Skip to main content

Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd? 

Heb jij een bevestiging ontvangen van ons dat Netflix is aangevraagd, maar dit heb je niet zelf gedaan? Zie je Netflix betalingen op je factuur zonder dat jij een abonnement hebt aangevraagd? Of heb jij een poosje terug Netflix opgezegd, maar de betalingen zijn niet gestopt?

Dan bestaat de kans dat je inloggegevens van je KPN ID in handen zijn geraakt van derden. Zij kunnen jouw KPN ID dan gebruiken om Netflix toe te voegen aan jouw abonnement. Jij betaalt dan de abonnementskosten, en zij kunnen het abonnement gebruiken.

 

Hoe kan mijn KPN ID in handen zijn geraakt van derden? 

Belangrijk om te weten: er zit geen lek bij KPN. Jouw inloggegevens bij ons zijn veilig. 

Dit soort manieren van ‘lekken’ van inloggegevens gebeurt vaak als je voor je KPN ID een wachtwoord gebruikt dat makkelijk te raden is. Of een die je op meerdere websites gebruikt.

Hackers die toegang weten te krijgen tot een website stelen daar dan de inloggegevens. Met die inloggegevens proberen ze vervolgens ook op andere websites in te loggen om te kijken of dat werkt. Als dat dan werkt kunnen ze jouw account op die website gebruiken om dingen mee te doen. Op die manier kunnen ze ook bij jouw KPN ID komen als je de combinatie van e-mailadres en wachtwoord die je voor je KPN ID gebruikt, ook gebruikt voor andere websites.

 

Wat moet ik doen?

Wachtwoord wijzigen

Het allerbelangrijkste in dit geval is het wijzigen van het wachtwoord van je KPN ID.

  • Log in op je MijnKPN met je huidige gegevens
  • Ga naar Profiel en kies voor wijzig wachtwoord

Controleer op Have I Been Pwned of jouw e-mailadres in recente datalekken heeft gezeten. Komt jouw mailadres daar naar voren? Wijzig dan je wachtwoord(en) voor de websites die daar genoemd worden. Én ook voor andere websites waar je hetzelfde wachtwoord gebruikt. 

 

Verder adviseren we je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.

  • Log in op je MijnKPN 
  • Ga naar Profiel en kies voor verificatie in 2 stappen

 

Netflix stopzetten

Nadat je jouw wachtwoord hebt gewijzigd kan Netflix stopgezet worden. Dit kun je zelf doen via de MijnKPN, of je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.

  • Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

Lukt dit niet, of wil je liever iemand spreken? Bel dan de klantenservice op 0800-0402 (gratis).

 

De kosten

Als er sprake is geweest van onterechte facturering dan kunnen we deze kosten voor je vergoeden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice op 0800-0402 (gratis). Geef aan dat er sprake is van Netflix fraude. De collega kan dan de juiste afdeling aansturen.

 

Ik heb een vraag hierover of ik kom er niet uit

Je kunt je vraag op het forum stellen. Maak in dat geval een eigen topic aan.

 

Laatste update: mei 2023

Hoi @crien83, welkom op het forum. Ik heb je topic even samengevoegd met ons verzameltopic over dit onderwerp. Lees vooral het eerste bericht even door. 
Ik zie dat je gisteravond telefonisch een collega van mij gesproken hebt. Zij heeft zelf geprobeerd Netflix te verwijderen van je abonnement. Helaas kan de collega die je gesproken hebt zelf Netflix niet verwijderen van je abonnement, ikzelf kan dat helaas ook niet. Mijn collega's van de fraude helpdesk gelukkig wel. De collega die je gisteren gesproken hebt heeft de fraude helpdesk nogmaals verzocht contact met je op te nemen. Zij nemen binnen 5 werkdagen contact met je op.

Waarom dit begin augustus niet opgelost is zou ik je zo niet kunnen vertellen maar ik ga er vanuit dat mijn collega's je hierover meer kunnen vertellen.


Goedemiddag Thomas,

 

Dank je voor je antwoord, gisterenavond ben ik niet gebeld??

