Skip to main content

De app op mijn Iphone 12 mini laat (wanneer hij niet terug naar het beginscherm van het kanaal schiet) alleen zwart beeld zien. Op mijn Pixel 3 heb ik hier geen last van. Ik zit op glasvezel wifi heb de app en mijn telefoon naar de laatste versie geupdate en begrijp eerlijk gezegd niet zo goed dat dit uberhaupt kan gebeuren want de app is gewoon onbruikbaar nu. Als ik op dezelfde telefoon in een chrome browser probeer te kijken dan krijg ik foutmelding 13016 terwijl de browser op mijn laptop geen probleem heeft. Hoe kan ik dit oplossen?

Hoi @onilaci en welkom hier op ons forum!

Dat is vreemd maar goed dat je dit aankaart. Zelf heb ik toevallig ook de iPhone 12 mini maar ik ervaar zelf geen enkel probleem met het gebruik van de ITV app. Ik neem aan dat IOS ook helemaal up to date is? Verder geef je aan dat je op de wifi zit wanneer je dit probleem ervaart. Kun je eens kijken wat er gebeurt als je via 4G/5G bent verbonden? Ben heel benieuwd of je dan hetzelfde probleem gaat ervaren.


Ha @JanZ_ dat had ik er inderdaad bij kunnen zetten maar 5G maakte geen verschil helaas. Nog steeds zwart beeld maar werd wel heel benieuwd waarom er dan om mijn locatie gevraagd wordt?

 

Mijn iOS is inderdaad up to date. :-) 

 

 


Waar en wanneer werd er dan om je locatie gevraagd @onilaci? Dit lees ik namelijk niet terug in je eerste berichtje!

Voor de zekerheid; wil je de app eens geheel verwijderen, je toestel opnieuw opstarten om dan vervolgens de app opnieuw te installeren? Dat wil in sommige gevallen gek genoeg wel eens werken en de oplossing zijn. 


Ha @JanZ_, het klopt dat ik die locatie niet eerder vermeld had omdat het niet onderdeel van het probleem is. Het is gewoon vreemd dat wanneer je de app over 5G wil gebruiken locatie delen een vereiste is. 

Helaas is het verwijderen, rebooten en opnieuw installeren gek genoeg deze keer niet de oplossing. Is er wellicht een klantenservice die via de telefoon contact met mij op kan nemen of een nummer dat ik kan bellen om deze problemen te verhelpen? 


Ha @JanZ_, het klopt dat ik die locatie niet eerder vermeld had omdat het niet onderdeel van het probleem is. Het is gewoon vreemd dat wanneer je de app over 5G wil gebruiken locatie delen een vereiste is. 

Helaas is het verwijderen, rebooten en opnieuw installeren gek genoeg deze keer niet de oplossing. Is er wellicht een klantenservice die via de telefoon contact met mij op kan nemen of een nummer dat ik kan bellen om deze problemen te verhelpen? 

Yes, je kunt altijd contact opnemen via het gratis nummer 0800 0402 zodat er een ticket kan worden aangemaakt; de technische dienst zal dan vervolgens gaan kijken of ze hiervoor een oplossing hebben!


@JanZ_ heb het gevonden, in mijn geval was het de VPN die permanent op mijn telefoon draait en waar ik eigenlijk nooit problemen mee heb behalve bij KPN iTV blijkbaar. Eigenlijk had ik daar bij het vragen naar locatie aan kunnen denken (denk nog steeds dat dat netter kan dan locatiedeling aan te eisen). 

Semi opgelost dus, nu de vraag hoe kan ik de app gebruiken samen met mijn VPN? De snelheid van de verbinding is met 100Mbps hoog genoeg lijkt me?


@JanZ_ heb het gevonden, in mijn geval was het de VPN die permanent op mijn telefoon draait en waar ik eigenlijk nooit problemen mee heb behalve bij KPN iTV blijkbaar. Eigenlijk had ik daar bij het vragen naar locatie aan kunnen denken (denk nog steeds dat dat netter kan dan locatiedeling aan te eisen). 

Semi opgelost dus, nu de vraag hoe kan ik de app gebruiken samen met mijn VPN? De snelheid van de verbinding is met 100Mbps hoog genoeg lijkt me?

VPN wordt niet ondersteund dus ik ben bang dat dit een heel lastig verhaal wordt. De app kun je in de EU gebruiken maar als jouw VPN bijvoorbeeld naar Amerika gaat dan zul je al tegen problemen aanlopen @onilaci. Ik vrees dat er niks anders op zit dan de VPN uit te schakelen wanneer je tv wilt kijken via de ITV app. 


@JanZ_ , dat is pijnlijk. Denk dat het voor KPN wel tijd wordt om iets serieuzer over privacy na te gaan denken. De VPN gaat gewoon via een server in Nederland namelijk. 

 

Dank voor je antwoorden.


Met alle goede wil van de wereld kan ik er niets iets anders van maken, het spijt me @onilaci.

Misschien is dit nog een handig topic om eens door te nemen, hopelijk heb je hier iets aan!