Skip to main content
Beantwoord

Misleidende reclame op site KPN over Viaplay

• May 24, 2025
  • 11 reacties
  • 205 keer bekeken

Van KPN bericht gehad dat Viaplay vanaf 13 mei 2025 via kanaal 51 ontvangen kan worden.Bij bericht en op  site  KPN zelfstaat: 

Hoe kijk je de race op Viaplay TV?

Heel simpel: op kanaal 51 van je KPN tv-ontvanger of via onze smart tv-app. En de mobiele app KPN TV+. Viaplay TV is onderdeel van ons Basispakket en vanaf nu kosteloos beschikbaar voor alle tv-klanten. Je hebt tv van KPN nodig, maar je hoeft dus niets extra’s bij te betalen.

Toch krijg je niet wat het bericht suggereert. Het bericht suggereert dat je kosteloos naar de race kan kijken. Helaas toch geen formule 1 race te zien en alleen maar de beelden van de training op vrijdag.  Daarvoor moet je toch echt een duur abonnement afsluiten. Jammer en  heel erg misleidend van KPN om het zo bij aanbieding neer te zetten.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Toch nog even ter bevestiging, zoals Peter al vertelde: dit was inderdaad één wedstrijd die je gratis kon bekijken 😊

We hebben er ook een topic over geschreven hier in de Community:

Wel jammer van de verwarring, dank voor deze signalen natuurlijk!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• May 24, 2025

Toch krijg je niet wat het bericht suggereert. Het bericht suggereert dat je kosteloos naar de race kan kijken. 

Dat suggereert het bericht helemaal niet. Dat maak jij ervan. Geen dingen lezen die er niet staan.

Viaplay TV is een kanaal wat Viaplay gratis beschikbaar stelt. KPN geeft het alleen maar door. Net als dat andere providers dat doen. En Viaplay is natuurlijk niet zo stom dat ze daarop alle races uitzenden.

Het is maar hoe je het bericht leest. Er staat toch duidelijk:

Hoe kijk je de Race  op Viaplay TV?

Je krijgt de race helemaal niet te zien zonder betaald abonnement en is het bericht dus misleidend. 

• May 24, 2025

Er was 1 race vrij zichtbaar via dat kanaal de tekst slaat op die ene specifieke race. (de GP van Emilia-Romagna ) Verder zijn het enkel samenvattingen. Er is niets misleidends dit was een eenmalige actie. Wie die uitzending heeft gemist heeft pech.

https://www.kpn.com/beleef/blog/gratis-f1-gp-emilia-romagna-2025

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Ik had begrepen dat op Viaplay TV (kanaal 51) de races niet live worden uitgezonden, maar dat er wel een samenvatting van de race wordt uitgezonden. Wat schetst mijn verbazing: Van de race van morgen wordt geen samenvatting uitgezonden. Wat een tegenvaller!

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • May 24, 2025

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

@Raspberry Als het overzicht een reactie is op mijn bericht: Daar staat dus precies waar ik het over heb: ‘Herhalingen, samenvattingen’. Maar dat is dus bij de race van morgen niet het geval...

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • May 24, 2025

Nou, niet direct een reactie op jouw bericht ​@Katana321, maar wilde gewoon een overzicht laten zien van de mogelijkheden. 

Misschien gekke vraag, maar waar heb je gelezen/gezien dat er morgen geen samenvatting wordt uitgezonden? Serieuze vraag. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

---

Misschien gekke vraag, maar waar heb je gelezen/gezien dat er morgen geen samenvatting wordt uitgezonden? Serieuze vraag. 

Door op de tv+ box naar de gids te kijken. Maar nu ik opnieuw kijk, zie ik dat ik niet goed genoeg heb gekeken. De samenvatting zit namelijk in het programma ‘VROOOOOM'.

Sjee, je moet het maar weten 😀  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

Dat was éénmalig vorige week. Om te vieren dat het kanaal sindsdien bij 19 providers is in plaats van daarvoor maar 3.

Let ook even op de datum van het bericht.

https://www.kpn.com/beleef/blog/gratis-f1-gp-emilia-romagna-2025

De betreffende alinea is een week later wat verwarrend. Ben ik met je eens!

Deze week is het Monaco.

Alleen VT 1 en 2 worden elk weekend live uitgezonden op de vrijdag.

Normaliter is alleen Zandvoort gratis via 51 Viaplay TV.

Viaplay TV Viaplay TV+ Viaplay Basis
Waarop kijk je? ontvanger en online
ook buiten de deur
Alleen thuis Thuis en EU
Welke races? Zandvoort, samenvattingen
in Vrooooom
Alle Alle
Prijs Basispakket € 16,99 (230) € 19,99 (app)

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • May 24, 2025

---

Door op de tv+ box naar de gids te kijken. Maar nu ik opnieuw kijk, zie ik dat ik niet goed genoeg heb gekeken. De samenvatting zit namelijk in het programma ‘VROOOOOM'.

Sjee, je moet het maar weten 😀  

Haha, ook dat nog, maar je weet nu iets meer. Alvast veel kijkplezier morgen! 😎

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Toch nog even ter bevestiging, zoals Peter al vertelde: dit was inderdaad één wedstrijd die je gratis kon bekijken 😊

We hebben er ook een topic over geschreven hier in de Community:

Wel jammer van de verwarring, dank voor deze signalen natuurlijk!