Skip to main content

Ik ben op vacantie in Portugal. Daar kan je een prepaid Sim krijgen met onbeperkt internet. In Portugal is overigens uitstekend bereik. Maar de Kpn tv app is niet vooruit te branden. Het gekke is dat ik het journaal nog kan volgen. Als ik vervolgens een ander programma wil bekijken is het na 5 minuten klaar. Dan gaat het systeem bufferen en springt het 5 minuten terug en zo voort. Niet om aan te gluren!

Nadat het programma ook al niet meer met chromecast te casten was is het voor mij klaar. Nlziet doet het prima hier en zonder haperingen.

 

overigens ben ik thuis vanwege de haperingen overgestapt naar de settop box van kpn. Die doet het wel, maar ook daar is het huilen met de streaming app.

Hi @Toon Lavrijssen, wat een heerlijk jaargetijde om te ontsnappen naar Portugal. Ik lees alleen dat de KPN TV app daar niet lekker werkt. Goed dat je een seintje geeft.

Het is vrij druk op het forum op dit moment, waardoor we niet eerder bij je topic zijn. Ben je intussen nog in Portugal of ben je weer thuis? Als het nog speelt, dan ben ik naar een paar dingen benieuwd. Op wat voor apparaat ervaar je dit (merk/type)? Heb je de app ook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Maakt het verschil als je het probeert via de webversie https://tv.kpn.com/? Als je de mogelijkheid hebt om het via een ander apparaat te testen, hoe gaat het dan?


@Alexandra 

Ik lees dat @Toon Lavrijssen een Portugees abonnement gebruikt.

Volgens mij werkt de KPN ITV app dan niet, klopt dat? 

 

@Toon Lavrijssen 

Welke telefoon heb je en welke Android of Apple versie zit daar op?


Ik kijk via een iPad of iPhone. Beide geven hetzelfde weer. Ik connect via een Huawei Mifi. Streaming en connect via Chromecast werkte met Canal Digitaal altijd prime. Totdat streamen naar Chromecast niet meer werkte op Canal Digitaal. Toen ben ik overgestapt op Kpntv. Met het bekende resultaat. Overigens heb ik thuis hetzelfde euvel. Daar heeft de kpn app op mijn Android tv nooit soepel gewerkt. Inmiddels bedraad via settop box wel goed beeld.

 


Ik lees dat @Toon Lavrijssen een Portugees abonnement gebruikt.

Volgens mij werkt de KPN ITV app dan niet, klopt dat? 

Ik heb in Zuid-Afrika ook gewoon de KPN TV app kunnen gebruiken op een 4G prepaid kaartje van MTN met een 100GB databundel. Ik zou dus niet weten waarom dat in Portugal niet zou werken.

In Zuid-Afrika heb ik wel een VPN verbinding met mijn VPN server thuis opgezet immers de KPN TV app werkt alleen binnen de EU.


@Toon Lavrijssen Het is opvallend dat je thuis last van exact hetzelfde euvel hebt. Als je wilt kunnen we daar verder naar kijken. Dan ben ik naar een paar dingen benieuwd:

Welk specifieke type iPad en iPhone gebruik je? Heb je de app ook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Maakt het verschil als je het probeert via de webversie https://tv.kpn.com/? En vul je ook meteen je gegevens in je forumprofiel in? Dan kan ik je gegevens erbij pakken.