Skip to main content
Beantwoord

Netflix met extra adressen kan niet bij KPN

• February 3, 2025
  • 10 reacties
  • 204 keer bekeken

Na onze verhuizing hebben wij glasvezel van KPN afgenomen met TV+, ook heb ik een KPN mobiel abonnement (waar we zeer tevreden over zijn). Om verder te besparen door alles onder 1 dak te brengen heb ik hier onlangs Netflix aan toegevoegd. De koppeling liep soepel tot het moment dat Netflix aan gaf dat extra huishoudens (die je tegen meerprijs afneemt) (nog) niet ondersteund worden i.c.m. KPN. Als ik door zou gaan met de koppeling zouden deze extra huishoudens verwijderd worden. Dit is geen optie voor mij.

Via KPN support aan de telefoon kwamen we er niet uit, de KPN medewerker probeerde mij te begeleiden met het koppelen maar was niet op de hoogte van deze beperking. Ook staat dit nergens uitgelegd op de site van KPN of wordt dit gemeld tijdens de bestelling.

Zijn er meer mensen hier tegenaan gelopen? Van KPN zou ik het erg netjes vinden als ze mij de betaalde maand voor het ongebruikte Netflix abonnement zouden terugbetalen. Maar ik hoop vooral dat de website asngepast wordt met een extra vraag en antwoord die deze beperking duidelijk maakt aan klanten voordat ze een Netflix abbonement afsluiten.

Beste antwoord door Marlon92

Dit staat op de site van KPN:

Linkje:

https://www.kpn.com/entertainment/netflix

Dat had die KPN medewerker moeten weten hoor.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

• Antwoord
  • February 3, 2025

Dit staat op de site van KPN:

Linkje:

https://www.kpn.com/entertainment/netflix

Dat had die KPN medewerker moeten weten hoor.

wjb
Wijsgeer
  • February 3, 2025

KPN is wel een meester in het verstoppen dan dingen.

Als ik die pagina open dan krijg ik het onderstaande te zien...

...en laat dat waar het hier om gaat nu niet als enige 😖 onder "Toon meer" staan.

Waarom toon je dat dan niet direct?

• Slimmerik
  • February 3, 2025

Ah, heb ik ook gelijk een antwoord. 

Viaplay eruit gemikt en daardoor ook mijn entertainment voordeel van 5 eur weer vrij.  (Voor alleen F1 is het niet waard meer)

Zat te kijken om Netflix om te hangen nu, maar heb ook dochter die nu via extra-lid kijkt. 

Gaat hem dus helaas niet worden. 

wjb
Wijsgeer
  • February 3, 2025

Zat te kijken om Netflix om te hangen nu, maar heb ook dochter die nu via extra-lid kijkt. 

Ik heb een dochter die in België woont en die kijkt nog altijd op ons Netflix abonnement zonder "extra-lid".

Zij kijkt echter altijd via een VPN verbinding met ons thuisnetwerk. Netflix ziet haar computer of telefoon dan als een apparaat die bij mij thuis gebruikt wordt en daarmee tot het huishouden behoort.

Moet je natuurlijk wel een VPN servertje thuis hebben.

Zelf heb ik een router waar WireGuard op draait maar ook een Synology NAS heeft een ingebouwde VPN server. En ook de FRITZ!box heeft een VPN server.

• Slimmerik
  • February 3, 2025

@wjb Ik ken de route, toen mijn dochter nog studeerde in België deed ik hetzelfde. 

Echter nu is ze echt de deur uit en wilde zonder gedoe op haar eigen TV Netflix kunnen kijken. 

Via extra lid ging dit makkelijk en verhuisde alle content en “al gekeken” mee. 

Prijs is netjes voor het tweede abo, kortom haar keuze. (Ik snap hem ook wel) 

Alleen nu kan ik mijn korting niet meer pakken 😉 luxe probleem. 

Op viaplay en netflix na, zie ik geen andere optie die ik zou willen hebben. 

Misschien in de toekomst, ik hou het wel in de gaten. 

Viaplay is door de 20 eur gegaan (voor mij de grens voor wat ik voor F1 en/of streaming TV wil betalen) 
En ja reclame zit er onder (principieel betaal ik niet voor reclame) en die 5 eur korting van KPN reken ik niet mee. Kortom einde Viaplay. 

Ik probeer nu F1tv wel tot dat die te duur wordt. 

• February 3, 2025

@wjb Ik ken de route, toen mijn dochter nog studeerde in België deed ik hetzelfde. 

Echter nu is ze echt de deur uit en wilde zonder gedoe op haar eigen TV Netflix kunnen kijken. 

Ja, nu heb jij 5 euro extra kosten en je dochter profiteert daar van.

wjb
Wijsgeer
  • February 3, 2025

Ik heb op mijn Chromecast Google TV de app VPN Client Pro staan met een "lifetime" WireGuard licentie.

Deze app maakt automatisch contact met de VPN server thuis zodra ik Netflix of de smart-TV+ app van KPN start. Daar hoef ik dus niets voor te doen, feitelijk merk je er niets van.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 3, 2025

Gewoon op haar zakgeld inhouden ​@franky12 😎

• Slimmerik
  • February 3, 2025

Ach wanneer het daarbij blijft heb ik er geen problemen mee 😅  

• Slimmerik
  • February 9, 2025

Ik heb naar tevredenheid een oplossing. 

Die 5 eur is blijkbaar nu sowieso weg, ik heb ook Amazon Prime. 

Die zet ik nu om naar KPN, heb ik toch mijn 5 eur terug door het gratis prime account als mijn level cadeau. 

Kan ik mijn dochter met rust laten 😉