Skip to main content

Ik heb een nieuwe  Samsung The Frame 43LS03A (2021) Deze is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de router. Ik gebruik de KPN App op deze TV. Ik heb het standaard zenderpakket met als uitbreiding het Duitse pakket. Na veel bellen kreeg ik te horen dat de KPN App de zenders van het extra pakket niet aan kan. (Maar ik betaal er wel voor.) De eerdere antwoorden. bij de KPN helpdesk. op mijn vraag hierover raakten kant nog wal. Daarom probeer ik het nogmaals, maar dan hier.

Verder krijg ik regelmatig te zien bij het terugkijken; "Kan bestand niet laden” of iets van gelijke strekking. Na met de KPN app uit- en inloggen gaat het dan wel. Totdat het weer mis gaat.

 

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Het is zo zonde om op zo'n mooie tv te kijken via de app. De beeldkwaliteit is echt veel minder dan via de tv ontvanger.  U doet u zelf echt te kort. De app is overigens een gratis extraatje. Doe u zelf en wellicht de familie een plezier en gebruik de ontvanger.  


Bedankt voor jouw reactie Joep 1965 Ik ben een leek op dit onderwerp.  Even een uitleg wat ik gedaan heb. Het gaat niet via de smartphone. Ik heb via het Samsung menu ingelogd bij KPN. Geldt dan ook nog die opmerking over de kwaliteit?

 


Jazeker!! De beeldkwaliteit van de app voor de tv's is echt veel minder. Niet het antwoord wat je wil horen denk ik:wink:. Wil je geen  tv ontvanger vanwege de kabels?


Ik wilde de ontvanger niet in het zicht hebben. Later hoorde ik dat het ook met een Bluetooth ontvanger kan. Die er tussen geprobeerd maar dat werkte (nog) niet. Vond het ook wel makkelijk om maar 1 afstandbediening te hebben. 


Ik snap em helemaal maar ik hen bang dat je weinig keus heb voorlopig.


Bedankt voor jouw advies Dan ga ik op jouw advies het nog een keer via de ontvanger proberen. Is de ontvanger misschien (eenvoudig) met  de Samsung bediening te koppelen? 


Hoe sluit je de ontvanger aan op het modem? Toch wel met een kabel? Ik weet nuet zo geel van afstandbedieningen maar zover ik weet kan je de kpn afstandbediening gebruiken voor je tv.


yep

 


Heb je ergens een switch zitten?


Ja die heb ik ook. Maar daar zit de TV niet op. De TV bekabeling gaat vanaf het modem rechtsreeks naar de TVunit van Samsung


Ok dan moet het goed gaan. Anders krijg je het probleem met igmp snooping als je dat iets zegt.


Wat voor kabel is dat? Zitten de stekkers er vanuit de fabriek aan vast? Eén kabel zonder onderbrekingen?

Heeft u glasvezel? Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? 


Glasvezel => Experia V10 en vervolgens een KPN ontvanger. De kabel is zelf geklemd maar is getest.


Ok dan moet het goed gaan. Anders krijg je het probleem met igmp snooping als je dat iets zegt.

Met de KPN ontvanger er tussen ziet de TV geen netwerk. Ontvanger aangesloten met HDMI


Dat klopt. Je moet de tv op hdmi 1 of hdmi 2 zetten. In ieder geval op de hdmi poort waar de kabel inzit.  Dat wisselen  doe je met de sourceknop op de afstandsbediening.  Dus geen zenders laten zoek door de tv. Begrijp je wat ik bedoel?


@mdk10 Wat fijn om te zien dat je al zo op weg geholpen bent! Ben je er uit gekomen met de tv-ontvanger, met alle tips en informatie van @Joep1965?

De Smart TV app kan een mooie optie zijn, maar het is (nog) geen volwaardige vervanger voor de tv-ontvanger. Via de tv-ontvanger heb je inderdaad altijd het mooiste beeld en beste kwaliteit. Op basis daarvan kan je zelf kiezen wat voor jou het beste werkt en op welke manier je tv wilt kijken.


