Skip to main content

Netflix, dubbel betaald, geen hulp van KPN

• December 27, 2024
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik heb een tijd geleden het aanbod van KPN gehad om mijn bestaande Netflix abonnement over te zetten naar KPN. Blijkbaar had ik iets zelf daarvoor moeten regelen. Ik heb nooit een activeringsmail gehad of een melding dat ik iets had moeten doen.

Ik ging er vanuit dat dit hetzelfde gaat als het overzetten van een energie contract; de aanbieder regelt dit. KPN meldt tenslotte ook nog steeds op haar website: "We zetten je account automatisch over”.

Nu kom ik erachter dat ik al langere tijd dubbel betaal, dus zowel aan KPN als nog aan Netflix. Stom dat ik dast niet zelf gezien heb. KPN heeft ook iets niet gedaan: het automatisch overzetten én geen Nelfix dienst geleverd. 

Na een lang gesprek met de klantenservice is de conclusie: "Wij kunnen hier niet mee helpen, als klant bent u zelf verantwoordelijk."

Als ik vraag waar dit in de algemene voorwaarde staat, dan krijg ik het antwoord dat ik dat zelf maar op internet moet googlen. Escaleren lukt ook niet, aangezien "iedereen binnen KPN me hetzelfde antwoord gaat geven".

Is er iemand binnen KPN die met wat meer empathie naar deze kwestie kan kijken en snapt dat ook KPN zelf iets niet goed heeft gedaan?  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 27, 2024

Opzeggen van je “oude” abonnement bij Netflix moet je inderdaad zelf doen.

Als dat is beëindigt, dan kan je de gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken die je al had.

KPN kan dat niet, heeft met privacy te maken. (anders zouden ze jouw gebruikersnaam en wachtwoord weten en dat mag wettelijk niet).

Als het Netflix abonnement is beëindigd, moet je hem via de KPN site activeren.

Zie ook hier, (en scrol naar beneden) wacht hiermee totdat het Netflix abonnement is beëindigt, want dan kan je dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken.

P.S.

KPN levert geen Netflix.

KPN is niet meer of minder dan een tussenpersoon voor de facturatie.

Als het eenmaal via KPN loopt, moet je hem ook via KPN opzeggen als je geen Netflix meer wilt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 27, 2024

Ik ben eigenlijk niet geïnteresseerd in je feitelijke uitleg. Dat is dezelfde reactie als die van de KPN helpdesk medewerker.

Liever zie ik een reactie van iemand die bij KPN werkt en wat kan betekenen in de niet gemaakte belofte: "We zetten je account automatisch over”.

PS

Juridisch gezien is de factuur het bewijs dat een product is geleverd of een dienst is verleend. En dat is nu net niet het geval.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@RaymondPM44. Welkom op de community! Ik begrijp heel goed dat dit een vervelende situatie voor je is, vooral nu je ontdekt dat je al een tijd dubbel betaalt. Dat is natuurlijk niet fijn, en ik wil je graag uitleggen hoe het werkt als je een Netflix-abonnement via KPN wilt regelen. Als je al een Netflix-abonnement hebt, kun je dit inderdaad overzetten naar KPN. Nadat je Netflix bij ons hebt besteld, kun je jouw account activeren met je huidige Netflix-account. We zetten je account automatisch over, en al je gegevens blijven behouden. Wel is het belangrijk dat je eerst zelf je oude abonnement bij Netflix opzegt. Waarschijnlijk komt dit bericht overeen met het antwoord dat je van onze klantenservice hebt gekregen. Helaas kan ik er ook niet meer van maken. Ik snap dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt, en het spijt me dat ik hierin geen andere oplossing kan bieden. Meer hierover lees je in het topic hieronder. 

Ik wil je ook laten weten dat dit een openbaar community is. Dat betekent dat andere mensen kunnen reageren op jouw vraag. Wil je liever direct contact met ons? Dan kun je een terugbelafspraak inplannen met onze klantenservice