Sinds een tijdje moet ik elke 14 dagen Netflix bewijzen dat ik het ben op mijn thuisnetwerk als ik kijk via de kpn TV+ box. Dit is echt super irritant want mijn partner heeft het Netflix account op haar email adres staan. Het is elke keer op de tv+ Box waar t begint en ik word er inmiddels wel een beetje moe van. Netflix verwijst mij inmiddels naar KPN. Iemand die nu weet hoe verder?
Feit is dat Netflix gaat steigeren als er vanaf een ander IP-adres dan het hoofd IP gekeken wordt.
Onze jongste dochter woont in België en kijkt via een VPN verbinding met ons thuisnetwerk Netflix op ons abonnement. Netflix ziet haar telefoon of laptop dan alsof deze bij ons thuis aangesloten is (ons publiek IP adres) en daarmee omzeilen we de controle van Netflix.
Slimme oplossing!!!
Op mijn Chromecast Google TV draai ik de app VPN Client Pro en die zet volledig automatisch een WireGuard VPN verbinding op met mijn router thuis als 1) hij verbonden is met een ander (wifi) netwerk dan mijn wifi thuis en 2) de smart TV app van KPN of Netflix gestart wordt. Ik kan daarmee buitenshuis TV van KPN kijken en ziet Netflix die Chromecast Google TV altijd alsof deze thuis aangesloten is.
Â
Feit is dat Netflix gaat steigeren als er vanaf een ander IP-adres dan het hoofd IP gekeken wordt.
Maar dat is logisch, alleen Netflix heeft op mijn telefoon geen toegang tot mobiel netwerk dus alleen WiFi kan de app controleren en die is altijd thuis verbonden.(Kijk onderweg alleen downloads) Dus ik snap er niks van...Â
Â
Netflix is op deze manier hun eigen glazen aan het ingooien
Wel heel erg vreemd dan.
Â
Wellicht uw abonnement onder de loep nemen. Kijken of alles goed staat ingesteld?
Eerst op de TV+ en als ik dan inlog op ander apparaat krijg ik daar de melding ook
Eerst op de TV+ en als ik dan inlog op ander apparaat krijg ik daar de melding ook
Hmmm, dan zou je dus bijna zeggen dat jouw "Netflix Household" op een ander IP adres ingesteld staat immers ...
Â
Is er wellicht iemand anders die toegang heeft tot de mailbox waar Netflix de verificatie mail voor het instellen van het "Household" naartoe stuurt?
Â
Je hebt neem ik aan toch niet per ongeluk meerdere Netflix accounts?
Hi
Wat rot dat je hier steeds weer tegen aan loopt. Ik hoop dat je toch verder komt met de gegeven tips en suggesties hierboven. Ben uit dit topic niet zeker of je dat al gedaan hebt, maar anders kan je ook een poging doen in contact opnemen met Netflix voor ondersteuning hierbij.Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.