Skip to main content
Beantwoord

KPN iTV website cast niet meer naar mijn televisie

• February 21, 2026
  • 37 reacties
  • 407 keer bekeken

De laatste tijd lukt het casten vanuit de KPN-ITV website naar mijn tv met ingebouwde chromecast niet meer. De KPN-ITV website geeft foutcode 7000 en op het scherm van de tv staat de mededeling 'klaar om te casten' maar daar blijft het bij. Als ik dan op het casticoon in mijn webbrowser Chrome klik dan is deze wel verbonden met de ingebouwde chromecast maar wordt er geen beeld gecast. Wat is de oplossing?

Beste antwoord door TV Apps Team

Dank! We hebben je issue kunnen reproduceren met een eigen account. We gaan op zoek naar een oplossing.

Vermoedelijk is voor nu de workaround: log uit op tv.kpn.com en log opnieuw in, maar dan met je abonnementsnummer en PIN ( i.p.v. KPN ID). Zou je (en eventueel anderen) kunnen bevestigen dat je dan wél weer kan casten via tv.kpn.com?

37 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 21, 2026

Update: hier werkt casten nu wel. Zowel via Google Chrome als Edge en naar Android-TV en Google-TV / Google Chromecast. Ook naar de oude zwarte v3, uit 2018, werkt casten vanaf beide browsers. 

Ik heb hier Windows 11.

En ik start éérst de stream op de laptop en ga dan pas casten. 

En gebruik de cast knop in beeld.

Eerder geschreven:

Dat had ik hier 31 januari al aangegeven. Die moderator ​@Jasper van KPN lijkt daar echter overheen te hebben gelezen. Of toch niet..., zie onder.

Met een laptop kun je het omzeilen door deze met hdmi kabel aan je tv te verbinden. 

En als je thuis bent.... koop deze chromecast voor slechts € 31,00. Download via de Google Play Store de KPN TV+ app. En kijk gewoon tv zonder te hoeven casten. Thuis cast ik nu zo'n 2 jaar nooit meer

• Auteur
  • Topper
  • February 22, 2026

Hallo PeterG,

Het gaat om een bij een nieuwe tv ingebouwde chromecast waarmee het casten vanaf de KPN-iTV website lange tijd is gelukt, maar de laatste maanden niet meer. Die aparte chromecast is daarom niet wat ik wil.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

@EFJL Kijk of je PC en TV in dezelfde wifi kanaal zitten. En echt in dezelfde wifi kanaal (niet dezelfde SSID), dus beide 2,4Ghz of 5Ghz wifi. Wegen multicast dicovery van chromecast kan wel gebeuren dat de appraten elkaar niet kan vinden indien ze op verschillende wifi banden zitten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 22, 2026

Maar… gebruik je die TV thuis, ​@EFJL ? Een TV met Chromecast Build-in is Android-TV. Dan kun je er gewoon de KPN TV+ app op downloaden via de Play Store. TV dient wel aangemeld te staan bij je Google Account (wat iedereen met een Android telefoon heeft). Anders heb je geen toegang tot de Play Store.

Veel makkelijker met de app IN je tv hoor.

En met casten van af een laptop dus wel éérst de stream starten en dan via de knop in beeld (zie eerdere foto) de cast starten.

Als je via de pull down van Google Chrome (browser instellingen) casten aanzet dan werkt het niet voor tv.kpn.com! Er blijft dan inderdaad “klaar om te casten” staan.

• Auteur
  • Topper
  • February 22, 2026

@TDN Allebei op 2.4 Ghz band levert helaas hetzelfde probleem op. Heb je nog meer ideeën?

• Auteur
  • Topper
  • February 22, 2026

@PeterG Ik gebruik de TV juist niet thuis. Thuis heb ik een KPN aansluiting, maar waar ik wil casten niet. Vandaar via de KPN-iTV website.

Als ik de blauwe castknop op de KPN-iTV website gebruik krijg ik ook de melding "klaar om te casten"

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 22, 2026

Hmm, je kunt het gelukkig omzeilen door de laptop via HDMI met de tv te verbinden.

Werkt het ook niet met de app in je smartphone?

• Auteur
  • Topper
  • February 22, 2026

@PeterG Klopt, met HDMI kabels kan inderdaad, maar kabels wil ik niet meer. Via de telefoon lukt casten wel, dus wel via Android maar niet meer via Windows lijkt het. Toch vreemd, ook via Windows heeft het een tijd prima gewerkt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

@EFJL Lukt het andere website (niet tv.kpn.com) te casten? Met casten onder hulp programma's van browser

Probeer ook bij de App "Google Cast" of "Chrome Cast" de cache te leren en opnieuw te starten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 22, 2026

Geen idee wat het is.

