Skip to main content

Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd? 

Heb jij een bevestiging ontvangen van ons dat Netflix is aangevraagd, maar dit heb je niet zelf gedaan? Zie je Netflix betalingen op je factuur zonder dat jij een abonnement hebt aangevraagd? Of heb jij een poosje terug Netflix opgezegd, maar de betalingen zijn niet gestopt?

Dan bestaat de kans dat je inloggegevens van je KPN ID in handen zijn geraakt van derden. Zij kunnen jouw KPN ID dan gebruiken om Netflix toe te voegen aan jouw abonnement. Jij betaalt dan de abonnementskosten, en zij kunnen het abonnement gebruiken.

 

Hoe kan mijn KPN ID in handen zijn geraakt van derden? 

Belangrijk om te weten: er zit geen lek bij KPN. Jouw inloggegevens bij ons zijn veilig. 

Dit soort manieren van ‘lekken’ van inloggegevens gebeurt vaak als je voor je KPN ID een wachtwoord gebruikt dat makkelijk te raden is. Of een die je op meerdere websites gebruikt.

Hackers die toegang weten te krijgen tot een website stelen daar dan de inloggegevens. Met die inloggegevens proberen ze vervolgens ook op andere websites in te loggen om te kijken of dat werkt. Als dat dan werkt kunnen ze jouw account op die website gebruiken om dingen mee te doen. Op die manier kunnen ze ook bij jouw KPN ID komen als je de combinatie van e-mailadres en wachtwoord die je voor je KPN ID gebruikt, ook gebruikt voor andere websites.

 

Wat moet ik doen?

Wachtwoord wijzigen

Het allerbelangrijkste in dit geval is het wijzigen van het wachtwoord van je KPN ID.

  • Log in op je MijnKPN met je huidige gegevens
  • Ga naar Profiel en kies voor wijzig wachtwoord

Controleer op Have I Been Pwned of jouw e-mailadres in recente datalekken heeft gezeten. Komt jouw mailadres daar naar voren? Wijzig dan je wachtwoord(en) voor de websites die daar genoemd worden. Én ook voor andere websites waar je hetzelfde wachtwoord gebruikt. 

 

Verder adviseren we je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.

  • Log in op je MijnKPN 
  • Ga naar Profiel en kies voor verificatie in 2 stappen

 

Netflix stopzetten

Nadat je jouw wachtwoord hebt gewijzigd kan Netflix stopgezet worden. Dit kun je zelf doen via de MijnKPN, of je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.

  • Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

Lukt dit niet, of wil je liever iemand spreken? Bel dan de klantenservice op 0800-0402 (gratis).

 

De kosten

Als er sprake is geweest van onterechte facturering dan kunnen we deze kosten voor je vergoeden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice op 0800-0402 (gratis). Geef aan dat er sprake is van Netflix fraude. De collega kan dan de juiste afdeling aansturen.

 

Ik heb een vraag hierover of ik kom er niet uit

Je kunt je vraag op het forum stellen. Maak in dat geval een eigen topic aan.

 

Laatste update: mei 2023

Hallo @Gerko87, Dat begrijp ik. Ik zie dat mijn collega's dit incident niet bij de juiste afdeling hebben neergelegd. Vandaar dat je er niets over hoort. Ik ben het er mee eens dat zij het hadden jullie forwarden. Dit is niet gebeurd. Ik heb het zojuist bij de juiste partij neergelegd. Zij gaan de zaak onderzoeken. Constateren zij ‘fraude’, dan krijg je uiteraard je geld terug. Ik weet niet wat de doorlooptijd is vandaag de dag, maar houd uiterlijk 5 werkdagen aan. 

Je hoeft niets te doen tot je weer van ons hoort. 
Wij zijn uiteraard ook benieuwd naar de uitkomst. Laat het dus vooral weten als je bericht hebt gehad:blush:


ik heb het zelfde met het  betalen van netflic via de kpn factuur dit gaat ook over 3 maanden

en bij netflix word gezegd daar voor moet je bij kpn zijn die maakt de factuur niet wij ik dacht

dat ik de enigste was die mogelijk te veel betaalde want dit lijkt nergens op naar 3 maanden

opzeggen van netflix en toch betalen de een geeft de ander de schuld maar uit eindelijk moet

je betalen via kpnen die is de schuldige want die int heet geld iedere maand dus niet netflix

kpn ga naar netflix toe om informatie hier over    gaarne antwoord hier over .

