Skip to main content

Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd? 

Heb jij een bevestiging ontvangen van ons dat Netflix is aangevraagd, maar dit heb je niet zelf gedaan? Zie je Netflix betalingen op je factuur zonder dat jij een abonnement hebt aangevraagd? Of heb jij een poosje terug Netflix opgezegd, maar de betalingen zijn niet gestopt?

Dan bestaat de kans dat je inloggegevens van je KPN ID in handen zijn geraakt van derden. Zij kunnen jouw KPN ID dan gebruiken om Netflix toe te voegen aan jouw abonnement. Jij betaalt dan de abonnementskosten, en zij kunnen het abonnement gebruiken.

 

Hoe kan mijn KPN ID in handen zijn geraakt van derden? 

Belangrijk om te weten: er zit geen lek bij KPN. Jouw inloggegevens bij ons zijn veilig. 

Dit soort manieren van ‘lekken’ van inloggegevens gebeurt vaak als je voor je KPN ID een wachtwoord gebruikt dat makkelijk te raden is. Of een die je op meerdere websites gebruikt.

Hackers die toegang weten te krijgen tot een website stelen daar dan de inloggegevens. Met die inloggegevens proberen ze vervolgens ook op andere websites in te loggen om te kijken of dat werkt. Als dat dan werkt kunnen ze jouw account op die website gebruiken om dingen mee te doen. Op die manier kunnen ze ook bij jouw KPN ID komen als je de combinatie van e-mailadres en wachtwoord die je voor je KPN ID gebruikt, ook gebruikt voor andere websites.

 

Wat moet ik doen?

Wachtwoord wijzigen

Het allerbelangrijkste in dit geval is het wijzigen van het wachtwoord van je KPN ID.

  • Log in op je MijnKPN met je huidige gegevens
  • Ga naar Profiel en kies voor wijzig wachtwoord

Controleer op Have I Been Pwned of jouw e-mailadres in recente datalekken heeft gezeten. Komt jouw mailadres daar naar voren? Wijzig dan je wachtwoord(en) voor de websites die daar genoemd worden. Én ook voor andere websites waar je hetzelfde wachtwoord gebruikt. 

 

Verder adviseren we je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.

  • Log in op je MijnKPN 
  • Ga naar Profiel en kies voor verificatie in 2 stappen

 

Netflix stopzetten

Nadat je jouw wachtwoord hebt gewijzigd kan Netflix stopgezet worden. Dit kun je zelf doen via de MijnKPN, of je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.

  • Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

Lukt dit niet, of wil je liever iemand spreken? Bel dan de klantenservice op 0800-0402 (gratis).

 

De kosten

Als er sprake is geweest van onterechte facturering dan kunnen we deze kosten voor je vergoeden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice op 0800-0402 (gratis). Geef aan dat er sprake is van Netflix fraude. De collega kan dan de juiste afdeling aansturen.

 

Ik heb een vraag hierover of ik kom er niet uit

Je kunt je vraag op het forum stellen. Maak in dat geval een eigen topic aan.

 

Laatste update: mei 2023

Beste,

 

Tot op heden niets vernomen.

Bedrag van Netflix wordt nog steeds ingehouden.

Heb er nooit om gevraagd.

Ik heb geen behoefte aan Netflix.

A.u.b. snel mogelijk verwijden en bedragen crediteren.

Anders zeg ik alle abonnementen op bij KPN en zal er een jurist op zetten.

Grt,


@klactNetflix goed dat je je opnieuw meldt. Ik zie dat mijn collega Thomas gevraagd heeft om de stappen door te lopen, maar je hebt daarna helaas niet meer laten weten dat je dat daadwerkelijk gedaan hebt. Wij hebben daarom nog geen actie voor je ondernomen. Excuses voor de ontstane verwarring! Ik mail er voor je achteraan en er wordt binnen 5 werkdagen contact met je opgenomen.


Ja KPN… daar gaan we weer. Na eerst hemel en aarde bewogen te hebben om iedereen overtuigd te krijgen dat er onterecht netflix abonnement op mijn factuur staat. Is er eindelijk wat teruggestort. Maar waarom nou weer niet ALLES!? Is het dan echt zo moeilijk? Ik krijg nog geld van jullie. Waar ik al 3 maanden op wacht inmiddels. Komen jullie geld tekort ofzo?


Hi @RonnieA67. Ik zie dit inderdaad ook en kan niet verklaren waar dit mis gaat. Ik ga het hier nogmaals goed onder de aandacht brengen, dit had natuurlijk de eerste keer opgezegd moeten worden. Ontzettend sorry voor deze gang van zaken. 

@wjb Ik kan dit geval nu ook niet verklaren, zover ik kan zien hoort alles binnen 5 dagen opgepakt te worden wat drukte betreft. Ook dit heb ik meegenomen hier. 

@Alex_P Inmiddels zijn we weer een week verder. Echter ook deze week geen actie gezien vanuit KPN. Sinds de vorige factuur zijn er inmiddels weer een aantal weken verstreken. Zowel hier op dit forum als ook in een mail vanuit KPN klantenservice is mij 3 weken terug al aangegeven dat het opgelost zou worden en het Netflix account binnen 5 dagen van mijn abonnement zou verwijderd zijn. Echter dit is dus niet gelukt.

