Skip to main content
Vraag

Na update HMB2260 problemen met opnames afspelen/pauzeren

• September 8, 2026
  • 10 reacties
  • 129 keer bekeken

GJB-sr
Topper
Forum|alt.badge.img

Helaas na de software update op mijn Arcadyan HMB2260 met afstandsbediening D3 heb ik problemen met doorspoelen, stopzetten, verder spelen etc. van opnames ook kan ik niet meer over de reclame van 9 min. springen, echt vreselijk wat er allemaal niet werkt.

Zijn er meer klanten die dit ervaren?  Zo Ja, wat hebben jullie er aan gedaan?

Ik heb alles al gereset en ben helemaal opnieuw begonnen ook de afstand bediening weer opnieuw geconfigureerd echter dit mag niet helpen!

bedankt voor jullie aandacht.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 8, 2026

Heb je deze html en nmc versies al beide?

Maak de ontvanger eens minimaal 10 minuten stroomloos. Dit schoont het werkgeheugen op. Dat wil bij dit type nogal eens te vol raken. 

Verder is de HMB2260 stok en stok oud. Minstens 15 jaar. 

Gebruik je er ook Netflix op dan zul je de komende maanden ook een e-mail ontvangen om 'm om te ruilen. 

Je kunt ook contact opnemen "mijn hmb2260 is stuk" voor omruilen naar Arris VIP5202. 

Via terugbelverzoek

GJB-sr
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 8, 2026

PeterG,

Bedankt voor je tip, echter dit heb ik al uitgevoerd zoals je hebt kunnen lezen.

Ook de software klopt, ook dat wist ik al helaas!

De Arris VIP 5202 hoor ik alleen maar klachten, dus daar begin ik nog niet aan.

Geen oplossing dus.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 8, 2026

De Arris VIP 5202 hoor ik alleen maar klachten, dus daar begin ik nog niet aan.

Je vergist je met de Sagemcom DIW7022 voor TV+, ​@GJB-sr . En die is inmiddels ook hartstikke stabiel. 

De VIP5202, voor ITV,  is nog wel de meest stabiele.

Je hebt 'm ook 10 minuten stroomloos gehad?

Dat je het uithoudt met de HMB2260. Vrienden hadden 'm toen ie net uit was. De bediening is zooo t r a a g.

GJB-sr
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 8, 2026

Bedankt PeterG,

Dan ga ik maar eens op jacht naar de Arris VIP 5202.

De HMB2260 staat altijd stroomloos tot hij gebruikt wordt, dus hij staat meer uit als aan !

Die 10 min heb ik dus allang aan voldaan elke dag !

Groet, Gerard Jan

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 8, 2026

Jagen is niet echt nodig. Je kunt 'm gewoon gratis omruilen via de helpdesk van kpn.

0800-0402 

GJB-sr
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 8, 2026

😂😂😄

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 11, 2026

Bedankt PeterG,

Dan ga ik maar eens op jacht naar de Arris VIP 5202.

De HMB2260 staat altijd stroomloos tot hij gebruikt wordt, dus hij staat meer uit als aan !

Die 10 min heb ik dus allang aan voldaan elke dag !

Groet, Gerard Jan

Welkom op de KPN Community! Is de jacht inmiddels geslaagd ;-) ? Ik hoor graag wat je bevindingen met de nieuwe ontvanger zijn en post gerust nog even een topic als we iets voor je kunnen betekenen.

GJB-sr
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 11, 2026

Zaterdag de 12e wordt mijn Arris VIP 5202 bezorgt en gaan we hem testen en installeren.

Men vond het bij de helpdesk ook wel tijd worden voor vervanging, dan vraag je je toch af waarom niet een pro-actieve houding door KPN om deze oude shit zelf te gaan vervangen????

Had voor mij een hoop negatieve ervaring bespaard en een hoop vrije tijd opgeleverd!!!

Het mocht weer niet zo werken bij KPN, er is nog veel te doen daar bij klanten servive en inovatie!!

PeterG bedankt voor je TIP.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 11, 2026

Waarom zo negatief eindigen?? Kpn is drie maanden geleden gestart met het vervangen van die ontvangers. Dat gebeurt in groepen uiteraard. Klanten krijgen bericht als ze aan de beurt zijn. Positief zijn maakt een mens veel leuker!!

GJB-sr
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 11, 2026

Beste Joep1965,

Ik ben erg positief nu dus daag me niet uit!!!!!!!!!!!!!!

KPN is zeker niet klant vriendelijk, ze werken zelfs heel erg tegen en liegen ook nog naar de klanten.

Verder zitten er teveel losers die echt niet weten waar ze het over hebben.

Je hebt mazzel als je een keer goed geholpen wordt.

Fijn weekend