Skip to main content
Vraag

Netflix HDR10+ via TV+ ontvanger alleen HDR

• August 23, 2025
  • 40 reacties
  • 371 keer bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 31, 2025

Gewoon jouw TV gebruiken dat blijft altijd beter dan een extra apparaat. Uiteraard is het een extra afstandsbediening maar als de kijkbeleving zo beter is ...…

Wat is nu exact het probleem de ontbrekende hdr10 (+) aanduiding of het daadwerkelijke beeld wat je ziet via de DIW7022 op je Samsung ziet?  

In de app(s) netflix of prime video zie je alleen hdr of hdr10. 
Via afspelen en dan info via tv is alleen hdr te zien als doorgifte.

Via tv (native apps) zie je bij de apps hdr10+ staan en ook via info hdr10+.

Ook zie je duidelijk verschil in kleuren, kleurdiepte en helderheid tussen hdr, hdr10 en hdr10+ op mijn high end tv. 

• August 31, 2025

Ook zie je duidelijk verschil in kleuren, kleurdiepte en helderheid tussen hdr, hdr10 en hdr10+ op mijn high end tv. 

Dan is het toch eenvoudig kijk die diensten via jouw TV zelf. Daar heb je dat toestel toch voor gekocht? Anders was een monitor al genoeg.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@I Am Groot en allemaal! Sorry voor de late reactie. Ik heb deze feedback meegenomen en laat jullie weten zodra ik een terugkoppeling heb!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik wilde even laten weten dat ik nog geen reactie heb gehad en dat ik er opnieuw achteraan ga!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 26, 2025

Even een aanvullende vraag tussendoor, ​@I Am Groot, welk type tv heb je? 

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 26, 2025

Hallo ​@Erik van KPN 

Een kort maar krachtig antwoord:

Samsung qe55s95f

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 1, 2025

Kan het zijn dat de KPN TV+ niet gecertificeerd is door Netflix om HDR10+ te mogen gebruiken?

https://netflixtechblog.com/hdr10-now-streaming-on-netflix-c9ab1f4bd72b

• October 1, 2025

Kan het zijn dat de KPN TV+ niet gecertificeerd is door Netflix om HDR10+ te mogen gebruiken?

https://netflixtechblog.com/hdr10-now-streaming-on-netflix-c9ab1f4bd72b

De hamvraag is meer of de DIW7022 wel de door Netflix gebruikte codec voor hdr10+  ondersteund.

https://aomedia.org/specifications/av1/

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 1, 2025

De hamvraag is meer of de DIW7022 wel de door Netflix gebruikte codec voor hdr10+  ondersteund.

https://aomedia.org/specifications/av1/

Ik heb nog geen Android TV gezien, de vrije AV1 codec niet ondersteunt. De decoder wordt van Google meegeleverd. Of de CPU sterk genoeg is, om de video te decoderen, is van de gebruiker zelfs te beslissen en eventueel de resolutie te verlagen. AV1 is nog van geen GPU ondersteunt, in tegenstelling tot licentie plichtige H.26x codecs

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 3, 2025

Hallo ​@Erik van KPN 

Een kort maar krachtig antwoord:

Samsung qe55s95f

Het tv team geeft aan dat HDR10 een HDR-standaard is die ontwikkeld is door Samsung. De TV+ Box ondersteunt, hardwarematig, HDR10+. Maar voor een goede werking moeten de HDMI capabilities via de EDID data vanuit de tv aan de TV+ Box worden doorgegeven. Als dat niet, of niet goed gebeurt, dan zal de Box niet daadwerkelijk HDR10+ gebruiken. Vandaar de vraag naar jouw tv type, ​@I Am Groot. Het team gaat kijken of ze dit verder kunnen uitzoeken/controleren. We komen erop terug. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 10, 2025

Verdere terugkoppeling hierop: het team geeft aan hier verder naar te gaan kijken nadat de nieuwe Androidversie voor de TV+ Boxen is uitgebracht. Daar hebben we op dit moment nog geen specifieke releasedatum voor. Dus voor nu kan ik alleen vragen af te wachten.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 10, 2025

Nou heb ik een DIW7022 om te testen, en ik kan hier een antwoord geven, KPN TV+Box ondersteunt geen HDR10+ maar alleen HDR10

KPN TV+Box met HDR10 instelling

Als vergelijk mijn eerdere gepost afbeelding met HDR10+ ondersteuning

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 10, 2025

@TDN hardware technisch dus niet volgens jou?

kpn geeft aan dat de box wel hdr10+ hardware technisch ondersteund. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 10, 2025

@TDN hardware technisch dus niet volgens jou?

kpn geeft aan dat de box wel hdr10+ hardware technisch ondersteund. 

Dan heeft KPN het fout om dat in specificatie aan te geven. De DIW kan definitief geen HDR10+, tenminste bij de huidige firmware.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 16, 2025

Zoals ik al zei, het team geeft aan dat de hardware HDR10+ ondersteunt. Kan wel zijn dat de huidige firmware daar beperking op legt. En dat je dan dus krijgt wat TDN laat zien.

Dat zou dan ook betekenen dat we het via de firmware ook kunnen verhelpen/verbeteren. Maar, ook zoals ik al zei:

Verdere terugkoppeling hierop: het team geeft aan hier verder naar te gaan kijken nadat de nieuwe Androidversie voor de TV+ Boxen is uitgebracht. Daar hebben we op dit moment nog geen specifieke releasedatum voor. Dus voor nu kan ik alleen vragen af te wachten.