Skip to main content

Goedendag,

Ik wil mijn KPN abonnement stopzetten. Ik wil over naar Internet only en kan bij andere providers betere aanbiedingen krijgen dan bij KPN.

In mijn KPN-pakket heb ik Netflix family extra afgesloten. Nu wil ik Netflix graag behouden zonder verlies van gegevens. Heeft iemand een idee hoe dat in z'n werk gaat? Blijft mijn Netflix account bestaan als ik hem via KPN stopzet?

Frits

​​​​

Alleen de betaling loopt via kpn. U kunt uw account overal gebruiken. U kunt eventueel eerst bij Netflix de manier van betalen aanpassen. Dit kan als u inlogt op de site van Netflix. Dan gaat het zeker goed komen.  Is dat het antwoord op je vraag?


Hmm, ik kan het niet checken want heb 't hier direct van Netflix zelf.

Maar volgens mij kan je het stopzetten via MijnKPN. Je account bij Netflix wordt dan per ingang van de volgende betaaldatum “bevroren". Vervolgens kun je door inloggen op het account zelf via onderstaande link het opnieuw activeren met nieuwe betaalgegevens.

Bij MijnKPN: Producten - Thuis - onder Uw extra opties: entertainment aanpassen

Uitleg Netflix: account heractiveren

Inloggen op account.


Bedankt voor de reactie beiden. Ik heb Netflix zojuist stopgezet bij KPN en weer geactiveerd bij Netflix zelf.

Dat heb ik als volgt gedaan:

  • Inloggen op MijnKPN en bij Extra diensten Netflix opgezegd
  • Een minuut of 10 later een mail gekregen van KPN dat Netflix op is gezegd.
  • Vrijwel meteen daar achteraan kreeg ik een mail van Netflix dat het account is geblokkeerd en ik mijn lidmaatschap moet vernieuwen
  • Ingelogd in de app van Netflix. Die gaf ook aan dat het account tijdelijk was geblokkeerd in afwachting van betaling.
  • Via accountinstellingen in de app van Netflix een betaling toegevoegd.
  • Zojuist kreeg ik een mail dat de betaling aan Netflix is verwerkt en mijn Netflix-account weer actief is. En dat klopt inderdaad.

Achteraf vrij simpel. Nogmaals dank voor de reacties!


Als het goed is, heb je ongeveer 30 dagen na het opzeggen.


Hoe het exact werd vermeld weet ik niet meert, maar ik zag op na stopzetten informatie staan over verrekenen evt. te veel betaalden gelden. Ik ben ervan uitgegaan dat dit betekende dat ik niet de hele maand hoefde af te maken en dan pas Netflix aan te schaffen. De abrupte manier van het account blokkeren doet mij datzelfde denken, anders was dit account ook nog even actief gebleven. Tenminste, dat zou dan logisch zijn.

We gaan het zien.