Skip to main content

Kan je ook in de tuin met chromecast tv kijken via extra wifi versterker?

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Als de Chromecast en de mobiel of tablet het zelfde WIFI netwerk zien, moet dat lukken.

Uitgezonderd een “hotel” WIFI netwerk, maar met de allernieuwste Chromecast met ab moet dat ook lukken. 

Of een Smart tv gebruiken, dan heb je geen Chromecast nodig.


Dankjewel, voor alle duidelijkheid zal ik de situatie proberen uit te leggen: we hebben 1 huis opgedeeld in 2. In het voorste gedeelte aan straat staat de Experiabox (glasvezel) deze heeft een kabel door gesplitst naar het 2e gedeelte waar ook een WiFi versterker staat (zwarte ronde). Daarachter volgt een diepe tuin waar op ongeveer 30 meter van de laatste woning het tuinhuis staat. In het tuinhuis zou ik WiFi willen versterken om met bv chromecast  tv te kunnen kijken, we hebben smart tv en idtv dus in principe zou chromecast daar niet nodig zijn denk ik. Het gaat me echt om hoe ik genoeg signalen richting tuinhuis kan krijgen.

Bij voorbaat dank!


30 meter is heel erg veel voor WIFI.

Is het mogelijk om een UTP kabel (beschermd in een buis) te graven naar het tuinhuis? 


Die mogelijkheid zou er zijn.

kan ik niet nog een WiFi versterker richting tuin zetten?

Bedankt !


30 meter mag en zal wifi niet halen. Hooguit 12. Meer zendvermogen mag gewoon niet volgens de telecomwet.

Dus ook met deze oplossing niet.

kan ik niet nog een WiFi versterker richting tuin zetten?

Dan zal je vanaf de versterker (ook) een bereik van zo'n 10 meter halen. Open terrein (tuin) misschien net 15. Maar absoluut geen 30 meter. Weet je zeker dat het dertig meter is? Dat is enorm.

Voor 30 meter is echt een kabel nodig. Aan het eind daarvan kun je dan wel weer een wifi versterker plaatsen. Voor wifi achter in de tuin.


Helemaal duidelijk! 
Het is een erg lange tuin inderdaad (150 m)Dan proberen we het op die manier op te lossen.Erg bedankt voor je hulp!!


Je hebt wel al stroom in het tuinhuis @Bo R ?


Ja zeker. 


Hi @Bo R, welkom op het forum. 

Ik zie dat je al goed op weg bent geholpen., waarvoor dan aan alle leden hier. 

Kort samengevat, dit moet lukken. Het gaat om hetzelfde netwerk thuis. Aangezien je stroom heb achterin de tuin kun je een netwerkkabel trekken naar de tuin en helemaal achterin een versterker aansluiten op die kabel. De KPN WiFi versterker is hier voor geschikt, dan zit je op hetzelfde netwerk en zal je telefoon je Chromecast herkennen. 

Laat het ons hoe dit afloopt.