Vanochtend ben ik gebeld maar kon ik niet opnemen.

De Fraude helpdesk heeft al een keer eerder geprobeerd hem eraf te halen, 4 augustus was dit en toen bleek hij er nog bij te staan.

Gisteren is me inderdaad verteld dat ik contact weer krijg met de fraude helpdesk, alleen nu maar hopen dat het wel goed gaat. Ben hier al een lange tijd mee bezig en word er een beetje moe van.


Hoi @crien83 , sorry ik bedoelde ook het (voor ons) binnenkomende gesprek. Die collega heeft het nogmaals doorgezet. Ik hoop dat mijn collega's van de fraudehelpdesk je meer duidelijkheid kunnen verschaffen. Ik kan me goed voorstellen dat je dit gewoon permanent opgelost wilt hebben.
Heb je je KPN ID wachtwoord ook al gereset volgens stap 1?
 

Stap 1) Wachtwoord wijzigen

Voor nu raden we je aan om allereerst je wachtwoord van je KPN ID te wijzigen. 
Ga naar: MijnKPN > Log in met je huidige gegevens > profiel> wijzig wachtwoord. Controleer eventueel ook op sites als Have I Been Pwned, of je mailadres in recente datalekken heeft gezeten.

 

 


 


Hoi @crien83 , sorry ik bedoelde ook het (voor ons) binnenkomende gesprek. Die collega heeft het nogmaals doorgezet. Ik hoop dat mijn collega's van de fraudehelpdesk je meer duidelijkheid kunnen verschaffen. Ik kan me goed voorstellen dat je dit gewoon permanent opgelost wilt hebben.
Heb je je KPN ID wachtwoord ook al gereset volgens stap 1?
 

Stap 1) Wachtwoord wijzigen

Voor nu raden we je aan om allereerst je wachtwoord van je KPN ID te wijzigen. 
Ga naar: MijnKPN > Log in met je huidige gegevens > profiel> wijzig wachtwoord. Controleer eventueel ook op sites als Have I Been Pwned, of je mailadres in recente datalekken heeft gezeten.

 

 


 

Ik heb hem direct na dat eerste e-mailtje al gewijzigd en daarna nog een keer om er zeker van te zijn.


Gegevens ingevuld zoals gevraagd (was al ingevuld, en er is geen veld om je telefoonnummer in te vullen daarom maar bij opmerkingen geplaatst) en hierbij de betwisting.

 

In juli een mail gekregen van de KPN dat zij de facturering van Netflix over gaan nemen, Netflix zal hierover ook nog een mail sturen. Sindsdien betaal ik twee keer. 1 keer aan Netflix en 1 keer aan de KPN. en nog nooit een mail gehad van Netflix.

Contact met Netflix gehad. Zij geven aan maar 1 account van mij te kennen en die te factureren. Zij kunnen niets voor mij betekenen zonder de accountgegevens die de KPN schijnbaar voor mij heeft afgesloten.

Vermoeden is dus dat kpn voor mij een account bij Netflix heeft afgesloten, terwijl ik via mijn eigen account van Netflix ben ingelogd via het kastje van de interactieve tv.

Help


Hi @Peter Stokvis, Bedankt voor je gegevens en de heldere uitleg. Ik heb dit meteen doorgezet naar de achterliggende afdeling. Zij nemen binnen 5 werkdagen telefonisch contact met je op. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan hier gerust weten in een reactie. 


Hallo,

Voor ons hetzelfde verhaal. In augustus is netflix afgeschreven via mijn privé-rekening door Netflix. Ook KPN heeft abonnementsgeld voor Netflix afgeschreven, nota bene via mijn zakelijke KPN account. Gesproken met Netflix en KPN. Beiden zeggen niet veel te kunnen doen. Laatste keer zei een KPN medewerker dat ik zelf het vinkje kon uitzetten in het menu. Dit gedaan, maar ook dat werkt niet. Dit is echt te belachelijk voor woorden. Kom op KPN dit ligt op jullie bordje. Los het op!