@KPN kunnen jullie mij nu eens een echt antwoord geven en toezeggen dat het Netflix account van mijn factuur verdwijnt deze maand en de factuur gewoon klopt. Ik zit niet op antwoorden te wachten dat het onder de aandacht wordt gebracht en binnen 5 dagen is opgelost als dit toch niet het geval is.


Tja dan nog maar eens proberen om iemand tot actie nemen over te halen.

 

Lisa heeft eea correct doorgegeven aan de fraude afdeling.

Met positief resultaat: Netflix a 7,99 werd uitgeze :

Kosten straks p/mnd

€ 45,00

Product

Internet Standaard€ 45,00

Maandelijkse kosten

Vast telefoonnummer - gratis€ 0,00

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)€ 0,00

Verwijderde opties

Netflix - betalen via KPN Factuur€ 7,99

Totaal per maand€ 45,00

Maar onmiddellijk daarna werd Netflix 13,99 weer aangezet.

Dat zou ik nu wel even willen laten weten aan de fraude afdeling,

maar Erik en Rutger doen dus niets anders als afwachten.

Dat betekent dat er in november onterecht 13,99 wordt geïncasseerd.

Dus toch wel het dringende verzoek aan de fraude afdeling om ook de variant Netflix 13,99 weer uit te zetten.:

Huidige kosten p/mnd€ 58,99

Product

Internet Standaard€ 45,00

Opties

Vast telefoonnummer - gratis€ 0,00

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)€ 0,00

Netflix - betalen via KPN Factuur€ 13,99

Totaal per maand

€ 58,99


@RonnieA67 Het verbaasde me dat je nog niets gehoord hebt. Daarom heb ik even meegekeken. Ik zie dat het reeds is opgepakt door een collega en dat wij in afwachting zijn van Netflix op dit moment. Dit hadden wij aan je moeten terugkoppelen, zodat je weet waarom het langer duurt. Excuses hiervoor:disappointed_relieved:. Ik heb de collega ,die jou case behandeld, gemaild en gevraagd of zij jou (én ons) kan voorzien van een update. We doen ons best dit zo snel mogelijk voor je op te lossen:persevere:


Vreemd dat het onterecht afschrijven van €13,99 voor Netflix al geruime tijd bekend is binnen KPN - zo begrijp uit dit forum- maar de KPN klantendienst daar niet van lijkt te weten. Hoe ga ik mijn geld terug krijgen? 


@Leo Slager Daar gaan we weer! Je wordt binnen 5 werkdagen gebeld :innocent:

Bedankt voor het melden hier, @Ed Gloudi Ik zet je gegevens door! Hopelijk wordt het snel opgelost. Ook jij wordt binnen 5 werkdagen gebeld door een van mijn collega's.


Ik heb al jaren een netflix account buiten kpn om.

Sinds een aantal maanden wordt er ook via de factuur van kpn afgeschreven voor netflix wat inhoudt dat ik dus iedere maand 2x betaal.

Ondanks diverse pogingen de optie Netflix via factuur kpn te verwijderen blijft het maar afgeschreven worden.

Ik wil mijn account bij Netflix handhaven en rechtstreeks aan hen betalen.

Hierbij wens ik niet meer dat KPN mij laat betalen voor Netflix.


Ik heb nu al enkele maanden een Netflix  vergoeding op mijn KPN factuur staan. Inmiddels een nieuw KPN contract afgesloten om dit probleem te tackelen maar dat was niet de oplossing. Vervolgens veelvuldig contact gehad met de service afdeling, maar KPN blijft een factuur sturen met een Netflix abonnement.

Medewerkers van KPN weten dat ik geen Netflix abonnement heb maar zijn niet in staat dit op de factuur aan te passen.

Hoe kom ik uit deze impasse?

 

Admin: samengevoegd met verzameltopic


Hallo @Hesjma, welkom op het forum! Wil je jouw forumprofiel invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan maak ik een melding voor je aan.

 

Welkom @RvDijk! Dank voor het alvast invullen van je profiel. Ik zie dat je hier inderdaad eerder contact over hebt gehad. Volgens mij is het alleen nog niet doorgezet naar de achterliggende afdeling. Ik heb dit nu alsnog voor je gedaan. Er wordt binnen 5 werkdagen contact opgenomen.  


Nogmaals een reactie! Wanneer lossen jullie dit op??!! Kpn heeft bij mij iets verrekend op de factuur (na 3 maanden zeuren) Maar niet alles. Ik krijg nog geld van jullie! Ben het zo verschrikkelijk zat en NIEMAND die de verantwoordelijkheid pakt en het oplost. Schandalig. Als je cash nodig hebt dan leen je maar bij een bank en niet bij je klanten. De volgende post gaat niet in het veilige forum zijn maar op Insta, FB en Twitter.


