Skip to main content
Antwoord

Na de laatste update worden mijn voorgeprogrammeerde programma's niet meer opgenomen

• November 2, 2025
  • 24 reacties
  • 166 keer bekeken

Het valt me op dat na de laatste update mijn voorgeprogrammeerde programma's ineens niet meer worden opgenomen. Moet je weer opnieuw instellen. Dus de zekerheid klopt niet altijd.

Beste antwoord door TV Apps Team

Ik krijg nog de vraag of je ook opnames van deze serie verwijderd hebt, daar zit namelijk nu een bug in. Als je deze verwijdert door te kiezen voor “meerdere opnames tegelijk” gaat de serieopname kapot en wordt de serie niet meer opgenomen. Als je ze per stuk verwijdert werkt het wél gewoon goed. Met een komende update zal dit issue verholpen moeten zijn!

Toch even wat specifieker, want gezien de klachtomschrijving moet dit het wel zijn:
Als je op de TV+ ontvanger deze knop gebruikt: ‘Meerdere opnames verwijderen’ en je vinkt daarna onder ‘Opgenomen’ een serie aan, dan verwacht je dat alleen alle opgenomen programma's verwijderd worden binnen die serie. Bijvoorbeeld omdat je ze al bekeken hebt of lekker wil opruimen.

Echter de bug is dan dat bij díe beschreven actie, óók de voor die aangevinkte serie, de geplande opnames annuleert die op dát moment in de toekomstige gids gepubliceerd staan (oftewel alle geplande van 7 dagen vooruit). Die waren dus al netjes ingepland zoals het hoort, maar door de beschreven actie, annuleer je die dus meestal nu.

De serie opname (de regel dat wij de opnames voor je inplannen) zelf wordt hiermee niet geannuleerd zoals zelf al terecht opgemerkt en zodra er een nieuwe dag wordt gepubliceerd, en daar valt een programma binnen die serie, wordt die ook netjes weer ingepland door het systeem.

Het gaat dus om een bug, die hangt achter die button ‘Meerdere opnames verwijderen’. Dát is de boosdoener. Bekijk het uit die hoek. Die doet dus meestal méér, dan alleen wat je verwacht. En dat wordt z.s.m. gefixt met een software uitrol van de TV+ ontvanger.

Als workaround voorlopig: gebruik die knop  ‘Meerdere opnames verwijderen’ even niet voor een serie die nog actief is (lees: geplande opnames heeft staan). Uiterst vervelende bug helaas, met impact die niet altijd zo duidelijk te koppelen is aan dit probleem. 

Maar meestal in de vorm van: “opnames die ik wel verwacht in de serie en die zelfs het R-icoontje (record incoontje) hadden eerder in de week, zijn na moment van uitzending alsnog niet opgenomen”.

Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid. 

Afgelopen zondagavond 2-nov is compleet ander verhaal, er zijn ontzettend veel opnames onherstelbaar mislukt tussen 21:30 en 00:00 helaas, van vele kanelen; of slechts een heel klein deel is opgenomen met een hele korte video, met als gevolg dat de ontvanger al na 1sec dacht: ah! einde programma bereikt, ik ga het aansluitende programma starten. Dat kan immers normaal met Terugkijken: is het einde van de video bereikt van dat programma, dan heb je een korte onderbreking, maar bijna seamless overgang naar het volgende programma (mits deze terug gekeken mag worden) wordt gestart.

24 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 2, 2025

Hier geen problemen. (gelukkig) (maar dat zegt natuurlijk niets, wat bij mij goed werkt wil niet zeggen dat het bij een ander ook goed werkt).

Is ook vreemd, want alles staat in de cloud.

Reset de KPN tv ontvanger.

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

Als ik bij jouw eerder topics kijkt, denk ik dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

Als dat zo is, doe dan het volgende:

Houd de kpn toets, rechtsboven op de KPN ab, ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.   Kies voor opnieuw opstarten.

Wacht totdat hij klaar is.

