Skip to main content

Ik heb op mijn telefoon en ipad de kpn app voor tv kijken staan..als ik iets wil kijken zegt de app kan niet gekeken worden buiten de eu terwijl ik in frankrijk zit!

 

U maakt geen gebruik van VPN? Zit u misschien op het WiFi van een vakantiepark ofzo?


Nee we hebben geen vpn en ja zitten op de wifi van de camping hebben nooit last gehad in geen enkel land 


Al eerder op deze camping gezeten en toen geen probleem gehad?

Ik vermoed zo maar dat het park gebruik maakt van DNS servers buiten de EU. ( @Nick83 )

Buitenlandse hotelketens als Sheraton doen dat ook. Die laten alles via Amerikaanse servers lopen.

Wat zegt http://whatismyip.org over de locatie? Eerst naar deze voorpagina, dan ip kopieren en plakken onder “IP location”.

Publieke wifi is niet altijd EU. 4G is dat wel. Binnen de EU.

Soms inderdaad om dit te blokkeren. Als iedereen op de camping tv gaat kijken à 6 Mb/s per stream blijft er geen internet snelheid meer over.

Je kunt echter wel de app Proton VPN op je telefoon of tablet zetten. Die instellen op “Nederland”. En het daarover laten lopen.

Doe wel eens eerst een speedtest om te checken of de snelheid per gebruiker (voucher?) niet te veel is afgeknepen. 10 Mb/s is toch wel nodig inclusief wat speling.


Hi en van harte welkom op ons forum @Mopje71! Ik lees dat tv kijken in het buitenland niet lukt. @PeterG heeft hele goede tips gegeven en vragen gesteld hierboven. Heb je al kans gezien om daar naar te kijken? We horen graag wat jouw bevindingen zijn.


Het is idd gelukt met de proton vpn bedankt voor de snelle reactie peter