Skip to main content

Waar ik voorheen eigenlijk nooit problemen had met de KPN app, ondervind ik de laatste maanden veel hinder.

Hinder in de vorm van:

  • haperend beeld
  • beeld zwart, geluid loopt wel door
  • beeld loopt vast

Ik ervaar dit op zowel m’n iPad als iPhone. Andere apps werken prima. WiFi verbinding is hier uitstekend. Overigens ervaar ik de problemen ook op andere plekken (bijv. op een andere WiFi verbinding). Vreemd genoeg heb ik geen last van bovenstaande problemen als ik op het 4G netwerk zit.

Mijn ouders (wonen op een ander adres) ervaren dezelfde problemen. En ik zie redelijk wat meldingen staan tussen de app reviews waarin dezelfde issues gemeld worden.

App opnieuw installeren heb ik al gedaan en tv kijken via tv.kpn.com werkt ook.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

+1, precies dezelfde problemen. Alleen met de itv app. Zelfs viaplay werkt beter en dat is geen compliment voor KPN. Eigenlijk op alle verbindingen die NIET het eigen kpn netwerk zijn is er bijna geen stream te bekijken.
Dit heeft niks met de verbindingssnelheid te maken, maar wel hoe er met latency en buffering wordt omgegaan. 
 

Er zit blijkbaar een probleem in het technisch afhandelen van de streams in de ios app. Hier moet kpn onderzoek naar doen waarom dit bij hun slechter werkt dan bij alle andere aanbieders  

 

 

 


Ik ervaar precies dezelfde problemen: mobiele app hapert en stopt voortdurend op iPad, ongeacht of ik eigen hotspot of wifi gebruik


+1, precies dezelfde problemen. Alleen met de itv app. Zelfs viaplay werkt beter en dat is geen compliment voor KPN. Eigenlijk op alle verbindingen die NIET het eigen kpn netwerk zijn is er bijna geen stream te bekijken.
Dit heeft niks met de verbindingssnelheid te maken, maar wel hoe er met latency en buffering wordt omgegaan. 
 

Er zit blijkbaar een probleem in het technisch afhandelen van de streams in de ios app. Hier moet kpn onderzoek naar doen waarom dit bij hun slechter werkt dan bij alle andere aanbieders  

 

Volstrekt mee eens!

 

 


Ik ervaar precies dezelfde problemen al een maand: app kpn iTV op IPad hapert elke 30 sec en dan stopt het ( beeld wordt zwart), na 2 sec begint , bijvoorbeeld, de film weer, maar dan  5 sec teruggespoeld. Je kijkt steeds 2x een stuk van de film elke 30 sec. Dit is heel irritant, terwijl gebeurt dit niet bij android apparaten. Er is toch iets niet goed in de app voor iOS!


Hier het zelfde probleem. En krijg ook nog net een mail dat het abonnement 2 euro duurder word. Laten ze eerst dit probleem maar eens oplossen. Erg irritant als je op vakantie ff tv wilt kijken. 


Exact hetzelfde probleem! Heel hinderlijk!!!


Hier hetzelfde probleem en dit terwijl de ziggo app dit probleem niet heeft. Die app werkt fantastisch!


Het is alweer een week en het probleem duurt voor. Steeds geen oplossing. Wel heb ik gemerkt dat ik er steeds meer mensen met dezelfde probleem hebben.

Hopelijk gaat KPN hier actieve aan het probleem werken na de PRIJS VERHOGING .


Zo te lezen zijn wij dus niet de enige met exact hetzelfde probleem op onze ipad. Inderdaad al tijden zeer hinderlijk! 

M.v.g Frits 


Het is alweer een maand geleden dat ik het probleem melde. Tot op heden is er nog steeds geen oplossing van KPN, erg jammer.
Geen idee wat KPN heeft gedaan laatste tijd, maar het probleem is nu nog erger geworden, nu blijft het programma in korte tijd continue aan het opnieuw afspelen en dan viel het beeld helemaal in zwart en geen geluid meer. De app opnieuw opstarten maar, denk je….helaas, het probleem begint weer opnieuw.

Misschien kan kpn de laatste update verwijderen?
 


Ook wij hebben dit probleem. Het is geen kijken op de iPad. Hoop dat hier serieus zo snel mogelijk iets aan gedaan wordt. Zeer zeker met de vakantie die komen gaat.