@Lekkermoeilijkdoenmetnamen, ik zie dat er een handmatige creditering op je oktober factuur staat, en dat dit inderdaad niet hetzelfde bedrag is als wat erop de drie facturen daarvoor in totaal in rekening is gebracht. Ik verwacht dat dit komt omdat een deel van het geld dan nog door automatische verrekening gecorrigeerd wordt. Maar dat ga ik even voor je navragen. We komen er op terug.


Ben benieuwd, communicatie en afhandeling laat te wensen over….maar ik laat me verrassen.


Ik heb op de factuur van oktober 35,97 gecrediteerd gekregen van de onterechte Netflix kosten, maar ik heb in totaal 43,96 betaald. Dus waarom krijg ik die 7,99 niet terug? Ik heb met kpn gebeld en volgens die medewerker krijg ik dat niet terug, terwijl er in jullie mail staat 

'Wij betalen de onterechte kosten terug. Dit verrekenen we binnen 2 maanden op uw normale factuur'. Die 2 maanden zijn nu om dus ik verwacht dat ik zo snel mogelijk die 7,99 nog terug krijg. Mvg 


Hi @EenP, je hoort inderdaad  álles terug te krijgen, jammer dat dit niet in 1 keer goed is gegaan en dat je vervolgens ook nog te horen krijgt dat je het niet terug krijgt :slight_frown:

Ik zie dat je vandaag 2 keer hebt gebeld en dat het 2e gesprek anders lijkt te zijn gelopen, wat was de uitkomst daarvan? 


Tweede gesprek liep inderdaad heel anders. Als het goed is krijg ik het resterende bedrag op de eerst volgende factuur gecrediteerd. Bedankt voor je reactie.


Heel fijn @EenP, dank dat je nog even laat weten dat het via het 2e gesprek toch fatsoenlijk opgelost gaat worden :slight_smile:


Beste,

Vanaf juli 2020 wordt via de KPN bij mijn maandelijkse afrekening van dig tv 13,99 (Netflix) van mijn rekening afgeschreven zonder overleg. Ik betaal al iedere maand aan Netflix zelf. .

Dit heb ik al een paar keer telefonisch uitgelegd aan de KPN.

Deze maand krijg ik weer een de afrekening van dig tv. Min de maanden juli augustus en september

Netflix , dus dat is gelukt naar mijn telefonisch contact met met KPN,  alleen maand oktober staan Netfilx er gewoon weer bij. Dus wat begrijpen jullie niet bij de KPN,Is het de bedoeling dat ik nu elke maand de KPN moet uitleggen dat ik aan Netflix betaal, en niet aan de KPN.Ik hoop dat dit nu eens wordt opgeslost

Groet Tjee

 


sinds een paar maanden wordt netflix via kan gefactureerd. ik heb hier nimmer toestemming voor gegeven, netflix wordt nu dubbel gefactureerd want ook via i-tunes. mijnkpn werkt niet (“technische storing...”) dus nu via deze weg….

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Hoi. Zie dit topic. Lees de uitleg daar door. En vul de gevraagde gegevens in. Dan wordt er actie op ondernomen.

Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd. Vermoed je fraude? Geef het door aan KPN.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Heb gegevens aangepast. Sedert juli ‘20 worden maandelijks wisselende bedragen afgeschreven (EUR 7,99 en EUR 13,99) waarvoor ik GEEN toestemming heb gegeven. Op mijnkpn staat bij verwijderde opties “Netflix - betalen via KPN Factuur” (in een blauw vak met een streep erdoor), echter er wordt wel steeds afgeschreven.

KPN helpdesk gebeld en zijn geven aan dat ik het in de Netflix app moet aanpassen, KPN kan er niks aan doen. Toch maar even Netflix gebeld, zij kunnen niks vinden (ik was ook de eerste die belde met dit “verhaal”) en verwijzen terug naar KPN. 

Kortom, het bekende kastje naar de muur, maar tot op heden al bijna EUR 45 armer.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi @Arjan3101, welkom! Dank voor het invullen van je gegevens. Je bent zeker niet de eerste, en ook niet de eerste die hierover naar Netflix zelf heeft gebeld. Maar je bent in dit geval bij ons aan het juiste adres. Ik heb een melding doorgezet naar de achterliggende afdeling. Zij zullen dit verder afhandelen. Je hoort binnen 5 werkdagen van ze.  


Ook hier ongevraagd Netflix abonnement afgeschreven. Naar KPN winkel geweest en daar zouden ze het geregeld hebben. Maar ook de laatste maand wederom Netflix moeten betalen. Contact gehad met de servicedesk van KPN en 20 euro belkosten gehad en zonder resultaat………..

Zijn dus al twee maanden bezig zonder resultaat. We ontvangen graag het geld terug en willen dat dit echt gaat stoppen.


Ai @Bumpke, niet zo fijn dat jullie hier al zo lang mee bezig zijn zonder resultaat :slight_frown:

Als ik jullie dossier bekijk, zie ik daar nog niet in terug dat jullie situatie aan de juiste afdeling voor is gelegd, dus dat wil ik alsnog in gang gaan zetten. Zouden jullie daarvoor nog een contact telefoonnummer (mobiel) in willen vullen in jullie profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?