Skip to main content
Beantwoord

Netflix is mijn account "kwijt". Account was via KPN aangemaakt

• June 11, 2025
  • 6 reacties
  • 45 keer bekeken

Via KPN Netflix abonnement genomen. Werkte prima, kon Netflix op TV en op tablet gebruiken.

Sinds kort lijkt het wel of Netflix mijn account kwijt is. Als ik probeer in te loggen wordt ik behandeld als een nieuwe klant (kies een pakket en daarna hoe wilt u betalen?). Facturering loopt via KPN.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Roy1957, ik kan me voorstellen dat je hier vreemd van op kijkt. Goed dat je de KPN Community gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Weet je zeker dat je met de juiste gegevens inlogt? Ik vraag dit, omdat het hier ook nog wel eens mis gaat. Als je bijvoorbeeld eerder bij Netflix een account had en vervolgens bij KPN een nieuw account aanmaakte toen je Netflix bij KPN koos. Als je dan inlogt met de oude gegevens, dan is het logisch dat je hier de optie krijgt om een nieuw abonnement te nemen.

Als de accountgegevens kloppen, dan de volgende vraag: Gebruik je voor Netflix misschien hetzelfde wachtwoord als voor andere diensten/accounts? Als dit wachtwoord door bijvoorbeeld een datalek in verkeerde handen is gevallen, kan het zo zijn dat iemand hier nu misbruik van maakt. En het lijkt erop dat diegene het e-mailadres ook gelijk veranderd heeft. Nu probeer jij met je eigen e-mailadres in te loggen, maar als die niet meer gekoppeld is aan het abonnement, krijg jij dus de optie op een nieuw abonnement te nemen.

Wat kan jij dan doen?

1. Om te zorgen dat onbevoegden geen toegang meer hebben tot jouw Netflix abonnement, raad ik je aan om Netflix via MijnKPN stop te zetten. Wanneer dit rond is, kan je Netflix bij KPN opnieuw aanvragen.
  2. Vervolgens activeer je Netflix weer via jouw KPN netwerk.
  3. En zorg dan dat je jouw wachtwoord voor Netflix is veranderd naar een sterk wachtwoord. Gebruik wachtwoorden niet dubbel.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 11, 2025

Gebeurt dit ook via het inloggen op de website?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Ja.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Volgens MijnKPN heb ik (nog steeds) Netflix standaard.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 13, 2025

Hi ​@Roy1957, ik kan me voorstellen dat je hier vreemd van op kijkt. Goed dat je de KPN Community gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Weet je zeker dat je met de juiste gegevens inlogt? Ik vraag dit, omdat het hier ook nog wel eens mis gaat. Als je bijvoorbeeld eerder bij Netflix een account had en vervolgens bij KPN een nieuw account aanmaakte toen je Netflix bij KPN koos. Als je dan inlogt met de oude gegevens, dan is het logisch dat je hier de optie krijgt om een nieuw abonnement te nemen.

Als de accountgegevens kloppen, dan de volgende vraag: Gebruik je voor Netflix misschien hetzelfde wachtwoord als voor andere diensten/accounts? Als dit wachtwoord door bijvoorbeeld een datalek in verkeerde handen is gevallen, kan het zo zijn dat iemand hier nu misbruik van maakt. En het lijkt erop dat diegene het e-mailadres ook gelijk veranderd heeft. Nu probeer jij met je eigen e-mailadres in te loggen, maar als die niet meer gekoppeld is aan het abonnement, krijg jij dus de optie op een nieuw abonnement te nemen.

Wat kan jij dan doen?

1. Om te zorgen dat onbevoegden geen toegang meer hebben tot jouw Netflix abonnement, raad ik je aan om Netflix via MijnKPN stop te zetten. Wanneer dit rond is, kan je Netflix bij KPN opnieuw aanvragen.
  2. Vervolgens activeer je Netflix weer via jouw KPN netwerk.
  3. En zorg dan dat je jouw wachtwoord voor Netflix is veranderd naar een sterk wachtwoord. Gebruik wachtwoorden niet dubbel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 13, 2025

Bedankt Denise.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 13, 2025

Je hebt al een account bij Netflix?

En je betaald via KPN, heb je hem ook via KPN geactiveerd?

Zo ja, doe dan wachtwoord vergeten op de Netflix website.

Je moet natuurlijk wel het mail adres hebben, die je destijds hebt ingegeven bij Netflix (via de activatie link van KPN).