Skip to main content

Netflix neemt HBO max over

• December 5, 2025
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22

Het moet nog goedgekeurd worden door Toezichthouders in Europa en de Verenigde Staten, maar de kans is groot dat Netflix HBO Max volledig overneemt.

Binnen 1 a 1,5 jaar ongeveer moet het rond zijn.

Zie hier artikel in de AD.

4 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • December 7, 2025

Het gaat om een deal van 82,7 miljard dollar,

Door de deal komen twee streamingdiensten die samen meer dan 400 miljoen abonnees 

Ik vind het indrukwekkende cijfers… 😱
Interessante ontwikkeling en het zou een flinke verandering zijn voor de streamingmarkt! Heel benieuwd of de toezichthouders akkoord gaan.

Op persoonlijke titel:
Ik zou het niet erg vinden als er wat minder losse streamingdiensten zijn. Thanks voor het delen van het artikel!

• December 7, 2025

Wat hiervan vervelend is dat dit dus niet het Discovery deel omvat met andere woorden de Discovery titels en de titels van TLC en HGTV en het Sport gedeelte die eerder aan Hbo Max zijn toegevoegd gaan niet mee met deze deal. Eerder dit jaar heeft WarnerbrosDiscovery hier al een splitsing in gemaakt.

En daarom ben ik hier niet heel blij mij. De toevoeging van dat Discovery content gaf wel de nodige meerwaarde. 

Het is natuurlijk maar de vraag of Netflix in Nederland de huidige Hbo Max klanten kan vasthouden als de Discovery en Sport content verdwijnt en anders moet worden gekeken.

Deze mogelijke aankoop zal de verklaring zijn van de laatste prijsverhoging van Netflix.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • December 7, 2025

Ook op Totaal TV te lezen.

Wel jammer dat er hier gespeculeerd wordt, zonder te weten wat er gaat gebeuren.

Ook het optellen van de abonnees in dit artikel is onjuist, omdat heel veel mensen beide hebben.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 7, 2025

Ook het optellen van de abonnees in dit artikel is onjuist, omdat heel veel mensen beide hebben.

Het getal van abonnees is sowieso speculatief, sinds begin 2025 deelt Netflix deze cijfers niet meer.