Skip to main content

Via mijn mobiel samsung telefoon streamen naar tv van Netflix en andere streaming diensten werkt niet meer met chromecast. Wel zie ik de ondertiteling en het geluid van de film werkt ook. Maar geen beeld helaas. Waar kan dit aan liggen?

Hi @Diney, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Het lijkt erop dat de verbinding niet helemaal goed gaat tussen de telefoon en de Chromecast. Is dit een losse Chromecast of een ingebouwde in je televisie? 

Als het een losse is, zou je willen proberen om de Chromecast te resetten en daarna opnieuw willen verbinden met je WiFi? 


Heeft u misschien een heel oude Chromecast? De eerste versie misschien nog?


Verschillende keren heb ik de chromecast gereset. Nu werkt het met een tussenhandeling. Als het geluid en de ondertiteling er is, druk ik nog een keer op mijn telefoon op het verbindingstekentje, dan krijg ik wel beeld....


 Maar welke Chromecast gebruik je?


De versie 2015 tm 2018 volgens mij.

Zou ik aan een nieuwe versie toe zijn ?


Deze onderstaande zijn niet meer ondersteund 

 

En tegenwoordig heb je deze waarbij casten bijna niet meer nodig is.

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-hd-met-google-tv/9300000119991877/


Dat lijkt me niet verkeerd, ook zoveel prima reviews, denk dat ik die ook maar aanschaf.

Bedankt.


Dat lijkt me niet verkeerd, ook zoveel prima reviews, denk dat ik die ook maar aanschaf.

Bedankt.

Laat ons nog even weten hoe (goed) het werkt. 


Ik heb de nieuwe chromecast geïnstalleerd en ik moet zeggen het is een hele vooruitgang. Streamen nu zonder mijn telefoon. Bedankt voor de tip.

Ik zag trouwens bij een kennis die een nieuw modem van kpn had ontvangen voor zijn tv, dat hier ook de streamingsdiensten zoals netflix en vele anderen op geprogrammeerd konden worden.

 


modem van kpn (...) voor zijn tv

Dat is een tv ontvanger. Bij kpn inderdaad een complete streamingbox. Inclusief ook chromecast build-in. 

Modem is dat ding met al die lampjes en aansluitingen. 


Ja inderdaad.

Denk dat Kpn die tv ontvanger ook maar eens naar mij moet sturen dan…

Dan heb je dus helemaal geen chromecast meer nodig.

 

 


Over naar het nieuwe abonnement met TV+. 😉

 


Ahh op die manier…

Maar even wachten dan, heb een maand of wat geleden net een nieuw abonnement afgesloten.

 


Als je je huidige, OUDE, abonnement hebt verlengd dan is dat meestal voor 2 jaar. Dan zou je pas medio 2026 naar het nieuwe abonnement kunnen met de nieuwe tv box. Maar ach, je hebt nu met de combinatie Arris en Chromecast Google-TV dezelfde (!) mogelijkheden ook al 😃.


Zo is dat, werkt prima.


Reageer