Skip to main content

Vanavond mijn KPN Tv app op mijn Philips tv geüpdatet. Tot mijn grote verbazing dat deze ineens bijna 5 minuten achter loopt ten opzichte van de KPN Tv app op mijn telefoon.

In de afbeelding zie je dat de wedstrijd op tv bij 68:18 is en op mijn telefoon bij 72:58.

Iemand die mij hierin kan helpen? Dit is echt heel irritant

Vijf minuten verschil is wel erg veel, hier loopt kpn tv app op een Philips tv 10 seconden achter op een telefoon en een tablet.


Wat stond er bij de voortgangsbalk op tv? Live of 'terug naar live' ? 😉

Live pauze is er ook in de app op tv. Dat kan ook per ongeluk gebeuren. 


Wat stond er bij de voortgangsbalk op tv? Live of 'terug naar live' ? 😉

Live pauze is er ook in de app op tv. Dat kan ook per ongeluk gebeuren. 

Echt zo stom zal degene toch niet zijn dat het op pauze stond?


Nee, hij staat niet op pauze! Heb het zojuist nog eens gecheckt en nog steeds hetzelfde tijds verschil


Raar hoor. Hier 3 seconden verschil ten opzichte van de telefoon. 

Zowel met de app in de Samsung televisie met tizen besturing. Als ook met de standaard app voor Android-TV. 

Loopt de systeem tijd van je tv zelf wel goed?!


Ja, de tijd staat ook goed. 
 

Snap er echt niks van, heb ook al een keer de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd 


Tizen (Samsung), WebOS (LG) of Android-TV?

Sluit je de app altijd langs de officiële weg? Ofwel keuze wil je de app sluiten. 


Android Tv, ik heb de Philips 65OLED806/12 televisie. 
 

App gedownload vanuit de Play store 


Gek hoor. Onverklaarbaar. 

Zowel bij mij als de anderen die hier gereageerd hebben is het verschil maar een paar seconden. Ook bij Android-TV. 

Ik neem echter aan dat je gewoon de ontvanger op die tv gebruikt. Want de beeldkwaliteit van de app moet je toch niet willen op een 65 inch.

Zeker niet met glasvezel. 

Arris en Arcadyan 661 - 670 

TV+ 1 - 10

14,2 Mbps en de app 'maar' 6 Mbps (alle zenders)

Arris overige 7,2 Mbps 

TV+ overige 8,2 Mbps 

 


Ik gebruik nu nog de tv app 🙈. Ik gebruik deze omdat ik geen 2 afstandsbedieningen wil gebruiken 

 

dus als ik het goed begrijp kan ik het beste het KPN + Tv (met Andriod) gebruiken? 


Als je die (TV+) hebt hoef je eigenlijk maar één afstandsbediening te gebruiken. Die van kpn dan. Al die apps kunnen ook op die box tenslotte. De tv kan aan en uit met de kpn afstandsbediening evenals tv volume. 

De Philips afstandsbediening uiteraard niet weg maar kan terzijde. Ik gebruik de afstandsbediening van mijn Samsung tv ook niet dagelijks. 

Tegelijk heb je  nooit 2 afstandsbedieningen nodig. Hooguit om en om.


Heb je Tv+ dan kan je zowel je Philips of kpn afstandsbediening gebruiken, ik zelf gebruik Philips afstandsbediening omvat kpn afstandsbediening kan ambilight niet bedienen. Philips afstandsbediening kan Tv+ volledig bedienen..

Philips tv > Instellingen > EasyLink > Aan 


Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Android TV app. Ook rond de 5 minuten vertraging sinds de update van de app. Ik cast momenteel mijn telefoon maar naar de TV maar ideaal is dat verre van. Hopelijk gaat KPN dit fixen.


Ik heb kpn inmiddels gesproken en de technische dienst gaat binnen enkele dagen met mij contact op nemen… Wordt vervolgd!


@MarcoVgh dat is top. Wil je het laten weten als je contact hebt gehad? Wij zijn erg benieuwd. 


Wij hebben hetzelfde probleem. Sinds de update loopt ook onze KPN TV app op de tv 5 min achter. Wij zijn benieuwd welke oplossing KPN voor jullie heeft gevonden. 


Hoi @MarcoVgh 
Het vreemde is dat de app op mijn telefoon juist achterloopt
Niet veel ongeveer 15 seconden
Ik heb dezelfde TV als jij hebt ook de Philips 65OLED806
En de iPhone xr
Maar ik kijk nooit TV op mijn telefoon, heb het alleen ff getest.
Maar heb jij het wel over KP+TV zoals ik?
Of heb je een andere ontvanger?
Of gebruik je de KPN-app op de TV zelf ?


Maar heb jij het wel over KP+TV zoals ik?
Of heb je een andere ontvanger?
Of gebruik je de KPN-app op de TV zelf ?

Ik lees dat het specifiek lijkt te gaan om KPN smart-TV app voor Android-TV.


 

Ik lees dat het specifiek lijkt te gaan om KPN smart-TV app voor Android-TV.

Hmm. Toch benieuwd wat voor apparaat @Ricktaal94 en @koff010 gebruiken. 

Hier scheelt de Smart-tv app maar 3 seconden op de telefoon. 

Nokia streamingbox 8000 en app gedownload op de kpn Android-TV box.


Voor als nog gebruik ik alleen de tv app en (nog) niet de decoder 


Als je de mindere beeldkwaliteit niet erg vind…

Met een tv vanaf 40 inch (43" namelijk) gebruik ik de decoder. 🙂.

Bovendien kan ik m'n van BBC First opgenomen series niet kijken via de app.

43" woonkamer, decoder 

32" slaapkamer en ook die in de voorkamer, via de app.

overigens. Loopt de klok rechtsboven in de app wel goed?


Zelfs op een 32inch full-HD televisie zou ik aanraden om een TV ontvanger te gebruiken. De kleurdiepte is beter en dat zie je (ik in iedergeval wel) ook op een kleiner schermformaat.


In de woonkamer wel, wjb. Voor slaapkamer 32 inch vind ik het net even wat anders. Maar goed, dat is persoonlijk. En elke ontvanger is toch weer € 60 per jaar.

Zelf ga ik als ik het nieuwe abo neem wel naar 2 ontvangers. Want dat kost net zo veel als ééntje met opnemen 😉. En kan ik tenminste op bed ook opnames van BBC First kijken.


Ik heb vanmorgen gebeld, maar kan nog geen KPN TV + krijgen omdat ik mijn abonnement nog niet kan verlengen….

 

Vanmorgen zelf maar eens gebeld maar een nieuwe medewerker kon mij niet helpen en volgens zijn leidinggevende lag dat aan het ‘bufferen’ 😴

 

deze week nog maar een keer bellen 


Heb je ondertussen alweer contact gehad?

En nog wat betreft de vertraging. Heb je die altijd en op alle zenders? Of was het eenmalig met die wedstrijd? Er kan altijd wel wat vertraging in zitten. Maar 5 minuten is wel veel.