Skip to main content
Beantwoord

Netflix beeldkwaliteit via app op ontvanger slecht

• May 29, 2025
  • 6 reacties
  • 176 keer bekeken

Hallo allemaal, 

Geen idee of ik deze vraag hier mag stellen, maar mogelijk dat dit probleem wel te maken heeft met de internetverbinding en de tv ontvanger. 

Als ik wil Netflixen, dan open ik de app op mijn televisie (kanaal 200). Dit gaat altijd goed en werkt ook functioneel prima. Ik merk alleen de laatste weken dat de kwaliteit van de beelden slecht is, soms zelfs zo korrelig dat ik een serie niet normaal kan kijken. Als ik diezelfde serie, op hetzelfde moment, via hetzelfde netwerk, maar dan stream via mijn telefoon naar mijn tv, is de kwaliteit wel goed. 

Ik gebruik dus dezelfde tv, hetzelfde internetnetwerk, alleen dan via wifi streamen, ipv via tv ontvanger. 

Ik heb al de instellingen van Netflix op hoog beeldkwaliteit gezet, maar dit geeft geen verschil. Heeft iemand een idee hoe dit kan komen en hoe ik dit op kan lossen? 

Alvast bedankt. 

Beste antwoord door PeterG

De HMB2260 is zo'n beetje de slechtste ontvanger die je kunt hebben voor apps. Is ook al ruim 10 jaar oud. En in oorsprong nooit gemaakt om apps op te draaien.

Makkelijk en snel is niet altijd ook het beste. Zelfs op mijn oude Sony uit 2016 werkt Netflix beter dan op de oude type ontvangers 2260 en 2952. De enige in die groep waar het wel goed op werkt is de Arris VIP5202. Die heeft een veel snellere processor. Die krijg je bij omruil van de HMB2260.

Zeg aan de Voice Responce computer dan “mijn Arcadyan werkt niet goed meer”. Bijvoorbeeld.

Morgen weer open:

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Tijdens dezelfde uren ook via Facebook of X.com.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2025

Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling om van Netflix te genieten.

Welke ontvanger betreft het?

DIW7022 
VIP5202 
VIP2952 
HMB2260 

???

Heb je geen smart-tv om de app dáárin te gebruiken?

• Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

Hoi Peter, 

Ik heb een HMB2260. 

Mijn tv is een Smart-tv volgens mij, al wel een oudere Toshiba. Maar ik open Netflix via kanaal 200, dat is volgens mij de makkelijkste en snelste methode. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 29, 2025

De HMB2260 is zo'n beetje de slechtste ontvanger die je kunt hebben voor apps. Is ook al ruim 10 jaar oud. En in oorsprong nooit gemaakt om apps op te draaien.

Makkelijk en snel is niet altijd ook het beste. Zelfs op mijn oude Sony uit 2016 werkt Netflix beter dan op de oude type ontvangers 2260 en 2952. De enige in die groep waar het wel goed op werkt is de Arris VIP5202. Die heeft een veel snellere processor. Die krijg je bij omruil van de HMB2260.

Zeg aan de Voice Responce computer dan “mijn Arcadyan werkt niet goed meer”. Bijvoorbeeld.

Morgen weer open:

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Tijdens dezelfde uren ook via Facebook of X.com.

• Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

Dank Peter, ik ga er naar kijken

• Auteur
  • Topper
  • June 3, 2025

Hoi Peter, 

Ik heb KPN gebeld en mijn abonnement ook gelijk aangepast, waardoor ik een nieuwe tv-box met TV+ heb gekregen. Ik ben weer up to date en alles werkt weer naar behoren en met een stuk betere kwaliteit. 

Opgelost dus!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2025

Fijn! Geniet er maar weer van. Mij bevalt de TV+ box DIW7022 ook prima.