

  • 0:11 
  • 1:19 precies bij Ellie Lust (kan bijna geen toeval zijn dat Ellie de verbinding doet haperen ;))
  • 2:15

Zijn er nog andere tips of zaken die jullie nodig hebben om het issue te onderzoeken?


Het klopt inderdaad wat @wjb zegt. Dit komt wel vaker voor. Maar ook weer niet zo vaak dat we een algemene storing vermoeden. @Reijg ik wil je wel super bedanken voor de moeite die je genomen hebt het voorbeeld te uploaden. Dit geeft heel duidelijk aan wat er aan de hand is. Ik wil in ieder geval voor jou een ticket aanmaken. Daarmee onderzoeken we specifiek dit geval om het op te lossen. Afhankelijk van de uitkomst daarvan ga ik kijken of het nodig is verdere acties uit te zetten. Zou je in je profiel nog willen laten weten welke versie van IOS je op je mobiel hebt draaien? En welke versie van de iTV app je geïnstalleerd hebt? Ook zie ik in je profiel een type iPhone staan. Als dit niet meer je huidige toestel is zou je dat dan ook willen aanpassen? Dan ga ik voor je bezig!


Hoi Bram,

Geen probleem. Mochten jullie meer info nodig hebben, laat het vooral weten.

Ik zie bij mijn profiel geen velden staan waar om de software versie wordt gevraagd. Dus ik deel het hier even.

iOS: 15.3.1 (zowel iPad als iPhone)

KPN itv app versie: 7.4.10 (zowel iPad als iPhone)

Type telefoon in mijn profiel is up to date.


@Reijg knappe jongen die je aan de hand van alleen een IOS versie herkent. :wink:  In het vervolg kunnen dat soort zaken in het veld “Persoonlijke opmerkingen”. Ik heb het voor je doorgezet. Je krijgt via de SMS en mail alles bevestigd. Het kan zijn dat we verdere vragen hebben. Als dat zo is bellen we je. Ook ga ik dus nog overleggen of we de signalen moeten bundelen. Hou je me op de hoogte van de voortgang hier?


Update: Ik ben vorige week inderdaad gebeld en heb wat informatie moeten doorgeven aan een KPN medewerker. Nog geen mail of sms ontvangen.


@Reijg het lijkt erop dat het ticket gesloten is. Met de reden dat het met de huidige informatie niet opgelost kan worden. Om die reden heb ik verdere navraag laten doen. Daar verwacht ik op korte termijn contact op. Zodra ik reactie heb hoor je dat hier! 


Dankje. Vreemd dat het ticket gesloten is. Ik hoor graag of en welke info jullie nog meer nodig hebben.


@Reijg ik heb op dit moment voldoende informatie. We zijn alleen nog op zoek naar de oorzaak. De iTV app is wat gevoeliger voor verbindingsproblemen. Dit komt doordat apps als Netflix en YouTube een buffer opbouwen en die gebruiken. Als dus 3 seconden de verbinding onderbroken wordt gebruikt de app de buffer. Bij live tv kijken gaat dat niet en is bij een korte onderbreking dit gelijk te zien. Zoals je merkt.

We zijn nu aan het kijken wat de reden is. De verbinding bij je thuis is snel genoeg. Verder is je type telefoon ook snel genoeg. Wat je nog zou kunnen doen is voor de zekerheid even een speedtest doen. 


We zijn alleen nog op zoek naar de oorzaak. De iTV app is wat gevoeliger voor verbindingsproblemen.  Dit komt doordat apps als Netflix en YouTube een buffer opbouwen en die gebruiken. Als dus 3 seconden de verbinding onderbroken wordt gebruikt de app de buffer. Bij live tv kijken gaat dat niet en is bij een korte onderbreking dit gelijk te zien.

En daar zie je het niet out-of-the box denken van kpn.

Als je een live uitzending gaat bekijken dan zou kpn prima de uitzending 5 à 10 seconden in het verleden kunnen starten om zo een buffer van 5 à 10 seconden op te kunnen bouwen die bij korte onderbrekingen gebruikt kan worden.


Alle live uitzendingen lopen zo’n 20/30 sec. achter. Dus er zit een kleine vertraging in. Daarom moet je ook nooit een live sportwedstrijd kijken als er iemand in jouw buurt diezelfde wedstrijd aan het kijken is via de reguliere tv verbinding.

Dank voor de heads up Bram. Ik zal een speed test doen, maar in principe lijkt dat me niet nodig, omdat mijn overige internetverbindingen (online gamen, andere streaming diensten ) prima werken. Of heb ik dat mis?


Alle live uitzendingen lopen zo’n 20/30 sec. achter. Dus er zit een kleine vertraging in.

Het gaat er om dat je 5 à 10 vertraging inbouwt van de stream die je als streamingdienst zelf beschikbaar hebt. Als de aanlevering van de stream 20 à 30 seconden achterloopt dan zal je daar zelf dus nog 5 à 10 seconden bovenop moeten zetten om onderbrekingen te kunnen voorkomen door die 5 à 10 seconden op de cliënt te bufferen.