 

Admin: bericht verplaatst naar relevant topic


Daar ben ik weer, voor de zoveelste keer.

Ondanks alle toezeggingen op dit forum wordt er voor de ZESDE achtereenvolgende maand ten onrechte geld geïncasseerd voor een netflix abbonnement.

 

TIP VOOR DE FRAUDE-AFDELING:

Ten tijde van het begin van deze ellende gebruikte ik nog mijn oude accountnaam, LeoSlager@zonnet.nl.

Wellicht dat men bij netflix naar de verkeerde accountnaam zoekt.

 

Er is nu in totaal 53,94 euro ten onrechte geïncasseerd voor diensten die ik niet afneem.

Het verrekenen van het teveel geîncasseerde is dus al 5 maanden niet uitgevoerd, ondanks de toezeggingen op dit forum.

Ik ben die keiharde leugens op dit forum nu wel zat.

 


@Leo Slager Wat rot dat 't nog niet opgelost is, ondanks dat je er al zo lang mee bezig bent. Dat is niet de bedoeling. Ik kan het helaas niet zelf voor je herstellen of aanpassen, daarom heb het naar de juiste afdeling doorgezet met het verzoek om dit aan te passen. Ik heb de context en je bericht bijgevoegd, zodat ze helemaal op de hoogte zijn van de situatie. Onze collega's nemen contact met je op om je op de hoogte te stellen. We horen graag hoe het verder is verlopen.


Iemand maakt gebruik van ons Netflix account waardoor wij het niet kunnen gebruiken. Het wijzigen van emailadres en ww maakt lost het niet op. Meerdere malen op alle apparaten uitgelogd. Het is in het verleden ook voor gekomen dan ons account van 1 device omgezet werd naar 2 devices waardoor we meer moesten betalen.


Beste @Jkik, welkom! Het is me niet helemaal duidelijk wat bij jou nu precies de situatie is. Ik zie dat je Netflix op je factuur hebt staan. Gebruik jij die ook? Of krijg jij de Netflix factuur apart van de KPN factuur? En waar heb je je e-mailadres gewijzigd? Voor Netflix zelf of voor je KPN ID?


Beste @Jkik, welkom! Het is me niet helemaal duidelijk wat bij jou nu precies de situatie is. Ik zie dat je Netflix op je factuur hebt staan. Gebruik jij die ook? Of krijg jij de Netflix factuur apart van de KPN factuur? En waar heb je je e-mailadres gewijzigd? Voor Netflix zelf of voor je KPN ID?

We hebben inderdaad Netflix voor 1 device op de factuur staan. Die gebruiken we ook. Echter, er zit vaak iemand anders op ons account zodat we deze niet kunnen gebruiken. We krijgen geen aparte factuur van Netflix. Het emailadres is bij Netflix gewijzigd.

In het verleden is ons Netflix 2x omgezet naar een duurder abonnement; dit deden we niet zelf. 


Dat is vreemd! Dan ga ik er achteraan mailen voor je. Heb jij zelf het wachtwoord van je KPN ID ook gewijzigd. Dat adviseer ik in ieder geval wel. Wij nemen contact met je op over de afhandeling van de Netflix klacht.


Dank je. Heb het ww van KPN vanochtend aangepast.

 


hallo ik heb het zelfde met kpn en netflix vanaf november er is al een keer een heer geweest die zei dat ik het teveel betaalde terug gestort zou krijgen hr.van den Berg maar je krijgt gewoon geen antwoord niet van kpn of van netflix voor de opzegging die ik heb gedaan het gaat gewoon door met het afschrijven van mijn rekening heb nu al gezien met vooruit kijken van mijn rekening het in de maand februari het weer word af gehouden dus het duurt al 4 maanden netflix zei moet je bij kpn zijn want daar krijg je het factuur van en kom ik weer bij kpn en die blijven maar zeggen je moet eerst neflix opzeggen wat ik al wel 10 keer heb gedaan de een geeft de ander de schuld hierover wacht deze maand nog af anders ga ik weer terug naar Ziggo met zijn aanbieding dus kpn bekijk het maar eens wat ik allemaal heb gestuurd naar jullie en nedflix toe ben pas overgegaan maar heb nu al spijt dit had ik niet verwacht van kpn.

