Skip to main content

KPN Smart TV app werkt niet meer op TCL TV

• March 5, 2025
  • 88 reacties
  • 2198 keer bekeken

Toon eerste bericht

88 reacties

• Deelnemer
  • May 30, 2025

Vandaag 30-5 om 7:33 uur de app verwijderd.Op nieuw geïnstalleerd en nu is het weer onmogelijk om in te loggen, “login fout probeer het na een paar minuten opnieuw”

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 30, 2025

Klopt. Op onder andere TCL werkt zelfs inloggen momenteel niet. Heel vervelend. Gebruik voorlopig de gratis ontvanger (de eerste DIW7022 kost niks extra).

Hier een prima werkende app op de tv. Maar ontvanger vind ik fijner werken. Bedient ook sneller. Zappen bijvoorbeeld.
Voor het meest gebruikte toestel zou je de ontvanger moeten willen gebruiken.

Met NPO Start kun je in ieder geval de 6 zenders van de NPO kijken.

• Deelnemer
  • May 30, 2025

Dit meen je niet, vandaag splinternieuwe tv gekocht, omdat deze met de kon+ app zou werken, maar helaas; de app crasht nog voordat ik een zender kan kiezen.

TLC 43S51K

• Deelnemer
  • May 30, 2025

Lekker dan weer, nieuwe tv aangeschaft, maar de app knalt er direct uit op mijn TLC 43S51K modeljaar 2025, Android TV-OS 11 kernel 4.19.116+, KPN+ 08.70.03.

De app opent, zie keurig alle zenders met actueel voorbeeld, maar vervolgens leidt iedere actie tot een zwart beeld em een crash/herstart van de tv.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 30, 2025

Eh, het merk van je tv is TCL ​@RvZ-Almere . De zender heet TLC (dat doe je wel erg consequent). Bij kpn op 17.

En inderdaad. De app werkt al ruim 2 maanden niet op TCL en nog een aantal andere merken. Een verwachting op welke termijn het is opgelost waagt niemand zich nog aan. Ook het tv team niet. Diverse 'verbeteringen’ hebben tot op heden tot niets geleid.

Heb je geen tv ontvanger van kpn? Een zit gratis in het abonnement.

• Deelnemer
  • May 30, 2025

KPN biedt een app aan, dan verwacht ik dat die ook werkt.

laat ze er anders gewoon mee stoppen, dan is dat duidelijk. Voor AppleTV hebben ze ook geen app, dat is tenminste duidelijk.

nee, wil geen gebruik maken van de tv-ontvanger, anders had ik dat wel gedaan……

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 30, 2025

nee, wil geen gebruik maken van de tv-ontvanger, anders had ik dat wel gedaan……

Maar nu toch wel even? Anders heb je niks.

Zelf geef ik in de woonkamer absoluut de voorkeur aan de ontvanger in verband met méér mogelijkheden en mooier beeld. Voor hetzelfde geld.

• Deelnemer
  • June 1, 2025

Beste Jasper hier blijft het het zelfde.

De app opent niet eens.. krijg zwart scherm en gelijk terug naar begin scherm. 

App al zoveel keer opnieuw geïnstalleerd maakt geen verschil.

We zijn erg verdrietig dat het maar niet wilt werken!

Gr Paulien 

Jasper van KPN
Moderator

Het opnieuw installeren van de app heeft geen effect inderdaad. Dit moet met een update worden opgelost en daar werken de ontwikkelaars nog aan. Als die er is delen we het in Product Updates.

• Nieuwkomer
  • June 4, 2025

Niet dat ik hier veel van verwacht, het feit dat men om deze details vragen is al een blijk dat ze er niet mee bezig zijn, je kan dit toch zelf ook wel testen….. maar vooruit. 
tijdstip 20:20 4-Juni 2025. TV is TCL 32” QLED S51k (model 2025). 
alle updates gedraaid voor de rest zowel TV als App. 
 Inloggen met KPN ID resulteert in een waarschuwing dat inloggen niet lukte en later weer moet proberen. Dit doe je dan 10 keer met iedere keer het zelfde resultaat. 
Disney plus werkt wel als gewoonlijk. 

Jasper van KPN
Moderator

Dank je voor de toelichting ​@Dreetje 76! Kan je jouw profiel ook nog volledig invullen? Dan kunnen de ontwikkelaars gericht zoeken in de logging met het tijdstip wat je noemt.