Hier ter test m'n laptop én de chromecast Google-TV even op de mobiele Hotspot gezet (“niet thuis” dus). En ook dan werkt casten prima.

Heb je Windows 11?

Zit je in het buitenland?

Wat is het bezwaar om de casten van je mobiel? Dat vind ik veel makkelijker. Mobiel is altijd aan ook.

• Auteur
  • Topper
  • February 22, 2026

@TDN Bedankt voor de tip, helaas ook geen succes

• Auteur
  • Topper
  • February 22, 2026

@PeterG Ik gebruik inderdaad Windows 11. Via Apple Ipad casten gaat wel goed en via mobiel ook, maar waarom niet meer via de laptop vraag ik mij af? Het heeft gewerkt, dus je zou zeggen dat het weer moet kunnen werken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 22, 2026

Dat vraag ik me dus ook af. 

Hier uitgebreid getest. Via thuis netwerk en via mobiel Hotspot.

Enige wat ik kan verzinnen dat je misschien in Spanje / Portugal zit op dit moment.

• Auteur
  • Topper
  • February 22, 2026

@PeterG Nee hoor, gewoon in Nederland.

• Auteur
  • Topper
  • February 22, 2026

@TDN Inderdaad lukt elke andere website casten tot nu toe wel. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

@TDN Inderdaad lukt elke andere website casten tot nu toe wel. 

Dan is de fout niet te zoeken bij jouw laptop of TV maar bij tv.kpn.com zelfs. Ga naar site instelling en verwijder alle site gegevens. Je moet weer opnieuw inloggen en toestemmingen geven.

• Auteur
  • Topper
  • February 22, 2026

@TDN  Wat bedoel je met "Ga naar site instelling en verwijder alle site gegevens."? Hoe?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

@TDN  Wat bedoel je met "Ga naar site instelling en verwijder alle site gegevens."? Hoe?

B.v. bij Chrome, klik op het symbool naast de URL

Klik op Cookies & sitegegevens → Cookies → 3 cookies van xxxx.aws.kpn.com, kpn.com en tv.kpn.com verwijderen

Klik op Site-instellingen → Gegevens verwijderen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 22, 2026

Je gebruikt Chrome, dus

Klik op het tekentje vóór de url. Het lijkt op 2 tennisrackets. 

Klik dan op cookies en sitegegevens 

Nu op sitegegevens op het apparaat beheren 

Op wat vervolgens komt op het kleine zwarte prullenbakje. 

Daarna op Klaar

Herlaad daarna de pagina met het ronde pijltje bovenin 

Je moet opnieuw inloggen. Hopelijk heb je je gegevens bij de hand. KPN ID of tv abonnementsnummer + pincode. 

Oh ja, met casten moet je elke keer als je de pagina weer gebruikt je pincode intoetsen. Dat was al zo. Ik neem aan dat je dat hebt gemerkt.

Oeps, tegelijk. Nou moeten ze er wel uitkomen, TDN.

• Auteur
  • Topper
  • February 22, 2026

Allebei bedankt voor de tip, ik ga het proberen.

• Auteur
  • Topper
  • February 23, 2026

Helaas,  ook dit geeft geen goed resultaat. Kunnen jullie nog meer opties bedenken? KON zelf helaas niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 23, 2026

Vreemd hoor. Ik kan op alle mogelijke Chromecast apparaten casten vanaf m'n laptop. Ook als die met de telefoon 5G hotspot verbonden zijn.

Er is dus geen algemeen probleem. 

Lukt het ook niet via een andere browser, bijvoorbeeld Edge?

Zelf heb ik casten vanaf een laptop weinig gedaan. Vind het met de smartphone veel handiger. 

• Auteur
  • Topper
  • February 23, 2026

@PeterG  Ook daar hetzelfde probleem.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 23, 2026

Oké. Dan lijkt het toch wel (dieper) in je  account te zitten. Een of andere koppeling ofzo.

Staan al je gegevens al in je profiel hier? Dan kan een moderator, die hier nog komt, er door het tv team naar laten kijken. 

• Auteur
  • Topper
  • February 23, 2026

@PeterG  Hopelijk levert dat nog wat op..