Skip to main content
Vraag

Muziekstreaming vanaf PC naar NAD M10 versterker stopt random

• December 10, 2025
  • 2 reacties
  • 13 keer bekeken

Ik stream muziek via ethernet vanaf mijn pc via het KPN V12 modem en een Netgear switch G605 naar mijn NAD M10 versterker. Dit is 5 jaar prima gegaan. Er is niets binnen mijn netwerk veranderd. Sinds een half jaar stopt random de muziek en dat gebeurt steeds regelmatiger. Het groene netwerklampje van de betreffende aansluiting op het modem is dan uit. Wat is het probleem ?

2 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 12, 2025

Hi ​@cjda, goed dat je de vraag hier stelt. Wij helpen graag. 

Ik lees dat het groene lampje op de modem uit staat als dit gebeurt. Hiermee bedoel je denk ik het lampje naast de stekker/netwerkaansluiting aan de achterkant van de modem? Zo ja, probeer dan het volgende: 

• een andere poort in de modem 
  • een andere netwerkkabel
  • probeer ook om tijdelijk de versterker rechtstreeks op de modem aan te sluiten en dus buiten de switch om, puur om te testen of het dan goed werkt

Wat mij nog opvalt is dat de switch geen IGMP Snooping heeft, dat kan problemen opleveren wanneer er ook een televisieontvanger op de switch is aangesloten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 12, 2025

Hoi Alex,

Inderdaad het betreft de groene led naast de netwerkaansluiting waar de kabel naar de switch op aangesloten is.

Andere poorten op het modem en ook andere netwerkkabel heb ik al geprobeerd, maar geeft hetzelfde probleem. Er is inderdaad op de switch behalve de NAD M10 ook een KPN TV+ ontvanger aangesloten.

De PC is rechtstreeks op het modem aangesloten

Wat zou in mijn geval een geschikte switch zijn ?