Skip to main content

KPN Smart TV app werkt niet meer op TCL TV

• March 5, 2025
  • 88 reacties
  • 2198 keer bekeken

Toon eerste bericht

88 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Login fout

er is een fout opgetreden bij het inloggen. Probeer het na een paar minuten opnieuw.

Dank je voor het testen ​@Robeve! Dat nemen we hierbij weer mee.

• Deelnemer
  • June 28, 2025

Sinds twee dagen ook een TCL tv voor op de logeerkamer en ik heb dezelfde melding bij het inloggen.

Is er al iets bekend wanneer KPN dit gaat fixen?

• Nieuwkomer
  • June 29, 2025

Na drie maanden wel een oplossing in zicht? Techniek is lastig en ingewikkeld maar wellicht ook een kwestie van prioriteit. M’n tv hangt in m’n overkapping en is voornamelijk in het voorjaar en zomer in gebruik. Tot nu toe geen schik hiervan van gehad dit jaar en duurt nu wel erg lang zonder oplossing. Heb een TCL tv en alleen de kpn app werkt niet. 
Wil eigenlijk een nieuwe TV kopen, kan ik de factuur declareren bij KPN of hebben jullie een ander korting voor het niet werken van deze functie aan te bieden??

• Deelnemer
  • June 29, 2025

Ik denk dat KPN op zijn minst een gratis settopbox kan aanbieden. Het liefst natuurlijk een goed werkende app

Jasper van KPN
Moderator

Er wordt aan gewerkt, er worden verschillende dingen getest op dit moment om te kijken of het daarmee beter wordt. Als dat het gewenste effect heeft zal het via een update beschikbaar worden gemaakt voor iedereen.

• Deelnemer
  • June 30, 2025

Goed om te horen dat het niet in een laaitje is verstopt. Hoop dat de testen snel het gewenste resultaat hebben behaald.

Jasper dank voor je antwoordt.

• Deelnemer
  • July 2, 2025

Ik heb vanmorgen een Google Tv streamer gekocht á €119.00 deze werkt echt zoals het zou moeten.

Ik heb 2 Samsung tv's één van 12 jaar en de ander van 6 jaar, deze werken beiden ook perfect met de KPN+ Android tv app.

Het ligt dus echt aan de TCL, ook het streamen vanaf de telefoon gaat nu zoals het hoort zonder schokken.

Dus nooit meer een TCL tv.

Jasper voor mij hoef je er geen tijd meer in de steken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

De Samsung tv's hebben nog de oude app. Die werkt inderdaad prima. Kijk maar bij opstarten. Er staat "interactieve tv" en niet "KPN TV+".

Samsung is ook geen Android-TV maar het eigen Tizen. 

De huidige app is geschikt voor Samsung tv's vanaf bouwjaar 2017. Dat wordt met de nieuwe TV+ app echter 2021. Dan werken jouw Samsungs ook niet meer met de app.

De TV+ app komt voorlopig niet op Samsung. Bij interne tests is ie zelfs nog niet goed genoeg voor de uitrol onder de testers.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 2, 2025

Samsung TV’s maken gebruik van Tizen, het lijkt me onwaarschijnlijk dat daar Android apps op kunnen werken ​@LelyBob. De TV+ app is alleen nog beschikbaar voor Android, op je Samsung draait vrijwel zeker de ‘oude’ Smart iTV app. 

Jasper van KPN
Moderator

Op de Samsung zal inderdaad de oude app nog staan, de iTV app. De TV+ app is daar nog niet op beschikbaar, die komt nog wel in de toekomst maar nu nog niet. Daarmee kan je in ieder geval wel kijken dus 🙂

Jasper voor mij hoef je er geen tijd meer in de steken.

We gaan er natuurlijk wel mee verder, want er zijn anderen die er last van hebben. We willen het tv kijken voor iedereen weer mogelijk maken.

• Deelnemer
  • July 2, 2025

Op de twee Samsungs heb ik een Android tv box van KPN, werkt naar behoren. Uit nieuwsgierigheid heb ik de KPN app gedownload om KPN streamen daar op te proberen. Ik dacht dat ondanks dat ik wist dat Samsung met Tizen werkt, het de KPN + app was. In iedergeval werkte deze beter dan het hele TCL systeem. Nu met de Google tv streamer ben ik gelukkig. Het werkt feilloos en het gebruik de TCL tv alleen als monitor.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

Oh ja. Als je 'm download op de DIW7022 is dat de KPN TV+ app ja. Maar dát heeft dan niets met het merk Samsung van doen. De tv kan dan net zo goed merk Hutsekluts zijn.

