Skip to main content

Mijn buren hebben ziggo, en als het nederlands elftal speelt weten wij 30 to 40 sec dat er een doelpunt valt, voordat er bij ons in de huiskamer een doelpunt valt. Ik dacht dat glasvezel sneller was dan koper aansluiting. Het blijkt dat KPN niet het beste netwerk heeft. Ik ben bang dat ik KPN toch maar ga opzeggen.

Bekend fenomeen. Is al jaren zo. Komt omdat uw buren tv kijken via coax. Dat gaat niet over internet. Daar zit veel minder vertraging op. 

Maar de nieuwe tv ontvangers van Ziggo werken nu ook over internet. Die hebben geen coax aansluiting meer. Dus waarschijnlijk is er daarbij ook vertraging. 

Hier bijvoorbeeld:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-Mini-TV-loopt-achter-op-Ziggo-GO/td-p/1234514

Heeft men het er ook al over. Dit gaat dan nog om verschillende manieren van kijken binnen Ziggo zelf. Coax is het snelste. Maar volgens mij krijgen nieuwe klanten nu helemaal geen ontvanger op coax meer. Weet ik niet zeker.


Mijn buren hebben Ziggo, en als het Nederlands elftal speelt weten wij 30 tot 40 sec dat er een doelpunt valt, voordat er bij ons in de huiskamer een doelpunt valt. Ik dacht dat glasvezel sneller was dan koper aansluiting. Het blijkt dat KPN niet het beste netwerk heeft. Ik ben bang dat ik KPN toch maar ga opzeggen.

 

Dit heeft helemaal niets met glasvezel te maken.

Met met o.a. de compressie en verwerking van het digitale tv signaal.

Maar ook Ziggo gaat over op IPTV, of dat verschil gaat maken, wie weet.

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

Op de nieuwe KPN tv ontvanger (behorende bij het abonnement KPN tv+, de Sagemcom DIW7022 KPN tv+ box) wordt het signaal in de originele stream uit gezonden.

Maar of dat wel of geen vertraging geeft, weet ik niet. 

 


Op Totaal TV is hierover een artikel verschenen, waarin het een en ander wordt uitgelegd. 


Reageer