• Auteur
  • Helper
  • November 2, 2025

Het probleem is dat ik de van tevoren ingeplande programma's bijv: een serie dat er dan ineens een week later deze niet meer geprogrammeerd staat. Dus je kan er niet vanop aan dat als je de hele serie van weken inprogrameerd ook daad werkelijk goed blijft gaan. Ineens na deze laatste update was ik 4 verschillende geprogrammeerde kwijt. Ik controleer het gelukkig altijd maar het valt me nu op

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Wegh, ik neem deze even mee. Heb je een paar voorbeelden voor me?

• Auteur
  • Helper
  • November 3, 2025

De augurkenkoning, The brokenwood mystery (bbc nl) 2 voor 12.

De rest weet ik op dit moment niet meer, heb ze opnieuw geprogrammeerd 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik ga er even achteraan, zou je je profiel in willen vullen? Dan kijk ik even mee!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik krijg nog de vraag of je ook opnames van deze serie verwijderd hebt, daar zit namelijk nu een bug in. Als je deze verwijdert door te kiezen voor “meerdere opnames tegelijk” gaat de serieopname kapot en wordt de serie niet meer opgenomen. Als je ze per stuk verwijdert werkt het wél gewoon goed. Met een komende update zal dit issue verholpen moeten zijn!

• Auteur
  • Helper
  • November 4, 2025

Heb vandaag een afspraak gehad met kpn omdat ik gisterenavond mijn opgenomen programma's Heel Holland bakt en tussen kunst en kisch niet kon terugkijken. Als ik heel Holland bakt aanzetten kreeg ik een klein stukje tussen kunst en kitsch te zien en studio voetbal!!!!!.

Toen ik probeerde om Heel Holland bakt terug tekijken( dus het rode opname rondje uitgeklikt) kon ik niet terugkijken! Bleef steeds zeggen verder gaan met het opgenomen programma! Maar dan kreeg ik weer tussen kunst en kitsch te zien en studio voetbal!

Vanochtend tijdens het gesprek met kpn opnieuw geprobeerd om terug te kijken van zondagavond, maar dan kreeg ik gewoon te zien wat er op dat moment op NPO 1 live was!!!!!

Er is doorgegeven een rapport opgemaakt over dit probleem en ik zou worden teruggebeld.

Wat voor profiel wil je hebben?

• Auteur
  • Helper
  • November 4, 2025

Ik gooi er nooit een serie uit. Valt me nu ook op als je er 1 opname uitgooien dat de mindere blokjes er half opkomen

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • Antwoord
  • November 4, 2025

Toch even wat specifieker, want gezien de klachtomschrijving moet dit het wel zijn:
Als je op de TV+ ontvanger deze knop gebruikt: ‘Meerdere opnames verwijderen’ en je vinkt daarna onder ‘Opgenomen’ een serie aan, dan verwacht je dat alleen alle opgenomen programma's verwijderd worden binnen die serie. Bijvoorbeeld omdat je ze al bekeken hebt of lekker wil opruimen.

Echter de bug is dan dat bij díe beschreven actie, óók de voor die aangevinkte serie, de geplande opnames annuleert die op dát moment in de toekomstige gids gepubliceerd staan (oftewel alle geplande van 7 dagen vooruit). Die waren dus al netjes ingepland zoals het hoort, maar door de beschreven actie, annuleer je die dus meestal nu.

De serie opname (de regel dat wij de opnames voor je inplannen) zelf wordt hiermee niet geannuleerd zoals zelf al terecht opgemerkt en zodra er een nieuwe dag wordt gepubliceerd, en daar valt een programma binnen die serie, wordt die ook netjes weer ingepland door het systeem.

Het gaat dus om een bug, die hangt achter die button ‘Meerdere opnames verwijderen’. Dát is de boosdoener. Bekijk het uit die hoek. Die doet dus meestal méér, dan alleen wat je verwacht. En dat wordt z.s.m. gefixt met een software uitrol van de TV+ ontvanger.

Als workaround voorlopig: gebruik die knop  ‘Meerdere opnames verwijderen’ even niet voor een serie die nog actief is (lees: geplande opnames heeft staan). Uiterst vervelende bug helaas, met impact die niet altijd zo duidelijk te koppelen is aan dit probleem. 

