Skip to main content

Het gaat om gebruik van de KNP TV+ app op een smart TV in een camper. Ik weet inmiddels dat de app onderweg wel werkt op telefoon en tablet, maar niet op een smart TV via bv een hotspot of een router. Jammer….

Ik heb gebeld met de KPN helpdesk. Daar kreeg ik te horen dat een medewerker zelf de ervaring had dat dit wel lukte met de MXQ Pro omdat deze box werkt als de tablet en niet als de andere gebruikelijke smart TV boxen. Het zal wel, ik ben een leek op dit gebied.

Dus de MXQ besteld, maar nu krijg ik de melding dat de KPN TV+ app niet geïnstalleerd kan worden omdat de MXQ niet compatible is met deze versie (KPN iTV). Hmmm.... Wat nu?

Wie heeft dit wel aan de praat gekregen? of; Wie weet hoe ik de app toch werkend krijg op de een TV met bv xiaomi stick of anders.  

Hallo ​@mdk10 ,

Het meest simpel is om vanuit jouw telefoon of tablet te casten naar die TV toe. Dat kan met een Chromecast (ongeveer 40 euro) die je in jouw TV steekt. Sommige TV’s hebben zelfs een ingebouwde Chromecast. 

In de KPN TV+-app op jouw telefoon of tablet zie je rechtsboven het symbooltje waarmee je kunt casten. 

Ik lees op diverse sites dat de mxq pro gebaseerd is op Android 10 ( niet Android TV) waarom de huidige app niet compatible is ontgaat mij mogelijk de gebruikte chipset Allwinner h313.

Op vergelijkbare modellen met deze chipset lijkt volgens reviews de KPN app wel te werken maar of dat al de TV+ app betreft lees ik niet terug.

Helaas zijn de Google Chromecasts voor het door Noorzee genoemde bedrag bijna nergens meer te koop hooguit via marktplaats of vage websites. De huidige verkrijgbare Google streambox kost ruim 100 euro dan kan de cast optie wel worden gedaan zolang de app hier niet op wordt geinstalleerd.

​@Rowi. 

Zou dit een optie kunnen zijn? 

https://www.bol.com/nl/nl/p/streaming-box-android-tv-4k-uhd-8gb-opslag-google-tv-hdmi-stick-chromecast-ingebouwd-google-stem-assistent-compatibel-dolby-atmos-eenvoudig-te-installeren-stick-formaat-afstandsbediening-wit/9300000230282231/?bltgh=d1229908-a5a0-474e-877c-05939aa52a8b.ProductList_Middle.7.ProductTitle&cid=1747552122889-2447909611982

Zelf denk ik dat NLziet een slimmere oplossing is. Dat kan op nagenoeg elke TV worden geinstalleerd en gebruikt zonder de restricties betreffende de content portibiliteit. Dit hangt ook af voor welk doel de KPN app wordt gebruikt. Een laptop op een tv aansluiten en dan tv.kpn.com openen is ook een optie. Mischien is op de mxq wel een browser app te installeren bedenk ik mij nu.

Mogelijk kan de topic starter zijn product nog ruilen voor dat apparaat de ingebouwde Chromecast functie biedt mogeliikheden.

In het verleden was met mijn Samsung tv en tablet schermspiegelen mogelijk met de eerste versie van de kpn tv app.

De KPN iTV app werkt niet hetzelfde als ander app's via casting en streaming. Daar zit het probleem. Er zijn geruchten dat de nieuwe Google streamer  wel zou moeten werken maar ik zoek daarvan eerst een bevestiging. Deze optie zou waarschijnlijk sowieso werken met NLZiet maar misschien niet met de KPN iTV app. 

​@mdk10 de TV+ app lijkt gebaseerd op enkele topics inderdaad problemen te hebben met casten.

De vorige variant werkt net als de andere streamapps. Waarom de TV+ app soms wel kuren geeft of gaf weet ik niet, de topics daarover volg ik niet. 

Er is hier een algemeen topic over. Daar lijkt een deel van de problemen te zijn opgelost.

TV+ app en Chromecast problemen.

Op de nieuwe streamer van Google werkt de TV+ app alleen via het KPN netwerk en is bedoeld voor extra schermen thuis. In uw camper zal deze een foutmelding geven. De enige optie is dan vanaf een tweede apparaat casten.

Welke kanalen zou je willen zien, wil je opnames kunnen zien? 

Reageer