Skip to main content
Beantwoord

Mogelijkheid tot opnemen ontbreekt in de app

• January 5, 2025
  • 13 reacties
  • 105 keer bekeken

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Het probleem van missende opnameknop zie ik vaker in de app (iOS zowel iPad als iPhone).  Lijkt vooral bij (sommige, niet alle) herhalingen op te treden, bijv:

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Wartywolfs,

Ze hebben de problemen met het niet altijd kunnen opnemen via de app in onderzoek. Het blijkt -zoals jij eerder al op had gemerkt- vooral voor te komen bij herhalingen dus dat is wel opvallend. 

De verwachting is dat ze dit met een toekomstige update kunnen verhelpen zodat alle programma’s weer opgenomen kunnen worden!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 6, 2025

Ik zal hier even verdere navraag over doen ​@Wartywolfs! Als ik deze aflevering zelf opzoek, zie ik daaronder de aflevering van 3 januari staan (al geweest) en daarvan krijg ik wel de optie te zien om hem op te nemen, wat natuurlijk niet meer kan 😅

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 14, 2025

@Maja van KPN , ook de komende herhaling deze serie mist de opname knop in de app, dit probleem lijkt dus nog niet opgelost. (Laatste versie app 08.60.03–iOSProd-prod op iPadOS 17.7.3)

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 15, 2025

Dank voor het aanleveren van nog een voorbeeld ​@Wartywolfs! Ik heb je nu een eigen topic gegeven zodat we even wat verder de diepte in kunnen hiermee. 

Je deelt nu voor de 2e keer een voorbeeld van Lucy Worsley Investigates, is dit de enige serie waarmee je tegen dit probleem aanloopt? Mocht het niet de enige serie zijn, merk je dan wel dat het ook om andere zenders dan BBC TWO gaat? 
Verder ben ik nog benieuwd of je de opname wél kan starten via de tv-ontvanger, zou je dit eens willen controleren?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

Ik heb het onlangs eerder gezien bij herhaling van een andere serie, maar weet helaas niet meer welke. Ik zal erop blijven letten… Het gebeurt zeker niet bij alle herhalingen.
Mijn meeste opnames zijn van VRT en BBC 1 / 2 - die zenders kun je niet terugkijken - dus grote kans dat het één van die zenders was.

Dit “niet getoonde opname knop” probleem lijkt beperkt tot de app. Ik kan deze opname wel aanzetten in de tv ontvanger (Arris 2952), en ook in tv.kpn.com.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

Ander voorbeeld, weer op BBC 2:

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

Ter vergelijking, geen probleem in tv.kpn.com

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 28, 2025

Weer één, ook BBC 2.  Lijkt verband te houden met herhaalde aflevering waarvan de eerste uitzending in het verleden ligt. 

(in dit geval, 22 januari 22:00; herh. 29 januari 00:05)

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 28, 2025

En ook deze weer: oorspronkelijke uitzending 24 jan 22:00, herh. 31 jan 00:05.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 9, 2025

Weer één:

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 10, 2025

Ik zie weer precies hetzelfde in mijn Android app ​@Wartywolfs, heb nu specifiek voor opnames BBC TWO via de TV+ app een melding aangemaakt zodat ze hier even wat dieper in kunnen duiken. Zodra ik een reactie ontvangen heb, kom ik er op terug!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 18, 2025

Hi ​@Wartywolfs,

Ze hebben de problemen met het niet altijd kunnen opnemen via de app in onderzoek. Het blijkt -zoals jij eerder al op had gemerkt- vooral voor te komen bij herhalingen dus dat is wel opvallend. 

De verwachting is dat ze dit met een toekomstige update kunnen verhelpen zodat alle programma’s weer opgenomen kunnen worden!

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 18, 2025

Weer eentje:

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 19, 2025

Yup, ik zie bij deze ook weer hetzelfde ​@Wartywolfs, gelukkig zijn ze er mee bezig en zal dit op termijn opgelost gaan worden!