Beste, wij hebben ook een iPad (2 stukje) en ervaren ook de zelfde klachten, al maanden tijdens het kijken van de live stream,  valt hij weg of gaat drie keer terug naar de laatste sec. Dit is erg storend, niet leuk meer. Internet verbinding is goed.  Mvg Henny


Hier dezelfde problemen… beeld hapert en gaat stukjes terug. Het lijkt wel een overslaande cd . Wat gaat kpn doen? Het kost allemaal zat zou ik zeggen… dan mag het wel werken


Hoi @Reijg . Ik zie dat het ticket is afgemeld als opgelost.  Ik vrees dat ze geen oplossing voor je hebben en men noemt inderdaad de beperkte buffer. Ik zal navragen of hier nog verder onderzoek naar gedaan wordt. 

 

@JJBB@HvB58@Anss zoals eerder aangegeven is het een bekend probleem. Maar eentje waar we op dit moment geen oplossing voor hebben. De buffer is voor Apple apparatuur korter. Dit zorgt ervoor dat deze gevoeliger zijn voor korte verbrekingen van de verbinding. 

We blijven aan het werk om gebruik van de app zo makkelijk mogelijk te maken. En we zijn op de hoogte dat Apple apparatuur gevoeliger is voor storingen. Maar op dit moment is er nog niets bekend over wanneer we hier iets aan kunnen doen.

Wat je zelf kan doen is zo veel mogelijk werken met een stabiele verbinding. Als je ergens in huis merkt dat de wifi wat minder is maak dan gebruik van onze Wifi Manager. Als andere apparaten ook via een internetkabel problemen geven neem dan contact met ons op via 0800-0402. 

Maar helaas kunnen we in individuele gevallen niet het korte verbreken van iTV via de Apple apparatuur altijd oplossen. 

 

Edit: dit topic is gesloten omdat de storing van de topicstarter is opgelost. Heb je toch last van haperend beeld met interactieve TV? Volg dan de stappen in dit antwoord. Lost dit het niet op? Maak dan een eigen topic aan


@Bram_ 

Dat is geen oplossing dus, maar een constatering. Hoe kan het niet op te lossen zijn als de app van de concurrentie wel perfect werkt op apple devices? Het advies dat we zoveel mogelijk moeten werken met een stabiele verbinding is ook raar, aangezien jullie ons daar in voorzien. Daarnaast is de verbinding prima en werken en alle streamingdiensten perfect. Alleen KPN niet …


 

@Bram_ 

Ik sluit mij volledig aan bij de reactie van EricBl. Mocht dit zo blijven en jullie hier niets aan kunnen doen, zal ik een andere oplossing moeten zoeken. Voor het bedrag wat ik maandelijks aan KPN betaal mag ik wel kwaliteit verwachten. Dit is geen oplossing.


Volkomen mee eens!


Sinds de laatste Apple update is tv kijken via KPN niet te doen op de iPhone en iPad.  Onze verbindingen zijn goed dus daar ligt het niet aan! 
hoop dat er snel een oplossing komt. 


Wat een bagger slechte app blijft dit zeg,

 

vorig jaar in Italië exact hetzelfde probleem over WiFi, continue haperend beeld of geen verbinding. Dit jaar 200!!! Mbps over 4g en exact dezelfde problemen. Bullshit dat dit aan de verbinding ligt, jullie kunnen totaal niet programmeren of verbeteren en hebben schijt aan jullie klanten! Fijn!! En bedankt KPN 


Zonder in herhaling te willen treden…ik ervaar hetzelfde als hierboven beschreven ….KPN, svp de issue mer de buffer van ITV app oplossen…..er is niet meer naar te kijken en het wordt steeds erger. 


Er is hier een monteur geweest van KPN omdat we slecht internet en WiFi hadden. Probleem opgelost ook met tv kijken via een Apple device. Probleem met internet nu ook verholpen. Probleem met WiFi door middel van een 3e super WiFi ook opgelost. 
 


Met dank voor bijdrage, we hebben geen issue met internet, 200mb ca, ook met alle andere applicaties in huis afgesloten en dichtbij de router werkt de app niet goed en hapert. Allemaal IOS (4 iPads, 2 iPhones van recente datum) vertonen allemaal zelfde probleem, ook na herinstallatie


Zijn inmiddels 18 dagen verder na mijn klacht, nog steeds niet beter. KPN pak dit probleem eens serieus aan.  Vanmiddag nog een kennis gewaarschuwd die over wilde stappen naar KPN. 


Maar helaas kunnen we in individuele gevallen niet het korte verbreken van iTV via de Apple apparatuur altijd oplossen. 

Het is geen individueel ‘geval’ maar een structureel probleem.


Maar helaas kunnen we in individuele gevallen niet het korte verbreken van iTV via de Apple apparatuur altijd oplossen. 

Het is geen individueel ‘geval’ maar een structureel probleem.

Mee eens, geen individueel “geval” ; er klopt iets niet met de app