@mdk10 Wat fijn om te zien dat je al zo op weg geholpen bent! Ben je er uit gekomen met de tv-ontvanger, met alle tips en informatie van @Joep1965?

De Smart TV app kan een mooie optie zijn, maar het is (nog) geen volwaardige vervanger voor de tv-ontvanger. Via de tv-ontvanger heb je inderdaad altijd het mooiste beeld en beste kwaliteit. Op basis daarvan kan je zelf kiezen wat voor jou het beste werkt en op welke manier je tv wilt kijken.

Ik heb op advies van Joep inderdaad geprobeerd om de KPN ontvanger te gaan gebruiken maar dat is niet gelukt. Ik kan niet handmatig een poort selecteren. De TV  geeft met een aangesloten ontvanger aan geen signaal te hebben. Op het moment dat ik de ontvanger aan en uit zette kreeg ik de melding dat mijn account geblokkeerd is. Gek want via de app krijg ik wel beeld. Ik heb proberen te bellen met de helpdesk maar de wachttijd was meer als een kwartier, Dat was me te lang. Dus ik ga het nog een opnieuw proberen.


@mdk10 Dat is jammer! Heb je 't afgelopen weekend nog opnieuw geprobeerd om de tv-ontvanger aan te sluiten? De afstandsbediening die bij jouw tv hoort heeft een ‘source’ of ‘input’ knopje erop. Hiermee kan je het invoerkanaal, oftewel de HDMI poort selecteren. Daarmee moet het lukken om het beeld dat de tv-ontvanger geeft te zien.


@mdk10 Ik hoop dat geen bericht goed bericht is, en je er intussen uit gekomen bent. Zo niet of als je vragen hebt, laat het dan gerust hier weten.


Het werkt nu goed via de ontvanger. Jeroen 1965 gaf aan dat het beeld zo beter zou moeten zijn. Gek, ik had het idee dat het beeld met de rechtstreekse aansluiting op de TV scherper was als nu via de ontvanger.  


@mdk10 Dat is gek inderdaad, is je beeld minder scherp? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten en wat voor kabel zit er tussen? En hoe heb je de beeldinstellingen op de tv-ontvanger staat als je naar Menu - Instellingen - Beeldinstellingen gaat?


@mdk10 Dat is gek inderdaad, is je beeld minder scherp? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten en wat voor kabel zit er tussen? En hoe heb je de beeldinstellingen op de tv-ontvanger staat als je naar Menu - Instellingen - Beeldinstellingen gaat?

Vraag: Hoe is de tv-ontvanger aangesloten en wat voor kabel zit er tussen?

Antwoord: Met de meegeleverde HDMI kabel

Vraag: En hoe heb je de beeldinstellingen op de tv-ontvanger staat als je naar Menu - Instellingen - Beeldinstellingen gaat?

Antwoord: Autmatisch


@mdk10 Dat klinkt prima. Lastig om zo van afstand te bepalen wat dan de oorzaak is van minder scherp beeld. Je kunt het nog testen met een andere HDMI kabel en op een andere HDMI poort van de tv. Daarnaast is het verstandig om kritisch te kijken naar de beeldinstellingen van de tv. Dingen als beeldverbeteraars, bijvoorbeeld. De fabrikant van je tv kan je helpen met de optimale instellingen. 


Ok dan moet het goed gaan. Anders krijg je het probleem met igmp snooping als je dat iets zegt.

Beste Joep of anderen,

Het IGMP multicast gebeuren is me duidelijk. Wat ik me afvraag is of dit voor de Smart TV-App ook nodig is? Ik bedoel, ik kan de TV-ontvanger beneden rechtstreeks op de Experiabox aansluiten (bedraad), maar de Smart TV-App helders in huis, werkt dat zonder IGMP gebeuren op een bestaand WiFi mest-netwerk die geen IGMP multicast ondersteund?

Dank alvast!