Skip to main content
Vraag

Na een aantal keer van zender wisselen geeft de KPN Tizen TV app geen beeld meer

• April 3, 2025
  • 6 reacties
  • 106 keer bekeken

Op de Samsung TV heben we de KPN app geinstalleerd. Na een aantal keer van zender te wisselen (de ene keer 100x en de andere keer 25x) geeft de KPN app geen beeld meer. 

Als  de “back” knop ingedrukt houden wordt de KPN app gekilled en kan de app opnieuw gestart en werkt weer.

een paar maanden terug is er een update geweest van de KPN app maar heeft het issue niet opgelost. Toen we een ziggo abbonement hadden (met de tizen ziggo app) was dit probleem er niet, vandaar dat ik denk dat het probleem in de kpn app zit in niet in het Tizen os.

Ik kan natuurlijk de KPN android box gebruiken, maar we hebben samsung telefoons en daar zit de Tizen afstand bediening standaard in. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 5, 2025

Hi ​@RobGoossens, ik denk graag mee. 

Die 100 of 25x die je benoemt, is dat in 1 kijksessie? Dus zonder de televisie of app uit te zetten? Heb jij de app ook al eens opnieuw geïnstalleerd? We zijn ook voor Tizen op de Samsung bezig om de app te upgraden, ik heb daar alleen nog geen duidelijk datum voor. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 5, 2025

Hi ​@Alex van KPN ,

Bedankt voor je respons. Na 100x of soms 25x zappen in 1 sessie geeft de app geen beeld meer, de groen tijds lijn zie je dan nog wel en zappen werkt ook, alleen geen programma beeld, ook niet na doorzappen. Er zijn dagen dat het niet voorkomt, gemiddeld 3 a 4 x per week moet de KPN app worden gerestart. Als ik het probleem probeer te forceren door continue door bv 300x door de zenders te zappen lukt het niet. Ik weet niet wat het issue triggered.

Aan het einde van de dag gaat de TV gaat in standby en de volgende dag als we de tv aanzetten start die meteen in de KPN app (keuze instelling in Tizen). De TV is vorig jaar factory reset en de apps opnieuw geinstalleerd. We hebben 1GBs via glasvezel internet.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 5, 2025

Hier ook een Samsung telefoon en televisie. Afstandsbediening voor die televisie op de phone. Die memo heb ik gemist. Hoe gaat dat?

Overigens bedien ik heel vaak de tv ontvanger van kpn met een phone. Dat is de TV+, Sagemcom DIW7022. En bedien ik met Google Home. 

Wie wisselt er nou op één avond 25 tot 100 x van zender? Dan kijk je wel heel korte programma's.…

Als ik de Samsung tv over 9 dagen weer tot m'n beschikking heb zal ik het ook eens testen. 

Op de Samsung zit ik echt nog niet te wachten op de nieuwe TV+ app. Die moet eerst stabieler worden. Die houdt dat zap gedrag ook niet vol. Ik heb ook Android-TV en Google-TV apparaten met al die nieuwe app.

Aan het einde van de dag gaat de TV gaat in standby en de volgende dag als we de tv aanzetten start die meteen in de KPN app (keuze instelling in Tizen).

Sluit de app ook eens af en toe helemaal af! Dat komt de stabiliteit wel ten goede omdat cache dan ook wordt verwijderd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 6, 2025

Hi ​@PeterG 

Bedankt voor de tips. De phone afstand bediening zit in de samsung app “SmartThings”.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 7, 2025

Hallo ​@RobGoossens ,

Er komt binnenkort een update uit voor de Tizen-app. Je kunt je nu opgeven als tester en dan zit je er bovenop, je kunt dan rechtstreeks jouw wensen en bevindingen doorgeven aan het TV-team. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2025

Hallo ​@Noordzee ,

Bedankt, ik heb het formulier ingevuld en gesubmit.