Skip to main content

Sinds ik naar kpn ben overgestapt werkt mijn chromecast 3 het niet meer op box 12.

Heb al diverse forums gelezen over dit probleem maar zie nergens een oplossing hiervoor.

Heb al divere dingen geprobeerd zoals wifi 6 uit te zetten dusĀ 1 stap de wifi terug gezet maar dit helpt dus ook niet.

is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Hoi @Johan-Laura, wat doet jouw Chromecast precies niet meer? Je zegt dat die het niet doet, kan je daar meer over vertellen? Kan je bijvoorbeeld niet verbinden, zie je 'm wel in het netwerk maar kan je niet casten of iets anders? Je hebt al een aantal dingen geprobeerd begrijp ik, maar voordat we er meer over kunnen zeggen moeten we eerst weten wat er precies niet lukt.


Ik viindt de chromecast welĀ via deĀ app google home maar de chromecast wil niet verbinden met wifi.

Nu heb ik een paar keer opnieuw laten zoeken en nu toevallig pakt hij hem en werkt het nu goed.

De vraag is wel moet ik de wifi zo laten staan of werkt het ook via wifi 6. Staat nu 1 stap terug.


HalloĀ @Johan-LauraĀ , bij mij staat de KPN Box gewoon op WiFi 6 net alsĀ de Super WiFi2's die ik heb. Daar heeft mijn Chromecast geen moeite mee. Hij verbindt (via wifiĀ 5) met de unit die hem het beste uitkomt.

(edit)


De Chromecast zal inderdaad verbinden met het punt wat het beste uitkomt. Met de Chromecast 3 zal dat niet via Wifi 6 (802.11ax) zijn, wel via Wifi 5 (802.11ac), de technische specificaties van de Chromecast geven namelijk aan dat ze tot 802.11ac ondersteunen.


Hallo Jasper, bedankt voor je reactie dan laat ik het zo staan.