Ook bij ons word er onterecht Netflix afgeschreven via de factuur van KPN.

Ben inmiddels 4 maand bezig om dit aangepast te krijgen. Geen succes tot nu toe. Wel al eens de onterechte kosten gecrediteerd gekregen maar op de volgende factuur word er gewoon weer gefactureerd. 
ik hoop dat het nu eens een keer kan worden opgelost. Elk telefonisch contact (inmiddels 4x) heeft niets opgeleverd terwijl dit elke keer wel word beloofd.

met vriendelijke groet,

Ronald


Beste @apos en @Woodruff, welkom! Wat jammer om te lezen dat het zo vreselijk stroef gaat allemaal.. Daar zit je niet bepaald op te wachten.. Het is mij voor jou, @Woodruff, niet duidelijk of er juist gehandeld is door eerdere collega's. Ik heb bij dezen alsnog een mail met jouw gegevens naar de betreffende afdeling gestuurd. Zij nemen binnen een aantal werkdagen telefonisch contact met jou op.

 

@apos is dat voor jou al wel gebeurd? Als we iets voor je kunnen doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt.


Beste @apos en @Woodruff, welkom! Wat jammer om te lezen dat het zo vreselijk stroef gaat allemaal.. Daar zit je niet bepaald op te wachten.. Het is mij voor jou, @Woodruff, niet duidelijk of er juist gehandeld is door eerdere collega's. Ik heb bij dezen alsnog een mail met jouw gegevens naar de betreffende afdeling gestuurd. Zij nemen binnen een aantal werkdagen telefonisch contact met jou op.

 

@apos is dat voor jou al wel gebeurd? Als we iets voor je kunnen doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt.

Profiel aangevuld. En nu? 


Profiel aangevuld. En nu? 

Wachten totdat je gebeld wordt. Dat zal een paar dagen kunnen duren.


na mijn eerdere berichten nog steeds niets vernomen.

Jouw eerste bericht is van ruim 48 uur terug. KPN heeft aangegeven binnen vijf dagen te bellen dus geef ze nog even de tijd.


Ik heb 2x een KPN factuur gekregen voor Netflix waar ik nimmer een abonnement ben aangegaan. Corrupt zoo'tje een klacht bij de EU https://ec.europa.eu/assets/sg/report-a-breach/complaints_nl/ kan KPN miljoenen boete kosten. Ik ga vast klacht indienen, jullie ook?

 


Ik heb 2x een KPN factuur gekregen voor Netflix waar ik nimmer een abonnement ben aangegaan. Corrupt zoo'tje een klacht bij de EU https://ec.europa.eu/assets/sg/report-a-breach/complaints_nl/ kan KPN miljoenen boete kosten. Ik ga vast klacht indienen, jullie ook?

Dat is zo goed als kansloos. We hebben het hier over fraude waarbij crimineeltjes een methode hebben ontdekt om Netflix abonnementen voor derden te koppelen aan het KPN abonnement. KPN heeft om die reden ook de site https://netflix.kpn.com uit de lucht gehaald want die lijkt de bron van deze ellende geweest te zijn. Uiteraard gaat KPN er voor zorgen dat iedereen het te veel betaalde terug gaat krijgen. Zoiets kost alleen tijd.


Ik heb 2x een KPN factuur gekregen voor Netflix waar ik nimmer een abonnement ben aangegaan. Corrupt zoo'tje een klacht bij de EU https://ec.europa.eu/assets/sg/report-a-breach/complaints_nl/ kan KPN miljoenen boete kosten. Ik ga vast klacht indienen, jullie ook?

Dat is zo goed als kansloos. We hebben het hier over fraude waarbij crimineeltjes een methode hebben ontdekt om Netflix abonnementen voor derden te koppelen aan het KPN abonnement. KPN heeft om die reden ook de site https://netflix.kpn.com uit de lucht gehaald want die lijkt de bron van deze ellende geweest te zijn. Uiteraard gaat KPN er voor zorgen dat iedereen het te veel betaalde terug gaat krijgen. Zoiets kost alleen tijd.