 

Admin: berichten samengevoegd met relevant topic


heb nu een bericht gehad als dat ze het weer terug zouden draaien van de kpn uit wacht nu weer af hoe mijn factuur er van februari er uit zal zien is iedere keer maar afwachten tot de maand weer voorbij is en nu maar weer eens proberen om van de 4 maanden het teveel betaalde geld terug te krijgen wat kpn te onrechte heeft afgehouden via de factuur van kpn.

 


Ik heb al sinds juli 2020 een netflix account op mijn factuur maar dit nooit aangevraagd. (bij afgelopen factuur pas geconstateerd) en contact gehad met de helpdesk (telefonisch)

Zij verwezen door naar netflix om het stop te zetten en daarna bij KPN terug te komen om fraude te melden en recht te hebben op restitutie van de betaalde maanden.  (Via dit forum overigens het emailadres kunnen terugvinden en dit bleek een typisch hack emailadres)

 

Kan een medewerker mij via deze weg helpen om de restitutie rond te krijgen?


@damian1997dj  Goed dat je het meldt! Ik heb het aan de juiste partij doorgegeven, als zij fraude constateren vragen ze Netflix om de betaling stop te zetten en wordt het bedrag wat je voor Netflix hebt betaald, vergoed. Je wordt hier dan per mail over geïnformeerd.


@damian1997dj  Goed dat je het meldt! Ik heb het aan de juiste partij doorgegeven, als zij fraude constateren vragen ze Netflix om de betaling stop te zetten en wordt het bedrag wat je voor Netflix hebt betaald, vergoed. Je wordt hier dan per mail over geïnformeerd.

 

Dank! Het account heb ik inmiddels via netflix zelf laten beëindigen, maar van dat gesprek heb ik nog een transcriptie indien dat nodig is. (Deze stappen werden door de telefonische KPN klantenservice aangeraden)


hallo ik heb het zelfde met kpn en netflix vanaf november er is al een keer een heer geweest die zei dat ik het teveel betaalde terug gestort zou krijgen hr.van den Berg maar je krijgt gewoon geen antwoord niet van kpn of van netflix voor de opzegging die ik heb gedaan het gaat gewoon door met het afschrijven van mijn rekening heb nu al gezien met vooruit kijken van mijn rekening het in de maand februari het weer word af gehouden dus het duurt al 4 maanden netflix zei moet je bij kpn zijn want daar krijg je het factuur van en kom ik weer bij kpn en die blijven maar zeggen je moet eerst neflix opzeggen wat ik al wel 10 keer heb gedaan de een geeft de ander de schuld hierover wacht deze maand nog af anders ga ik weer terug naar Ziggo met zijn aanbieding dus kpn bekijk het maar eens wat ik allemaal heb gestuurd naar jullie en nedflix toe ben pas overgegaan maar heb nu al spijt dit had ik niet verwacht van kpn.

 

heb nu een bericht gehad als dat ze het weer terug zouden draaien van de kpn uit wacht nu weer af hoe mijn factuur er van februari er uit zal zien is iedere keer maar afwachten tot de maand weer voorbij is en nu maar weer eens proberen om van de 4 maanden het teveel betaalde geld terug te krijgen wat kpn te onrechte heeft afgehouden via de factuur van kpn.

 

Hoi @jcdamen, welkom op het forum. Ik heb je berichten samengevoegd met het topic dat hierover gaat. Neem het startbericht even door voor meer informatie. Vooral het stuk over het wijzigen van je wachtwoord.

Je moet hiervoor verder inderdaad bij ons zijn. Ik begrijp uit je berichten ook dat het al wel is doorgezet. Wacht dan inderdaad even de februari factuur af. Mocht het dan nog niet correct zijn, reageer hier weer. 


