Skip to main content

Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd? 

Heb jij een bevestiging ontvangen van ons dat Netflix is aangevraagd, maar dit heb je niet zelf gedaan? Zie je Netflix betalingen op je factuur zonder dat jij een abonnement hebt aangevraagd? Of heb jij een poosje terug Netflix opgezegd, maar de betalingen zijn niet gestopt?

Dan bestaat de kans dat je inloggegevens van je KPN ID in handen zijn geraakt van derden. Zij kunnen jouw KPN ID dan gebruiken om Netflix toe te voegen aan jouw abonnement. Jij betaalt dan de abonnementskosten, en zij kunnen het abonnement gebruiken.

 

Hoe kan mijn KPN ID in handen zijn geraakt van derden? 

Belangrijk om te weten: er zit geen lek bij KPN. Jouw inloggegevens bij ons zijn veilig. 

Dit soort manieren van ‘lekken’ van inloggegevens gebeurt vaak als je voor je KPN ID een wachtwoord gebruikt dat makkelijk te raden is. Of een die je op meerdere websites gebruikt.

Hackers die toegang weten te krijgen tot een website stelen daar dan de inloggegevens. Met die inloggegevens proberen ze vervolgens ook op andere websites in te loggen om te kijken of dat werkt. Als dat dan werkt kunnen ze jouw account op die website gebruiken om dingen mee te doen. Op die manier kunnen ze ook bij jouw KPN ID komen als je de combinatie van e-mailadres en wachtwoord die je voor je KPN ID gebruikt, ook gebruikt voor andere websites.

 

Wat moet ik doen?

Wachtwoord wijzigen

Het allerbelangrijkste in dit geval is het wijzigen van het wachtwoord van je KPN ID.

  • Log in op je MijnKPN met je huidige gegevens
  • Ga naar Profiel en kies voor wijzig wachtwoord

Controleer op Have I Been Pwned of jouw e-mailadres in recente datalekken heeft gezeten. Komt jouw mailadres daar naar voren? Wijzig dan je wachtwoord(en) voor de websites die daar genoemd worden. Én ook voor andere websites waar je hetzelfde wachtwoord gebruikt. 

 

Verder adviseren we je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.

  • Log in op je MijnKPN 
  • Ga naar Profiel en kies voor verificatie in 2 stappen

 

Netflix stopzetten

Nadat je jouw wachtwoord hebt gewijzigd kan Netflix stopgezet worden. Dit kun je zelf doen via de MijnKPN, of je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.

  • Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

Lukt dit niet, of wil je liever iemand spreken? Bel dan de klantenservice op 0800-0402 (gratis).

 

De kosten

Als er sprake is geweest van onterechte facturering dan kunnen we deze kosten voor je vergoeden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice op 0800-0402 (gratis). Geef aan dat er sprake is van Netflix fraude. De collega kan dan de juiste afdeling aansturen.

 

Ik heb een vraag hierover of ik kom er niet uit

Je kunt je vraag op het forum stellen. Maak in dat geval een eigen topic aan.

 

Laatste update: mei 2023

Ik heb al vaker aangegeven dat de Netflix optie niet werkt al geeft de app de indruk dat dit wel zo is. Er staat netjes een ingangsdatum en ook het te betalen bedrag staat leuk aangegeven maar dit is FICTIEF! Na 20seconden veranderd het weer en ben je terug bij af! Hoe frustrerend is dit! Na gebeld te hebben met de klantenservice en daar de bevestiging te hebben gekregen dat ze het probleem echt opgelost hebben is gebleken dat dit NIET het geval is! Daar doet men nl hetzelfde en werkt het dus ook NIET! Dit gaat inmiddels 3maanden op deze manier!! Wanneer is dit eindelijk afgelopen kon??? Dit is van de zotte en gaat echt veel te ver zo.

 

Admin: afgesplitst en naar lopende topic verplaatst


ook wij duidelijk slachtoffer van fraude via mijn “mijn KPN” account, al 3 tot 4 maanden onterecht NETFLIX afgeschreven op mijn factuur, mijn tv is helemaal niet geschikt om Netflix op te kijken, en heb geen abonnement afgesloten.

 

contact met NETFLIX opgenomen en ik ben daar totaal niet bekend, met geen enkel e-mail adres, klaarblijkelijk dus slachtoffer van fraude via mijn KPN

zou netjes zijn als KPN dit voor mij stop zou zetten, en de onterechte kosten crediteert

 

noot

profiel heb ik nu inmiddels met meer gegevens aangevuld en wachtwoord mijn kpn gewijzigd

 

groet,


@higgy001 . Het aanvullen van het profiel is niet goed gegaan. Ik vind nog geen gegevens. Heb je ze wel opgeslagen nadat je ze had ingevuld? Zou je een nieuwe poging willen doen?