Dat is niet kansloos. We hebben het over een groot bedrijf dat ,zonder machtiging, een abonnement is aangegaan bij een derde partij.  En wie bent u om hier te kunnen beweren dat KPN het teveel betaalde gaat terugstorten? Of heeft u meer kennis dan wij, als ‘top reaguurder’ van dit forum?


We hebben het over een groot bedrijf dat ,zonder machtiging, een abonnement is aangegaan bij een derde partij.

Maar het is helemaal niet KPN die een abonnement is aangegaan bij een derde partij, het is dat crimineeltje die een slinkse wijze gevonden had om net te doen alsof jij als klant jouw abonnement bij Netflix via KPN te gaan betalen.

 

En wie bent u om hier te kunnen beweren dat KPN het teveel betaalde gaat terugstorten? Of heeft u meer kennis dan wij, ...

Zie dit bericht van @Erwin_.


Phfff eindelijk de knoop doorgehakt! NOG NIKS VAN EEN OPLOSSING IN ZICHT... Had niet anders verwacht... na 38jaar trouw betaald te hebben nu het enige juiste gedaan... OPGEZEGD!!! And it deels great!! ZiggoVodafone here I come!!!! Helaas KPN.. kruit verschoten op een niet te bevatten knullige manier! Doeidoeidoei hussel maar iemand anders die erin trapt maar ik NOOIT meer... Adieu! 


We hebben het over een groot bedrijf dat ,zonder machtiging, een abonnement is aangegaan bij een derde partij.

Maar het is helemaal niet KPN die een abonnement is aangegaan bij een derde partij, het is dat crimineeltje die een slinkse wijze gevonden had om net te doen alsof jij als klant jouw abonnement bij Netflix via KPN te gaan betalen.

 

En wie bent u om hier te kunnen beweren dat KPN het teveel betaalde gaat terugstorten? Of heeft u meer kennis dan wij, ...

Zie dit bericht van @Erwin_.

Als dat het geval is, is er sprake van een datalek bij KPN en moeten ze dat melden. Ik zie op het forum reacties met dezelfde problemen van maanden geleden die blijkbaar nog niet zijn opgelost. Je kunt mij niet wijsmaken dat het moeilijk is om de betalingen Netflix op ‘uit’ te zetten. 


Dag @no more netflix ,

Veel plezier en tot ziens.
 


Als dat het geval is, is er sprake van een datalek bij KPN en moeten ze dat melden. 

Als het een datalek bij KPN is geweest dan hebben ze dat inderdaad moeten melden.

Als de login gegevens (KPN ID) elders bemachtigd zijn dan ligt dat anders. KPN oppert dat die login gegevens wellicht elders bemachtigd zijn maar ik zet daar mijn vraagtekens bij, ook ik denk dat die via KPN zelf bemachtigd zijn. Dat zou anders immers betekenen dat alle slachtoffers hun e-mailadres achter de KPN ID elders gebruiken i.c.m. met hetzelfde wachtwoord. Dat zou ik persoonlijk toch een beetje dom vinden als dat het geval is, mijns inziens is het een "doodzonde" als je dezelfde combinatie ook elders gebruikt.


Als dat het geval is, is er sprake van een datalek bij KPN en moeten ze dat melden. 

Als het een datalek bij KPN is geweest dan hebben ze dat inderdaad moeten melden.

Als de login gegevens (KPN ID) elders bemachtigd zijn dan ligt dat anders. KPN oppert dat die login gegevens wellicht elders bemachtigd zijn maar ik zet daar mijn vraagtekens bij, ook ik denk dat die via KPN zelf bemachtigd zijn. Dat zou anders immers betekenen dat alle slachtoffers hun e-mailadres achter de KPN ID elders gebruiken i.c.m. met hetzelfde wachtwoord. Dat zou ik persoonlijk toch een beetje dom vinden als dat het geval is, mijns inziens is het een "doodzonde" als je dezelfde combinatie ook elders gebruikt.