Maar meestal in de vorm van: “opnames die ik wel verwacht in de serie en die zelfs het R-icoontje (record incoontje) hadden eerder in de week, zijn na moment van uitzending alsnog niet opgenomen”.

Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid. 

Afgelopen zondagavond 2-nov is compleet ander verhaal, er zijn ontzettend veel opnames onherstelbaar mislukt tussen 21:30 en 00:00 helaas, van vele kanelen; of slechts een heel klein deel is opgenomen met een hele korte video, met als gevolg dat de ontvanger al na 1sec dacht: ah! einde programma bereikt, ik ga het aansluitende programma starten. Dat kan immers normaal met Terugkijken: is het einde van de video bereikt van dat programma, dan heb je een korte onderbreking, maar bijna seamless overgang naar het volgende programma (mits deze terug gekeken mag worden) wordt gestart.

• Auteur
  • Helper
  • November 4, 2025

Maar ik ben 6 dagen niet thuis geweest en heb dus ook niets gewist. En toch moet ik alles opnieuw bekijken of het wel wordt opgenomen?

• Auteur
  • Helper
  • November 21, 2025

Probleem is er nog steeds na de laatste update van afgelopen week. Nog steeds is het zo dat als je een serie opname insteld, je die voor de volgende week weer moet controleren of hij nog wordt opgenomen.

Heel irritant dat je niet meer van op aan kan dat het goed gaat

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • November 25, 2025

Probleem is er nog steeds na de laatste update van afgelopen week. Nog steeds is het zo dat als je een serie opname insteld, je die voor de volgende week weer moet controleren of hij nog wordt opgenomen.

Heel irritant dat je niet meer van op aan kan dat het goed gaat

Ben je er zeker van dat je nu TV+ launcher versie 1.210.2 hebt (of nieuwer)? Vanaf die versie zitten de aanpassingen erin. 

Er kunnen ook nog ándere redenen zijn dat bepaalde afleveringen niet opgenomen worden waar iemand dat wel verwacht, die zijn niet veranderd, maar zouden zeker niet vaker moeten voorkomen t.o.v. voorheen.

Maar heb je dus 1.210.2 of nieuwer en een voorbeeld van een aflevering waarvan je verwachtte dat deze opgenomen zou worden in een serie, maar er verscheen geen R/niet bij gepland (indien nog toekomstig) of is niet opgenomen (in het verleden), dan graag van die aflevering de datum+starttijd+zendernaam+titel graag vermelden. Of, als het kan, via een linkje zoals voorbeeld tv.kpn.com/details/1002252781.1/nieuwsuur, op te zoeken via KPN TV: TV Gids, dan is het helemaal eenduidig. Ook kun je dan op tv.kpn.com onder Opgeslagen ook checken hoe het daar staat eventueel; deze heeft nog de oude weergave, zonder seizoensnummers.

Heb je je forumprofiel ingevuld zodat we eventueel mogen kijken op jouw account i.p.v. generiek? Dat is wel zo makkelijk meestal in zulke gevallen. Indien ingevuld, graag een seintje.

• Auteur
  • Helper
  • November 25, 2025

Is ingevuld 

• Auteur
  • Helper
  • November 25, 2025

Nog een probleem opgenomen programma en soms meerdere zenders af en toe beurs, ook heel irritant heb ik ook nog nooit zoveel gehad als de laatste tijd???

• Auteur
  • Helper
  • November 25, 2025

In dit geval NCIS NET 5 staat er nog op als je wil kijken.

Ook op bbc nl van zaterdagavond beurs.

Ook Net 5 Sokohamburg zaterdagavond 

• Auteur
  • Helper
  • November 25, 2025

Kan het ook iets re maken hebben met de update van het v10 modem?

