Skip to main content

Het gaat om gebruik van de KNP TV+ app op een smart TV in een camper. Ik weet inmiddels dat de app onderweg wel werkt op telefoon en tablet, maar niet op een smart TV via bv een hotspot of een router. Jammer….

Ik heb gebeld met de KPN helpdesk. Daar kreeg ik te horen dat een medewerker zelf de ervaring had dat dit wel lukte met de MXQ Pro omdat deze box werkt als de tablet en niet als de andere gebruikelijke smart TV boxen. Het zal wel, ik ben een leek op dit gebied.

Dus de MXQ besteld, maar nu krijg ik de melding dat de KPN TV+ app niet geïnstalleerd kan worden omdat de MXQ niet compatible is met deze versie (KPN iTV). Hmmm.... Wat nu?

Wie heeft dit wel aan de praat gekregen? of; Wie weet hoe ik de app toch werkend krijg op de een TV met bv xiaomi stick of anders.  

Hallo ​@mdk10 ,

Het meest simpel is om vanuit jouw telefoon of tablet te casten naar die TV toe. Dat kan met een Chromecast (ongeveer 40 euro) die je in jouw TV steekt. Sommige TV’s hebben zelfs een ingebouwde Chromecast. 

In de KPN TV+-app op jouw telefoon of tablet zie je rechtsboven het symbooltje waarmee je kunt casten. 

Ik lees op diverse sites dat de mxq pro gebaseerd is op Android 10 ( niet Android TV) waarom de huidige app niet compatible is ontgaat mij mogelijk de gebruikte chipset Allwinner h313.

Op vergelijkbare modellen met deze chipset lijkt volgens reviews de KPN app wel te werken maar of dat al de TV+ app betreft lees ik niet terug.

Helaas zijn de Google Chromecasts voor het door Noorzee genoemde bedrag bijna nergens meer te koop hooguit via marktplaats of vage websites. De huidige verkrijgbare Google streambox kost ruim 100 euro dan kan de cast optie wel worden gedaan zolang de app hier niet op wordt geinstalleerd.

​@Rowi. 

Zou dit een optie kunnen zijn?