Sinds een tijdje krijg ik de error U7111-5059 wanneer ik bepaalde Netflix content probeer te kijken. Deze error geeft een dat ik gebruik maak van een unblocker of proxy. Dit is echter niet het geval, ik gebruik geen VPN of Proxy. Het rare is dan ook dat ik deze melding alleen op bepaalde devices krijg. Op mijn Android telefoon en smart TV kan ik gewoon alles kijken zonder problemen maar als ik via de chromecast of desktop wil kijken geeft hij de error.
Â
Wat heb ik al geprobeerd?
- Netwerk reset
- Verschillende browsers
- Verschillende DNS providers
Verder heb ik ook contact gehad met Netflix support, zij geven aan dat er niks mis is aan hun kant en dat ik KPN om hulp moet vragen. Ik heb ze al een berichtje gestuurd op Facebook waarin ze zeggen niet te kunnen helpen. Wel werd er in het gesprek met Netflix benoemt dat het eventueel aan een IPv6 verbinding kan liggen die niet word ondersteund? Op de netflix pagina heb ik hier het volgende over gevonden alleen weet ik niet echt wat het betekend:
Netflix werkt niet met verbindingen die IPv6-verkeer via een IPv4-netwerk verzenden.
Â
Tot slot heb ik ook een aantal vergelijkbare topics gevonden maar tot nog toe geen oplossing. De vergelijkbare topics:
Verder heb ik als externe bron nog het volgende artikel kunnen vinden:
Hierin zeggen ze dat je je internet provider om hulp moet vragen. Ook benoemen ze dat de enige oplossing tot nu toe is een nieuw IP-adres instellen, alleen kan dit niet bij KPN? Bovendien waarom kan ik dan wel op Android en op mijn KPN televisie kijken en niet op de chromecast of desktops?
Â
Misschien is de volgende informatie nuttig:
Mijn IP begint met 86.89
Wanneer ik https://fast.com/ gebruik geeft hij een nabijgelegen dorp aan niet mijn exacte locatie
Â
Mocht er nog informatie zijn die ik zou kunnen opvragen of achterhalen doe ik dit graag. Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele hulp.