• Nieuwkomer
  • June 7, 2025

Ik heb hetzelfde gezeik met de net nieuwe 32” QLED S51k. De hele boel loopt vast bij het opstarten van de app… heel af en toe kom ik wel in de app en kan ik een tv zender uitkiezen waarna de tv gewoon uitvalt en zichzelf opnieuw opstart. @KPN ik zie dat hier al maanden problemen over zijn wanneer gaan jullie dit eens fiksen? Waarom geld betalen voor aan dienst die niet eens werkt? 

Jasper van KPN
Moderator

De ontwikkelaars zijn er mee bezig ​@Aaldering, maar het lijkt een complex probleem te zijn. Jouw tv is ook een TCL als ik het goed zie? 

Kan jij ook een aantal voorbeelden noemen van precieze data en tijdstippen waarop het inloggen niet lukte, en daarnaast je profiel volledig invullen? Dan kan ik dat ook doorgeven aan de ontwikkelaars zodat ze kunnen zien wat er op dat moment bij jou gebeurt.

• Deelnemer
  • June 14, 2025

Deze week een nieuwe TCL tv gekocht, tv+ app werkt niet. Ik lees nu dat deze problemen al enkele maanden eerder zijn gemeld en dat er hard aan een oplossing wordt gewerkt. Mag ik weten wat de status nu is? 

• Deelnemer
  • June 14, 2025

En voor de goede orde, alle andere apps die wij gebruiken werken probleemloos.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Geut65, op het moment speelt dat inderdaad nog. Er wordt nog steeds aan gewerkt, het is een lastig iets blijkbaar. Als daar een update voor is delen we dat in Product Updates.

Kan je voor de zekerheid vertellen wat je precies ervaart? Dat heb je nog niet uitgelegd, daardoor weet ik nog niet zeker of dat ook voor jou geldt.

• Deelnemer
  • June 16, 2025

Bedankt voor je reactie, de problemen openbaren zich op verschillende manieren.

1. Zeeeeer traag opstarten en daarna niet kunnen kiezen hoe je wil inloggen

2. Zeeeeer traag opstarten en daarna wordt de tv opnieuw opgestart. 

3 na opstarten kun je wel kiezen hoe je wil inloggen maar daarna loopt de app vast.

Jasper van KPN
Moderator

Dat zijn inderdaad wel de dingen die hierbij horen. Het herstarten van de tv zie ik niet bij iedereen terug, gaat de hele TCL dan helemaal opnieuw opstarten? Of is het alleen de TV+ app die dan opnieuw opstart ​@Geut65?

• Deelnemer
  • June 17, 2025

Tv start helemaal opnieuw op. Ik heb het natuurlijk niet vaak geprobeerd, op een gegeven ogenblik geloof je het wel.

• Deelnemer
  • June 17, 2025

Wat ik niet snap, dat er was een werkende versie.

Hoe moeilijk is het dan om weer terug te gaan naar die werkende versie.

Ik krijg het idee dat er wat anders achter zit in plaats van vooruitgang.

• Deelnemer
  • June 17, 2025

Wat denk je Robeve, dat daar in een vergadering is besloten dat ze alle mensen met een TLC tv ns ff gaan pesten omdat ze niks beter te doen hebben? Ik geloof dat ze hun best doen om het op te lossen maar ik ben het met je eens dat het wel lang duurt🙄

Jasper van KPN
Moderator

Ik snap dat je het dan op een gegeven moment opgeeft, als je geen verschil merkt heb je er dan ook niets aan. Gelukkig is er niet zo'n vergadering, er wordt hard gewerkt aan de situatie om verbetering te krijgen. En dat het lang duurt, dat ben ik met je eens. Ik hoop ook op een oplossing hiervoor.

Jasper van KPN
Moderator

@RvZ-Almere ​@Aaldering ​@Geut65 ​@Extex ​@Paulien_456 ​@Robeve ​@Dreetje 76 ​@jdh1972

Achter de schermen is iets aangepast bij het inloggen, we zijn benieuwd of het inloggen nu wel beter gaat. Kunnen jullie dat testen?

De andere genoemde punten zijn nog in behandeling bij de ontwikkelaars.

• Deelnemer
  • June 19, 2025

Login fout

er is een fout opgetreden bij het inloggen. Probeer het na een paar minuten opnieuw.

kom niet verder dan dit 😔

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 19, 2025

Aangezien je al '’een tijdje'’ meeloopt in dit topic neem ik aan dat je bekend met de problemen met TCL ​@Robeve .

Overigens: je weet dat je TLC 32S59B nog heel ouderwets een schermresolutie van HDready heeft hè. Dat is 1280 x 720. Full HD is 1920 x 1080.

Een HDready "kan” ook 1080i weergeven, maar hij downgrade het dan naar 720p. Want 1080 lijnen passen er niet op. Ook horizontaal gaat er dan beeldinformatie verloren.