Skip to main content

Vandaag dan uiteindelijk de nieuwe KPN box binnen gekregen. Was meteen gaan proberen in te stellen, en de streamings platformen die we hebben in te stellen. Nu hebben we bijv Netflix en dan het meest uitgebreide pakket incl 4k /UHD . Maar als ik dit op de kpn box wil afspelen komt/krijg ik alleen het HD logo te zien. Ik een ouder en reeds gesloten topic kwam ik tegen om de instellingen zo aan te passen dat het apparaat standaard op 4K staat en niet automatisch gaan switchen enz. Dit ingesteld/vastgezet op 4k2k-50hz, (andere opties heb/zie ik niet) maar helaas pindakaas. Als ik de app op onze Samsung tv open is dit wel beschikbaar.  Heb ook de kpn box aangesloten op HDMI 1, maar helaas 

Vreemd genoeg... Amazon prime werkt UHd wel 😵💫

Moet je bijvoorbeeld ook het KPN 4K abo hebben om Netflix in 4k te kunnen kijken, of moet ik ergens anders zoeken ?

Ik heb  zelf HD bij Netflix. En gebruik gewoon de app in mijn tv. Waarom heb je anders een smart-tv. 

Maar ik vond wel dit topic waarin het opgelost lijkt 

 


Ik heb  zelf HD bij Netflix. En gebruik gewoon de app in mijn tv. Waarom heb je anders een smart-tv. 

Maar ik vond wel dit topic waarin het opgelost lijkt 

 

Dit is vooral omdat het kan, en zeker omdat de app op de Samsung tv (al wat ouder) enorm traag is. En als KPN kastje aanstaat is wel zo handig om alles in 1 te hebben/gebruiken. Scheelt hoop uitleg thuis 😅


Hoe oud is je Samsung? Mijn model (4k/uhd) is van 2019 en de Netflix app daarin is gewoon snel. Alle apps die ik verder gebruik ook: Videoland, Viaplay, NPO start, en af en toe ook de KPN TV app.


mijn Samsung is jaartje of 8-9 oud, maar dat is toch weinig tot niet relevant mbt de vraag waarom de Netflix app op het TV+ kastje geen UHD aangeeft ? 


Is dat al een 4k/uhd tv? Wouw, een van de eersten dan. Medio 2016.

Maar, .. werkt deze oplossing voor de beeld resolutie niet op het kpn kastje? Elders wel:

Notenkraker schreef: 

Heb de automatische instelling uit gezet en ingesteld op 4 k 50 hrtz  nu werkt het wel


mijn Samsung is jaartje of 8-9 oud, maar dat is toch weinig tot niet relevant mbt de vraag waarom de Netflix app op het TV+ kastje geen UHD aangeeft ? 

 

Ik denk niet dat dat een 4K tv is, maar het kan wel, zie hier)

En dan gaat de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) automatisch naar HD.

 

Als je een 4K tv hebt, dan moet de HDMI kabel minimaal 2.1 zijn.

Zet HDR op de DIW7022 op HDR automatisch en beeld op beste of automatisch.

Bij werkt het perfect met o.a. Disney + 

 

@PeterG 

Wij doen het ook via de DIW7022

Gebruikersgemak, maar 1 ab nodig.

En na de laatste update met HDR automatisch gaat het perfect.😉

Nadeel Smart tv is, dat ze na een paar jaar geen updates meer krijgen (uitzonderingen daar gelaten).


Je hebt voor Netflix het duurste abonnement nodig om 4k te kunnen kijken.


Je hebt voor Netflix het duurste abonnement nodig om 4k te kunnen kijken.

 

Dat vind ik 1 van de nadelen van Netflix.

Hopelijk komt Netflix hier toch een keer op terug. 

Maar de topic starter heeft dat pakket begrijp ik uit zijn vraag.😉


Ja sorry niet goed gelezen!


Ja sorry niet goed gelezen!

Geen probleem.😉


mijn Samsung is jaartje of 8-9 oud, maar dat is toch weinig tot niet relevant mbt de vraag waarom de Netflix app op het TV+ kastje geen UHD aangeeft ? 

 

Ik denk niet dat dat een 4K tv is, maar het kan wel, zie hier)

En dan gaat de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) automatisch naar HD.

 

Als je een 4K tv hebt, dan moet de HDMI kabel minimaal 2.1 zijn.

Zet HDR op de DIW7022 op HDR automatisch en beeld op beste of automatisch.

Bij werkt het perfect met o.a. Disney + 

 

@PeterG

Wij doen het ook via de DIW7022

Gebruikersgemak, maar 1 ab nodig.

En na de laatste update met HDR automatisch gaat het perfect.😉

Nadeel Smart tv is, dat ze na een paar jaar geen updates meer krijgen (uitzonderingen daar gelaten).

Ik snap je redenatie, maar toch ben ik het er niet mee eens 🙂 , gaat hier om een Samsung UE65HU7500  , vooral om dat Amazon wel in UHD is op het TV+ kastje

 

Je hebt voor Netflix het duurste abonnement nodig om 4k te kunnen kijken.

 

Maar de topic starter heeft dat pakket begrijp ik uit zijn vraag.😉

Klopt idd heb het UHD pakket (werkt op TV app anders ook niet) 


@Pimmio076 

UHD en 4K zijn 2 verschillende dingen.

 

Maar ik zag dat je een 4K tv van Samsung hebt, 1 van de eerste.

Prime Video (van Amazon) heb je dat ook via de Sagemcom DIW7022? (kpn tv+ box)

Als dat zo is, dan moet je aankloppen bij Netflix, ben bang dat daar dan het probleem ligt.

 

Je hebt HDR op automatisch staan? 

Heb je een goede HDMI kabel?

Bij voorkeur in HDMI 1 op de Samsung tv. 

 

P.S.

S.v.p. niet bij quote alles meenemen, haal zoveel mogelijk weg en laat alleen staat waarop je wilt reageren.

Anders wordt de topic heel erg lang en heel erg onoverzichtelijk.