Skip to main content
Beantwoord

KPN tv app werkt niet in Duitsland

• June 28, 2025
  • 5 reacties
  • 118 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wij varen voor 3 maanden in Duitsland. Speciaal onbeperkte data op mijn telefoon abonnement genomen om te kunnen streamen. KPN tv werkt hier voor geen meter.

Tevens snelste data.

Grote tegenvaller en slecht advies gehad. 
Wat kunnen wij doen om het werkend te krijgen ? Heb ook iets gelezen over VPN, maar begrijp dat ik daar ook een abonnement voor moet nemen.

Wat is de oplossing ?

Beste antwoord door PeterG

Buiten Nederland heb je afhankelijk van het unlimited abonnement 'maar' 40 tot 75 GB per maand. Onbeperkt geldt daar niet​​​​​. 

TV kijken via de app op je mobiel of tablet kost sowieso 3 GB per uur! Daar ga je dus niet avond aan avond een maand lang tv voor kijken. Bij 40 GB maand bundel in EU ben je daar al na circa 13 uur doorheen. En je wilt ook nog andere dingen met je internet doen. Zoals navigeren, denk ik.

Mijn advies is om tv.kpn.com te gebruiken. Die kan je omlaag zetten. Op 432p, SD, is het maar 500 MB per uur.

http://tv.kpn.com kan gebruikt op tablet en laptop. Op de smartphone werkt het, hier althans, niet.

Kijk zoveel mogelijk tv via de wifi van de havens waar je ligt.

5 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 28, 2025

Misschien werkt tv.kpn.com beter? Daar kun je wel lagere kwaliteit (= lagere data rate) kiezen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 28, 2025

Je bent sowieso afhankelijk van de Duitse netwerken. De dekkingsgraad is in Duitsland veel lager dan in Nederland. Daar is niets aan te doen. Overigens heb je buiten Nederland geen onbeperkt data. Dat is alleen in Nederland. Tv kijken zoals je wellicht thuis doet gaat em niet worden. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 29, 2025

Om te kunnen casten, moet zowel de mobiel als de ontvanger (bijvoorbeeld Chromecast) beide op hetzelfde WIFI netwerk zitten.

Je kan niet streamen vanaf de mobiel, alleen casten.

Bijvoorbeeld de Chromecast is het apparaat dat streamt (daarom kost het ook geen energie of data op de mobiel)

Hoe cast je? (via welk apparaat)

En zitten ze beide op het zelfde WIFI netwerk?

Onbeperkt data is in dit geval niet van toepassing.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Degorn, welkom op onze community! Ikz ie dat er al goed meegedacht wordt. Kom je er n beetje uit zo?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 1, 2025

Buiten Nederland heb je afhankelijk van het unlimited abonnement 'maar' 40 tot 75 GB per maand. Onbeperkt geldt daar niet​​​​​. 

TV kijken via de app op je mobiel of tablet kost sowieso 3 GB per uur! Daar ga je dus niet avond aan avond een maand lang tv voor kijken. Bij 40 GB maand bundel in EU ben je daar al na circa 13 uur doorheen. En je wilt ook nog andere dingen met je internet doen. Zoals navigeren, denk ik.

Mijn advies is om tv.kpn.com te gebruiken. Die kan je omlaag zetten. Op 432p, SD, is het maar 500 MB per uur.

http://tv.kpn.com kan gebruikt op tablet en laptop. Op de smartphone werkt het, hier althans, niet.

Kijk zoveel mogelijk tv via de wifi van de havens waar je ligt.