Als het goed is kun je de streamer zelfs voltmeter de tcl afstandsbediening gebruiken. 

• Nieuwkomer
  • July 6, 2025

6-07-2025: Nou het werkt nog steeds niet. op advies van de Mediamarkt een TCL32S5K gekocht want die doet het zo goed met de KPN App. Maar helaas kan niet inloggen met dezelfde meldingen als hierboven. Wat ik dan wel jammer vindt is dat ik 3x met de helpdesk gebeld heb en deze van niks weet. Hierdoor blijven zoeken naar de fout, Jammer van de tijd. Graag snel een update

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 6, 2025

Hmm. Wat weet de Mediamarkt er nou van? Het werkt al zo'n 4 maanden niet met TCL en ook Sharp en Salora. ​@Daddy R 

Jasper van KPN
Moderator

Er wordt nog aan gewerkt inderdaad ​@Daddy R, op het moment worden er verschillende dingen getest voor deze situatie. Als er een update is delen we dit in een Product Update.

• Deelnemer
  • July 13, 2025

Uitermate jammer dat er maanden lang telkens met excuses wordt vermeld dat er ‘hard aan gewerkt wordt’. Maar ondertussen betaal ik wel het volle pond en kan ik geen TV kijken in mijn tuin, terwijl de zomer volop bezig is. Keuze voor KPN is mede gemaakt om zonder ontvanger ook TV te kunnen kijken. Een korting/ tegemoetkoming oid zou KPN sieren. Veel klanten (zoals ik) betalen maandelijks tussen de 80/100 euro aan KPN, dat zijn echt forse bedragen. Hoe hoog heb je de klant dan eigenlijk staan?

In afwachting van een passende reactie.

Toch waardeloos dit! Wanneer komt kpn met een oplossing...

Jasper van KPN
Moderator

Daar wordt aan gewerkt ​@Stefanie Haag, zoals ik in mijn vorige bericht aangeef worden er verschillende dingen getest op het moment. Zodra die voor iedereen beschikbaar wordt delen we dat in een Product Update. Andere informatie is er op dit punt niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

Maanden geleden al gevraagd wanneer de kpn-app nu eindelijk eens gaat werken op de TCL televisie. 
nog steeds niets mee gebeurd. Ik kan me niet voorstellen dat de technici van kpn hier geen oplossing voor hebben. Wordt er eigenlijk wel aan gedacht/gewerkt?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 12, 2025

Jazeker. Er zijn al diverse TCL bezitters die melden dat het nu werkt. Maar dus nog niet met alle modellen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

Beste PeterG. Werk jij bij KPN of ben jij ook een klant? Ik zie dat je vaak reageert op vragen bij verschillende onderwerpen maar ik zou wel graag een antwoord van de KPN zelf willen ontvangen. 

Jasper van KPN
Moderator

Wat Peter zegt klopt inderdaad ​@Extex, met de laatste update zijn er verbeteringen doorgevoerd die voor veel TCL gebruikers een verbetering hebben gegeven. Heb je die al geïnstalleerd en gekeken hoe het daarmee gaat?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

Hallelujah! Ik heb beeld en geluid. Met de app!

Wat een verademing.  Blij dat het nu opgelost is.  Had bijna een andere tv gekocht😖

(was overigens wel fijn geweest als ik hier een melding van had gekregen, geen idee hoe lang dit nu al gefixt is…). 

Gegroet allen!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 12, 2025

Dit forum is voor en door klanten. Er zijn ook kpn moderators, maar een antwoord van hen kan soms wel 24 uur of langer duren. Je mede-klanten zijn sneller hoor.

En wat mijn status is bij kpn staat gewoon in mijn ondertekening hier.

Jasper van KPN
Moderator

Veel kijkplezier zo ​@Extex! Het is sinds de laatste update verbeterd, die hebben we gedeeld in Product Updates. Eerder in het topic hadden we aangegeven dat we het daar zouden delen als er een update is. Dat hebben we gedaan 🙂