@Marpa : Ik heb jouw klacht doorgestuurd en er zal spoedig contact gezocht worden.

 


@Erwin_  poging opnieuw gedaan, bedankt voor de reactie!


Netflixfraude bij jou aan de orde?

Heb jij een bevestiging ontvangen van ons dat Netflix is aangevraagd, maar dit heb je niet zelf gedaan? Of heb jij een poosje terug Netflix opgezegd, maar de betalingen zijn niet gestopt? Dan bestaat de kans dat je inloggegevens van je KPN ID gecompromitteerd zijn geraakt. Je bent niet de enige en daarom verzamelen we jullie cases graag hier.  Op dit moment loopt er een onderzoek naar de oorzaak hiervan. Zodra wij meer weten, laten we het hier aan jullie weten. 

Tijdelijke oplossing

Gelukkig is er een tijdelijke oplossing, om jou te verlossen van het netflix abonnement waar je niet op zat te wachten. LET OP! Een beetje hulp van KPN is nodig (zie: stap 2). 

 

Stap 1) Wachtwoord wijzigen

Voor nu raden we je aan om allereerst je wachtwoord van je KPN ID te wijzigen. 
Ga naar: MijnKPN > Log in met je huidige gegevens > profiel> wijzig wachtwoord. Controleer eventueel ook op sites als Have I Been Pwned, of je mailadres in recente datalekken heeft gezeten.

 

Stap 2) Vul je gegevens in in je profiel

Onze achterliggende financiële afdeling zoekt aan de hand van je gegevens uit of jij slachtoffer bent geworden van fraude. Zij nemen binnen 5 werkdagen (telefonisch) contact met je op om dit mee te delen en om te vertellen wat zij hebben gedaan. Als jij slachtoffer bent geworden van fraude, wordt dit gemeld bij onze Security Desk. 

Voorzie je profiel van de volgende gegevens:

  1. Postcode & huisnummer
  2. Klantnummer
  3. Telefoonnummer

 

Stap 3) Plaats een reactie

Plaats een reactie onder dit topic en beschrijf de betwisting zo volledig mogelijk.

 

Let op! 
1. Je hoeft Netflix niet te benaderen. 
2. Zonder de gevraagde gegevens kunnen wij helaas niets voor je betekenen.       3.GA NETFLIX WEL BENADEREN WANT DAAR WEET MEN EXACT WAT DE OPLOSSING IS ! WAAROM KPN HIER NIETS AAN DOET HEEFT ALLEEN MET DE FINANCIEELE CONSEQENTIES TE MAKEN VERDER NIETS!

 

EDIT 9 augustus 2020: doorlooptijd aangepast

 


Hi @no more netflix, ik heb dit ook voor jou doorgezet. Je eerste bericht heb ik overigens verwijderd in verband met de huisregels omtrent taalgebruik. 


Alweer? steek liever energie in problemen oplossen ipv problemen veroorzaken...


3.GA NETFLIX WEL BENADEREN WANT DAAR WEET MEN EXACT WAT DE OPLOSSING IS ! WAAROM KPN HIER NIETS AAN DOET HEEFT ALLEEN MET DE FINANCIEELE CONSEQENTIES TE MAKEN VERDER NIETS!

Je weet donders goed dat dit pure onzin is of niet soms?


Neem de proef op de som en probeer het zelf. Ik heb gelijk en dat weet je ook. Nog steeds geen oplossing? 1reden en dat weten jullie ook.


Alweer? steek liever energie in problemen oplossen ipv problemen veroorzaken...


Ik zie dat KPN medewerkers hier in ieder geval hard hun best doen, wat ze ook naar hun hoofd geslingerd krijgen van wie dan ook. KPN zit natuurlijk ook niet op een dergelijke hack te wachten en ik weet zeker dat er een heel team op zit. Dat zijn ze ook wettelijk verplicht. 

En het is klote dat dit is gebeurd, voor iedereen, met name de gedupeerden.

Wat ik helaas ook zie is dat jij je meer en meer onmogelijk gedraagt.

Wellicht een idee om een boksbal te kopen? Kun je je daar op uitleven. 


Interne problemen met een defect in jullie decoder kastjes… Geef iig de mail adressen vrij zodat de gedupeerden zelf bij netflix op kunnen zeggen want anders word het nooit wat.


Neem de proef op de som en probeer het zelf. Ik heb gelijk en dat weet je ook. Nog steeds geen oplossing? 1reden en dat weten jullie ook.

