Skip to main content

Ondertiteling op TV.

  • via de app is de lettergrootte van de ondertitelingĀ zoals ingesteld in de profielen van het Netflix-account (klein, gemiddeld of groot). Prima.
  • via de Netflix-knop of kanaal 200 kijken geeft niet deĀ profielen weer van het Netflix-account, maar de profielen die zijn aangemaakt bij het aanmelden van Netflix op de TV.Ā De lettergrootte is daarbij (waarschijnlijk) standaard ingesteld op gemiddeld. Hoe kan je deze wijzigen naar groot?

Ā 

via de app is de lettergrootte van de ondertitelingĀ zoals ingesteld in de profielen van het Netflix-account (klein, gemiddeld of groot). Prima.

Is dit als je op de kpn afst.bed. met ā€œApps op TV" naar de apps gaat? Of de app op je smart-tv zelf? (dus niet die in de kpn box)


Op de app van de smart-tv (via de afstandbediening van de tv) is het zoals ingesteld in het account (dus grote letters). Via de afstandsbediening van KPN (knop ā€˜Netflix'ā€™Ā  of knop ā€˜appsā€™) kleinere letters.Ā Ā 


Op de app van de smart-tv (via de afstandbediening van de tv) is het zoals ingesteld in het account (dus grote letters). Via de afstandsbediening van KPN (knop ā€˜Netflix'ā€™Ā  of knop ā€˜appsā€™) kleinere letters.Ā Ā 

Maarā€¦. waarom kijk je dan niet gewoon via de smart-tv app?????Ā šŸ˜².

Ik vind de app van Netflix in de ontvanger vreselijk. Veel te traag ook tov die in mijn smart-tv. Waar heb ik (hebben we) anders mooie 4k smart-tv's voor?
De andere apps in de tv ontvanger zijn overigens ook dramatisch.


De weergave van ondertiteling en captions wijzigen

Je kunt het lettertype, de tekstgrootte, de schaduw en de achtergrondkleur van ondertiteling en captions wijzigen.

Ondertiteling en closed captions wijzigen:

  1. Ga in een webbrowser naar de paginaĀ Account.

  2. Selecteer een profiel inĀ Profiel en ouderlijk toezicht.

  3. SelecteerĀ WijzigenĀ bijĀ Weergave van ondertitels.

    OPMERKING:

    Ā 

    De optieĀ Weergave van ondertitelsĀ is niet beschikbaar in bepaalde landen met de volgende hoofdtaal, zelfs als een profiel is ingesteld op een andere taal: Japans, Arabisch, Hebreeuws, Koreaans, Roemeens, Traditioneel Chinees en Thai. Opties voor weergave worden mogelijk ook niet weergegeven op sommige oudere apparaten.

  4. Kies de weergave-instellingen voor ondertiteling.

  5. Sla de wijzigingen op.

  6. Open de Netflix-app op je apparaat.

    OPMERKING:

    Ā 

    Als je een tv gebruikt, moet je de Netflix-app op de tv openen en achtereenvolgensĀ Instellingen,Ā OndersteuningĀ enĀ Opnieuw ladenĀ selecteren voordat de wijzigingen van kracht worden.

Ga naar Apple SupportĀ voor instructies over het wijzigen van de weergave van ondertiteling en closed captions op de Apple TV, iPhone, iPad of iPod touch.


Reactie voor PeterG: beeldkwaliteit smart-tv app beduidend minder dan via KPN.

Reactie voor HansaanZet: aanpassingen instellingen ondertiteling in het account werken niet voor kijken via de KPN Netflix app. Ik heb de indruk dat de profielen zoals ingesteld in het account anders zijn dan in de KPN app. Zo is de kleur van een profiel in het account bijvoorbeeld blauw en in de KPN app rood.Ā 

Ā Ā 


Reactie voor PeterG: beeldkwaliteit smart-tv app beduidend minder dan via KPN.

Hmm, dat is heel raar. Hier is het via de app in de smart-tv beduidend scherper met Netflix. Ik heb 't HD abonnement (Standaard), niet het 4k abonnement overigens.
Maar de app in de tv is 4k, die in de Arris vip2952 is HD.Ā