@Reijg ik ga dit geval bespreken. Ik verwacht dinsdag of woensdag meer te kunnen vertellen. Tot die tijd heb ik geen ander alernatief dan de browserversie te gebruiken helaas. 


Vreemd. Ik werd vorige week gebeld door een KPN medewerker die mij (zo ongeveer dezelfde) vragen stelde zoals deze hier al eerder in dit topic zijn gesteld.

Met de medewerker had ik afgesproken dat er deze week op woensdag contact met mij zou worden opgenomen. Ik zou namelijk nog het eea testen. Daarbij moet je denken aan:

  • andere WiFi verbinding testen
  • tijdstippen/momenten noteren van wanneer ik het probleem ervaar

Andere WiFi verhelpt het probleem niet en de de haperende verbinding komt vaker voor in de avonduren dan overdag. Maar ook op zondag overdag (dan zijn er veel sport wedstrijden). Dus mijn conclusie als leek is dat KPN moeite heeft met het bieden van een stabiele verbinding als het druk is op het netwerk.

Waarom plaats ik dit hier?

Allereerst omdat mijn oorspronkelijke vraag hier ook gesteld is en diverse service afdelingen dus niet goed op de hoogte worden gesteld van wat er besproken is. Daarom gebruik ik liever 1 service kanaal.

Ten tweede. Ik kreeg gisteren een e-mail van KPN met de mededeling dat de ‘storing’ is opgelost. Maar dat is dus helemaal niet het geval.

Hoe nu verder?


@Reijg ik snap goed dat je het via 1 kanaal wilt oplossen. De reden dat dit nu niet zo gaat is omdat ik niet zelf het probleem voor je heb kunnen oplossen. Ik heb het moeten doorzetten naar de technische dienst. Dat is de afdeling die contact met je heeft opgenomen. 

Klopt het dat is aangegeven dat je geen storing hebt als je direct met het modem verbonden bent? Dat zou verklaren waarom je een mail krijgt waarin staat dat het is opgelost. 

Als het nodig is kan ik opnieuw verdere aansturing doen. Wel staat in het systeem het ticket nog open. Dit betekent dat als je met het nummer dat je gekregen hebt contact opneemt dat ze je verder moeten kunnen helpen. 


Ok dan snap ik ‘m. Maar dan zou het wel handig zijn als de besproken punten ergens worden opgeslagen.

Klopt het dat is aangegeven dat je geen storing hebt als je direct met het modem verbonden bent? Dat zou verklaren waarom je een mail krijgt waarin staat dat het is opgelost. 

Nee, toen ik jouw collega aan de lijn had, heb ik even een testje met de andere wifi verbinding (direct op het modem ipv mesh) gedaan. Deze test was echter overdag en toen leek de verbinding even ok. Maar dit lijkt ook geen oplossing te zijn, want ook hier ervaar ik dezelfde problemen.

De afspraak met je collega was ‘probeer even wat testjes’, ‘noteer tijdstippen’ en dan nemen we weer contact op.


Hoi @Reijg . Ik zie dat het ticket is afgemeld als opgelost.  Ik vrees dat ze geen oplossing voor je hebben en men noemt inderdaad de beperkte buffer. Ik zal navragen of hier nog verder onderzoek naar gedaan wordt. 


Ok dankjewel. Hopelijk weten jullie het issue op te lossen, want het lijkt gewoon een KPN app breed probleem wat prioriteit moet krijgen om tot een oplossing te komen.


Waar ik voorheen eigenlijk nooit problemen had met de KPN app, ondervind ik de laatste maanden veel hinder.

Hinder in de vorm van:

  • haperend beeld
  • beeld zwart, geluid loopt wel door
  • beeld loopt vast

Ik ervaar dit op zowel m’n iPad als iPhone. Andere apps werken prima. WiFi verbinding is hier uitstekend. Overigens ervaar ik de problemen ook op andere plekken (bijv. op een andere WiFi verbinding). Vreemd genoeg heb ik geen last van bovenstaande problemen als ik op het 4G netwerk zit.

Mijn ouders (wonen op een ander adres) ervaren dezelfde problemen. En ik zie redelijk wat meldingen staan tussen de app reviews waarin dezelfde issues gemeld worden.

App opnieuw installeren heb ik al gedaan en tv kijken via tv.kpn.com werkt ook.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Wij hebben precies hetzelfde probleem, met de iPad (nieuwste model) hapert de app enorm precies zoals hierboven beschreven terwijl er een snelle stabiele wifi connectie is. Op de iPhone met 4G/5G werkt het wel goed


Hier hetzelfde probleem op android one.. dit ligt gewoon aan de kpn app en laatste update. alle programma's lijken het niet bij te kunnen benen. 

Tot op heden is de update geen verbetering geweest. 

Dus KPN , los dit op!!!


Wat je kan doen als je tv aan het kijken bent is op het scherm drukken, rechtsboven de instellingsicoon indrukken en de resolutie veranderen naar gemiddeld of laag. Is de enige optie. De app vraagt na de update te veel van je snelheid.