Kom je dan in september ook eerlijk vertellen dat alles toch op z'n pootjes terecht gekomen is, dat is dan wel zo netjes.


ik heb de laatste twee maanden contact gehad met de klantenservice van jullie. Ik betaal voor Netflix via KPN terwijl ik hier niet om gevraagd heb. Ik heb een uitgebreid Netfix abo bij Netflix zelf (15 euro). Nu heb ik hier al twee keer voor gebeld en twee keer zou het bedrag verekend worden met de nieuwe factuur. Op mijn vorige niets teruggezien,  over het tweede belletje kan ik nog niets zeggen omdat de factuur nog niet binnen is. Nu zit ik echter op mijnkpn te kijken en staat Netflix gewoon weer aangevinkt. Ik heb deze nu weer uitgezet maar LOS DIT OP. Al twee keer is mij gezegd dat het is uitgeschakeld en toch blijkt het weer aan te staan. Mocht er de komende factuur niet verkend zijn, trek ik het bedrag terug en stort ik zelf wat ik nog moet betalen (abo - 2x 7,99 dus).
Ben er een beetje klaar mee!

 

Admin: bericht + reactie verplaatst naar verzameltopic


Hoi @rickklop 

Wat naar :(

Ik vermoed dat ook jij het slachtoffer ben van de Netflix fraude. 
 

Kijk hier even en voer de stappen uit zoals beschreven. 


Hallo @rickklop, welkom op het forum! Goed dat je dit hier meldt. Ik heb je bericht samengevoegd met ons verzameltopic hierover.  Neem het startbericht even door, en vul je forumprofiel in. Reageer hier als je dit gedaan hebt, dan zet ik dit uit bij de juiste afdeling.


ik heb onterechte afschrijvingen van een  Netflix abonnement en vermoed fraude ,Netflix verwijst mij naar KPN i.v.m. het hieraan gekoppelde e.mail adres dat ze nodig hebben om dit te kunnen oplossen.

net medewerker KPN gesproken ,die zegt je moet bij Netflix zijn.

kortom kastje naar muur verhaal.

 

Admin: bericht + reactie verplaatst naar verzameltopic


Grrrr@Erik_, waarom weet klantenservice nog steeds niet dat hier sprake is van fraude en dat KPN hier een team van mensen op heeft zitten om dit te corrigeren.

 

@speel, Hoe lang wordt Netflix al ten onrechte bij jou in rekening gebracht?


Ik heb alles gedaan wat gezegd.  Dus september krijg ik 2x 7,99 korting op mijn factuur.  


@speel, welkom op het forum, goed dat je dit meldt. Ik heb je bericht verplaatst naar dit verzameltopic. Neem het startbericht even door en volg de stappen die daar staan. Vul ook je forumprofiel in en reageer hier als je dat gedaan hebt, dan zet ik het uit.

@wjb, ‘de klantenservice’ weet dit, maar gezien het aantal mensen dat wij in dienst hebben ga je toch blijven houden dat er individuele medewerkers zijn die het gemist hebben, of het niet helemaal begrijpen. Vervelend als dat gebeurt, maar kunnen we niet 100% voorkomen. Wel doen we natuurlijk altijd ons uiterste best om te zorgen dat informatie niet alleen voor alle medewerkers beschikbaar is, maar ook bekend.

 

@rickklop, dank je! Ik heb het doorgezet, er wordt binnen 5 werkdagen telefonisch contact opgenomen om dit verder af te handelen.  


Als dit een toezegging is en niet weer een veronderstelling dan zal ik dat zeker doen! Eerst zien dan pas geloven…. 


klant nr ******* in de laatste en voorlaatste KPN faktuur wordt abonnement kosten voor Netflix in rekening gebracht, maar ik heb geen abonnement op Netflix. Graag een nieuwe faktuur zonder Netflix

Groeten J.C.Geel   26-8-2020

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Als dit een toezegging is en niet weer een veronderstelling dan zal ik dat zeker doen! Eerst zien dan pas geloven…. 

Heeft er nu al iemand telefonisch contact met je opgenomen?


dat was niet mijn vraag en kan je ongetwijfeld nakijken.


toezegging of veronderstelling? eerlijk antwoord graag!


klant nr ******* in de laatste en voorlaatste KPN faktuur wordt abonnement kosten voor Netflix in rekening gebracht, maar ik heb geen abonnement op Netflix. Graag een nieuwe faktuur zonder Netflix

 

Ik heb het zojuist doorgeven aan een achterliggende afdeling. Je wordt zo snel mogelijk (5 werkdagen) teruggebeld door een collega om het te herstellen.