Skip to main content

Beste KPN

Ik heb 2 klachten. 

 

  1. Netflix loopt meerdere keren per film even vast, beeld staat paar seconden  stil en gaat dan weer door. Hoe is dit op te lossen? 

  2. TV boven geeft  foutcode 143 aan. Is per maanden geleden ook al eens gebeurd. Na reset (alle stappen doorlopen, 2 DVS'en op elkaar en reset) deed alles het weer. Deze keer lukt het echter niet. Ik heb contact gehad met helpdesk. Advies is bekabelen maar dat is juist wat ik niet wil. Alles heeft immers jaren goed gewerkt. Er zijn ook geen nieuwe apparaten gekomen die een storing op het stroomnet zouden hebben kunnen veroorzaken. Wat kan de oorzaak zijn en hoe los ik dat op? 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Hannemannie, welkom op het forum. 

Wat vervelend dat je hier tegen aan loopt. Gebruik je de Netflix app op de TV-ontvanger? Zo ja, dan kunnen deze problemen heel goed met elkaar te maken hebben. 

Ik begrijp uit jouw opmerking dat jij al veel onderzoek hebt gedaan naar de Draadloze Verbindingsset en dat je zelf de nodige stappen voor een reset al hebt doorlopen. Welk type DVS heb jij, de 1200, 650 of de 200 (groene lampjes in plaats van witte) 


Dank voor je reactie.

Ja ik gebruik de app op de tv ontvanger voor Netflix.

ik heb twee DVS met 1 lampje. Witte lampjes. DVS 1200.

Ik heb overigens weer een reset gedaan. De twee dvd op elkaar gezet en nu werkt het weer. Ik denk wel dat storing weer terug zal komen omdat dat al vaak is gebeurd.

 

groet Han


Die storingen gaan 100% zeker terugkomen als u draadloze verbindingsets blijft gebruiken. Natuurlijk is er iets op het stroomnetwerk gekomen.  Is het niet bij u dan bij de buren of bij die van drie huizen verder. Het stroomnet stopt niet bij de voordeur.  Het is een houtje touwtje oplossing. Data verstuur je met een utp kabel!!! Niet met een stroomkabel!! En als u dan zo graag draadloos wil doe het dan via een wifipunt. 


Ik snap Joep dat bekabeld beter is. Echter ik heb juist voor draadloos gekozen omdat ik anders het hele huis met kabels moet behangen. Voor mij geen optie. Draadloos heeft zeker 5 jaar probleemloos gewerkt 


Dat kan heel goed en dat zien we vaker. Ineens gaat het dan mis en vaak komt het dan ook niet meer goed. Met name ledverlichting en zonnepanelen kunnen grote problemen geven wat de werking van de draadloze verbindingssets betreft. Op de site van Devolo staat de devolocockpit. Daarmee kan je de dvs beheren en eventueel voorzien van de nieuwste software.  Kijk daar even rond wellicht dat daar een oplossing is. Lukt het dan ook niet dan kunnen we kijken of een wifipunt een optie is. Laat even weten hie het afloopt.