Skip to main content

Nieuw bij KPN. Gebruik van Netflix via DIW7022 hapert. Bij aanzetten van TV voor een vervolgaflevering start de aflevering niet op. Soms ontbreekt het geluid. Herkennen mensen dit? Netflix abonnement loopt niet via KPN.

En als je Netflix rechtstreeks op je smart tv kijkt, dus niet via KPN, heb je het dan ook @chicago800c 


@chicago800c 

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

  1. Staat hij op multicast of op unicast?
  2. Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.
  3. Of doe je het via WIFI, zo ja welke KPN modem / router heb je?

Nieuw bij KPN. Gebruik van Netflix via DIW7022 hapert. Bij aanzetten van TV voor een vervolgaflevering start de aflevering niet op. Soms ontbreekt het geluid. Herkennen mensen dit? Netflix abonnement loopt niet via KPN.

Ik herken wel zo iets, dat er in beeld de verbinding blijft hangt met 0 procent in beeld, dat de aflevering niet geladen wordt, terwijl je daarvoor er al een paar bekeken hebt. De nieuwe aflevering wordt niet geladen. Vervolgens ga ik dan terug en kies de aflevering opnieuw, dan gaat het meestal weer goed. Of ik start Netflix helemaal opnieuw op.  Dat is een oplossing, maar goed is het niet natuurlijk. Maar ja je wilt verder kijken en dat is dan de snelste methode om verder te kunnen kijken.

Je kan inderdaad de KPN apps gewoon links laten liggen en kijken via een ander apparataat(google tv, apple tv bijvoorbeeld) of via de smart tv app.


We gaan proberen niet via de KPN apps te kijken. TV box is bedraad aangesloten via switchbox met KPN modem/router bij glasvezelkastje. Staat op multicast. Box 12. Boven staat de tv box op unicast. Gebeurt op beide tv’s.


Hi @chicago800c, welkom op onze community. 

Unicast of multiast maakt zo te zien niets uit aangezien het op beide ontvangers gebeurt. 

Ik lees dat je dit doet via een switchbox, welke is dit precies? En zou je het ook kunnen testen zonder de switch? Puur om te kijken of het dan wél goed werkt. 

Ik hoor graag van je.


Unicast of multiast maakt zo te zien niets uit aangezien het op beide ontvangers gebeurt. 

Uiteraard maakt multicast of unicast niets uit, we hebben het immers over Netflix en dat is altijd unicast.


@Alex van KPN de switch is een unifi switch 16 150W. Er zitten best wat aansluitingen, ik weet niet of 123 de aansluiting die naar de tv loopt eruit kan vissen…..


@Alex van KPN de switch is een unifi switch 16 150W. Er zitten best wat aansluitingen, ik weet niet of 123 de aansluiting die naar de tv loopt eruit kan vissen…..

Snap ik, toch moet ik je even vragen om de kabel zien uit te zoeken die van de ontvanger naar de modem gaat.Â