Skip to main content

KPN Smart TV app op geeft verkeerde tijd aan

• February 2, 2025
  • 5 reacties
  • 113 keer bekeken

Bij mij hetzelfde probleem, echter lost het niet op als ik de app verwijder en opnieuw installeer. Zeer irritant met het terugkijken van programma's.

Heeft iemand een idee?

Samenvattend. KPN ITV app neemt de tijd van de Samsung Frame niet over. Ook niet na het verwijderen en herinstalleren van de app.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@FrankFrameTV. Jouw Samsung heeft als het goed is het Tizen OS, de systeemtijd zou moeten worden overgenomen door onze app. Hoeveel verschilt de tijd, is het een vaste hoeveelheid die afwijkt of kan het verschillen? 

• Nieuwkomer
  • March 8, 2025

Ik heb hetzelfde probleem, ook op een The Frame tv van Samsung. Handmatig instellen van de tijd van de tv en opnieuw installeren van de iTV app heeft niet geholpen. De laatste dagen loopt de tijd ~9 minuten voor op de (handmatig ingestelde) tijd van de tv, maar het verschilt per keer hoeveel de tijd van de iTV app voor loopt. 

Soms merk ik dat de tijd van de tv zelf ook niet helemaal klopt wanneer deze op automatische modus staat, vandaar dat ik hem op handmatig ingestelde tijd houdt. Wellicht dat de iTV alsnog de ‘automatische tijd’ door krijgt vanuit Samsung OS?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 8, 2025

De app neemt niet de tijd van de tv aan. Heb hier de Samsung verkeerd gezet, maar de app geeft de juiste tijd. Overeenkomstig met de DCF 77 klok ernaast.

Mogelijk neemt de app de Samsung systeemtijd over, maar dus niet zelf ingestelde tijd.

Overigens heb ik hier de tijd van de Samsung op automatisch. De systeemtijd van het Samsung netwerk loopt spot on. 

Alleen moet je handmatig zomertijd aan- en uitzetten. Rariteit van Samsung. 

• Nieuwkomer
  • March 9, 2025

Precies, dat is wat ik bedoelde. Het lijkt wel alsof de handmatig ingestelde tijd geen complete override is en dat de app nog steeds de server tijd van Samsung ontvangt. Wel vreemd dat de systeemtijd bij jou wel klopt Peter en bij mij regelmatig (verschillende tijden) afwijkt. Geen kwestie van uren, dus lijkt me geen timezone issue, maar een kwestie van minuten.

Voor zomertijd heb ik geen instelling op mijn tv. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2025

DST zomertijd aan/uit.

Gaat hier niet vanzelf gek genoeg.