Skip to main content

Op hoeveel apparaten is de app F1 TV Pro beschikbaar met toegang via ViaPlay????

Hallo @ArjanL3 ,

Dat is nu nog niet bekend. 

Voor de start van het seizoen krijg je per e-mail instructies over hoe je toegang tot F1 TV Pro krijgt. 

 

F1 TV Pro toegang 

Straks krijg je volledige toegang tot de F1 TV Pro-streamingdienst voor het F1 seizoen 2024. Dat betekent leuke extra’s, zoals live meekijken vanuit F1 racewagens, luisteren naar teamradio’s en toegang tot statistieken. Voor de start van het seizoen krijg je per e-mail instructies over hoe je toegang tot F1 TV Pro krijgt. 

bron : 

 


Viaplay heeft gewijzigde voorwaarden (ingang uiterlijk 25 februari) bekend gemaakt.

  • In verband met de opname van F1®️ TV Pro met Viaplay-abonnementen in 2024 hebben we informatie toegevoegd over hoe Viaplay van tijd tot tijd diensten van derden kan aanbieden gebundeld met je Viaplay-abonnement

Met de bijgewerkte regels kun je tegelijkertijd hetzelfde live sportevenement bekijken op twee apparaten, zolang ze verbonden zijn met hetzelfde IP-adres.

Als apparaten op verschillende IP-adressen staan, mag alleen het apparaat dat de streaming van het betreffende sportevenement heeft gestart, doorgaan. Gelijktijdig streamen op verschillende IP-adressen is toegestaan ​​als de apparaten verschillende sportevenementen streamen.

bron: https://help.viaplay.com/nl/terms/


De vraag is echter of Viaplay wel kan zien of er ook via F1 TV Pro gekeken wordt immers het zijn compleet gescheiden distributiekanalen.

Ik heb dus zo'n vermoeden dat het geen enkel probleem zal zijn om tegelijkertijd thuis via de ViaPlay app en elders via de F1 TV Pro app te kijken.


Klopt, dat staat ook in de e-mail die ik vandaag van Viaplay kreeg over de gewijzigde voorwaarden:

  • Je kunt wel gelijktijdig naar dezelfde F1-stream kijken op twee apparaten met verschillende IP-adressen waarbij het ene apparaat gebruik maakt van Viaplay en het andere apparaat gebruik maakt van F1 TV Pro.

Maar dezelfde stream twee keer Viaplay of twee keer F1 TV Pro alleen op hetzelfde IP-adres.


Maar dezelfde stream twee keer Viaplay of twee keer F1 TV Pro alleen op hetzelfde IP-adres.

Dat laatste durf ik te betwijfelen. Ik denk dat het geen enkel probleem zal zijn om op twee verschillende IP adressen de F1 TV Pro app te gebruiken.


Klopt, dat staat ook in de e-mail die ik vandaag van Viaplay kreeg over de gewijzigde voorwaarden:

  • Je kunt wel gelijktijdig naar dezelfde F1-stream kijken op twee apparaten met verschillende IP-adressen waarbij het ene apparaat gebruik maakt van Viaplay en het andere apparaat gebruik maakt van F1 TV Pro.

Maar twee keer Viaplay of twee keer F1 TV Pro alleen op hetzelfde IP-adres.

Van F1 TV Pro klopt niet helemaal met 2 keer!
Is maar 1 keer iedere stream!
Voorbeeld:

Apparaat  1 - Race Live (internationaal)

Apparaat 2 - Race Live F1 TV Coverage
Apparaat 3 - Onboard Coureur
Apparaat 4 - Driver Tracker

Apparaat 5 - Data Channel 


@wjb Als je de f1tvpro app gebruikt is misschien het limiet van f1pro van toepassing (5 apparaten tegelijk, maar alleen 1 apparaat kan de livestream kijken)


@wjb Als je de f1tvpro app gebruikt is misschien het limiet van f1pro van toepassing (5 apparaten tegelijk, maar alleen 1 apparaat kan de livestream kijken)

Welke live stream?
Race Live (internationaal) of Race Live F1 TV Coverage