Aangezien KPN geen oproep oid plaatst heb ik eentje op Facebook geplaatst met een link naar dit forum. Zodat meer mensen die dit probleem hebben het zullen melden. En natuurlijk dat mensen ook even goed naar hun factuur kijken.. 


Beste moderator,

Ook bij mij is Netflix onterecht geincasseerd. Ik heb nooit een abonnement op Netflix gehad of aangemaakt. Mijn Forum Profiel is gevuld. Hoe kunnen we dit stopzetten? Eerder contact met KPN en Netflix heeft niks opgeleverd, van het kastje naar de muur gestuurd. Hopelijk kunt u ons helpen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


na mijn eerdere berichten nog steeds niets vernomen.

Jouw eerste bericht is van ruim 48 uur terug. KPN heeft aangegeven binnen vijf dagen te bellen dus geef ze nog even de tijd.

Mijn eerste contact is een paar maanden geleden geweest, daarna al een paar keer Netflix door jullie uitgezet..…

Niet dus

Ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

KPN is pas net een ruime maand bekend met deze fraude. Bij alle contacten van voor die tijd zal men jou niet adequaat hebben kunnen helpen omdat het probleem na het weghalen van een vinkje binnen no-time weer terug kwam. Als het goed is wordt je, mits je jouw forumprofiel hebt aangevuld, één dezer dagen door KPN gebeld en zal het probleem verholpen worden. Het enige wat nodig is, is vertrouwen en een beetje geduld.

Dag @Nickill88  Wjb legt heel duidelijk uit hoe het zit. Je hebt op 31 augustus hier je melding gedaan en collega Erwin heeft het direct doorgegeven. Je wordt dus snel gebeld. 

@jvanwitzenburg Zoals je ziet heb ik je vraag verplaatst naar dit algemene topic. Ik heb nog iets meer informatie van je nodig: je adresgegevens en een telefoonnummer. Wil je deze nog in je profiel zetten? Dan kan ik het één en ander doorzetten en dan kan er contact met je worden opgenomen. 


 

Vandaag waren we een film aan het kijken via Netflix via Het KPN menu. Ineens stopte het ermee en na opnieuw opstarten had ik opeens  een Spaanstalig account in beeld. In dit forum gezocht en nav alle verontrustende post ook mn rekening goed gecheckt. Blijkt dat ik idd ook al tijdje dubbel betaal.

Graag krijg ik het dubbel betaalde geld van KPN en hoor ik hoe dit kon gebeuren.

Ik zal ook netflix mailen met de vraag het getoonde account te verwijderen. Ik heb er foto’s van gemaakt mocht dit voor jullie handig zijn.

inmiddels uitgelogd binnen KPN vd Spaanse account en opnieuw ingelogd met mn eigen account. Dit staat nu weer goed.

Hallo @Blaat76, we hebben je bericht even samengevoegd met het verzameltopic. Neem het startbericht van het topic even door, vooral het stuk over je wachtwoord. Jij hebt je gegevens gelukkig al ingevuld. Daarmee heb ik zojuist een melding aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen binnen 5 werkdagen telefonisch contact met je op om dit af te handelen.

 

Ik heb het zelfde probleem, ik heb hier al meerdere keren met KPN over gebeld, maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Ze zeggen dat ze het aan het onderzoeken zijn. Maar ik heb ondertussen al 2 maanden voor Netflix betaald. Ook wij hebben samen met iemand anders (schoonzusje) een Netflix account, die wordt betaald door mijn schoonzusje. Ik vind het tevens heel vreemd en vervelend dat ik hier lees dat het bekend probleem is en als ik bel met de kpn dan doen ze net als of ze dit nog nooit hebben mee gemaakt. 

Welkom @EenP, goed dat je dit meldt. We hebben je bericht ook samengevoegd met het verzameltopic. Neem jij ook het startbericht van het topic even door, vooral het stuk over je wachtwoord. Vul daarna je forumprofiel in en reageer hier in het topic. Dan zetten we dit door en wordt je teruggebeld voor de verdere afhandeling. 


Ik heb forumprofiel ingevuld.