• Auteur
  • Helper
  • November 27, 2025

Heb de opgenomen programma's NCIs  en Sokohamburg laten staan en heb jullie vraag om nieuwsuur op te nemen ook gedaan. Maar nog geen reactie

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • November 28, 2025

Ok, kunnen kijken, maar weinig aanknopingspunten meer na onderzoek;

-de optie ‘meerdere opnames verwijderen’ op de TV+ ontvanger lijkt nauwelijks tot nooit gebruikt afgelopen maand duur u. Dus dan kan het die, inmiddels opgelost in 1.210.2, bug ook niet zijn dat opnames binnen een serie ineens niet meer worden opgenomen;

-wat wordt bedoeld met ‘beurs’? Die kan ik in deze context niet begrijpen. Betekent dat dat de kwaliteit van de video minder scherp werd tijdens het kijken of wordt daar iets anders mee bedoeld? SOKO Hamburg opname, daar de video van lijkt zo 1-2-3 niets mis mee, dus ben echt benieuwd wat met ‘beurs’ wordt bedoeld… 

-Nieuwsuur, áls daar nog een serie voor ingepland staat, neemt die nu in ieder geval niet meer op. Dus op de gewenste uitzending ‘Nieuwsuur’ graag opnieuw als serie inplannen. Als er daarna nog afleveringen niet worden opgenomen binnen de serie die u wel verwacht, dan kunnen we dat dan checken

-Tot recentelijk was het zo dat elke jaar series eigenlijk alleen per seizoen opgenomen werden. Nieuwe seizoensnummers starten vaak in september en januari. En we dus vaak vanaf september of januari , klachten kregen van klanten die niet begrepen waarom sommige series niet opgenomen werden, waar die maanden ervoor nog wel opgenomen werden onder ander seizoen. Dat is an sich verleden tijd en opgelost, maar dat mechanisme werkt nog niet zo lang. Vandaar de vraag: plan zelf de series even opnieuw in, indien gewenst (Nieuwsuur b.v.) en evalueer daarna opnieuw. Misschien was het nog dit. 

-De V10 kan geen invloed hebben op het wel/niet opnemen van afleveringen, dat gebeurt allemaal buiten uw verbinding om (in onze backend). Het afspelen van video en de daarmee gepaarde variabele kwaliteit van de video bij TV+ ontvangers, kan wél in theorie een link hebben met het modem ja. 

• Auteur
  • Helper
  • November 28, 2025

Het gaat om gebleurd beeld (scrambeld). Dit zit ook in de opname van sokohamburg en NCIS. Ze staan er nog op om te bekijken.

Begrijp dat het dus wel degelijk met v10 te maken kan hebben?

Zal nieuwsuur weer instellen

• Auteur
  • Helper
  • November 28, 2025

Overigens op een ander forum begrepen dat men dat probleem zou hebben op gelost.

Wat betrefd het gebleurde beeld. Alleen oude opnames zou het nog kunnen voorkomen

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • December 1, 2025

Ah check. Beeld/video verstoringen, scrambled/glitches. Ja, dat was een recentelijk issue in opnames inderdaad. Het zou nu weer normaal sporadisch/incidenteel mogen optreden en niet meer wat structureler inderdaad, defecte apparatuur is er tussenuit gehaald. Dit staat helemaal los van de  verbinding naar de klant, die glitch zit in de video zelf, gebeurt tijdens opnemen. Daarom ook bij opnieuw afspelen, precies dezelfde glitches op dezelfde plekken. Niet herstelbaar als het éénmaal zo is opgenomen. 
Indien het bij de klantverbinding zelf is, is de kans zo goed als nihil dat een videoverstoring op precies hetzelfde moment gebeurt als het stukje opnieuw wordt gekeken. Nu zijn play-out beeldverstoringen van opnames vanuit de klantverbinding sowieso véél sporadischer t.o.v. het vorige decennium, maar dat terzijde. 

• Auteur
  • Helper
  • December 1, 2025

Kan dus nu de gekeken programna's verwijderen?

En wat betreft nieuwsuur laat ik nog even aan staan, of kan dat ook uit?

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • December 1, 2025

Gekeken programma's mogen weg. Nieuwsuur ook als dat gewenst is. 👍

• Auteur
  • Helper
  • December 1, 2025

Oke, bedankt voor het meedenken en meekijken en oplossen