Beste,

Een half jaar geleden via dit topic melding gemaakt van Netflix fraude. Bij de factuur in november is er een verrekening doorgevoerd. Echter in dezelfde factuur van November, maar ook van december en januari wordt het nog steeds onterecht afgeschreven.

Dringend verzoek om dit nu echt te laten stoppen. 

Bij voorbaat dank voor uw snelle reactie.

 


Hoi @bumke. Wat vervelend dat het bedrag nog onterecht in rekening is gebracht. Ik heb jouw gegevens doorgezet naar een achterliggende afdeling. Zijn zullen dit verder gaan uitzoeken en herstellen.


Ook ik heb last van een onterecht factuur voor een Netflix account die ik niet heb. Op 20 september 2020 gebeld met de Servicedesk, maar daar wordt blijkbaar de doorbelasting van Netflix stopgezet, maar staat het de volgende maand weer gewoon aan. Van Netflix zelf heb ik de link naar dit forum gekregen. Het blijkt dat ik bij Netflix ook geen account heb!

Mijn verzoek is de doorbelasting van Netflix op de maandfactuur stop te zetten en de afgelopen maanden vanaf augustus 2020 te crediteren!

Graag uw reactie.


Welkom, @MortenB, goed dat je ons gevonden hebt! Fijn dat je meteen jouw gegevens hebt ingevuld, daarmee kan ik meteen aan de slag. Ik heb jouw zaak intern doorgezet naar een afdeling die zich hierover zal buigen. Je wordt vervolgens per e-mail geïnformeerd over de afhandeling hiervan. Houd er rekening mee dat het vier tot zes weken kan duren voor je hier iets van merkt. Dit komt omdat de facturatie alleen per het eerst volgende facturatiemoment stopgezet kan worden.


Ik heb gister precies hetzelfde meegemaakt. Met een rare spaanse email adres. Dit was niet ons account. Maar een heel ander account op netflix via kpn in het spaans. En ik betaal dubbel.. netflix schrijft 10,99 van ons account af. En kpn ook nog eens 7,99. Ik wil dat kpn netflix niet meer factureerd, maar dit lijkt onmogelijk! Ik heb het gevoel dat ik die 7,99 op de kpn factuur voor een heel ander netflix account betaal waar andere mensen in het buitenland op zitten! Heb een klachtenmail opgesteld, nu afwachten

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic


Ik heb gister precies hetzelfde meegemaakt. Met een rare spaanse email adres. Dit was niet ons account. Maar een heel ander account op netflix via kpn in het spaans. En ik betaal dubbel.

KPN beweert dat er al maanden geen nieuwe gevallen van deze fraude meer bijkomen omdat het niet meer mogelijk zou zijn om een Netflix abonnement op naam van een KPN abonnee te plaatsen anders dan via de TV ontvanger zelf.

Als het werkelijk zo is wat KPN beweert dan zou dat dus moeten betekenen dat een oude TV ontvanger die jij geretourneerd hebt in handen is gevallen van malafide persoon die hem aangesoten heeft om zo via die TV ontvanger een Spaans Netflix abonnement aan jouw KPN abonnement te koppelen. 

Hoe lang wordt er al €7,99 voor Netflix via jouw KPN factuur in rekening gebracht?

 

Mijn advies: Zet in te leveren apparatuur altijd terug naar de fabrieksinstellingen zonder dat deze op het netwerk aangesloten is.


Hoi @Suri, welkom. 

Ik snap heel goed dat jij je zorgen maakt. Hier op het forum helpen wij jouw graag verder. Jouw reactie is verplaatst naar dit topic en zoals je ziet ben jij (helaas) niet de enige. Zou jij voor mij stap 1 in het bovenstaande bericht alvast willen uitvoeren en de gevraagde gegevens toe willen voegen aan jouw profiel


@wjb wij hebben nooit iets retour gestuurd van kpn. We hebben sinds we kpn hebben nog altijd dezelfde 2 4k boxen. Dit wordt afgeschreven sinds september vorig jaar.


Hoi @Suri, ik ga contact opnemen met onze security desk. Als het goed is nemen zij contact met jou op!


Afgelopen maandag 22 februari voor het eerst de onterecht facturering van Netflix in dit forum gemeld, nadat ik dit al telefonisch in september 2020 heb gemeld. Tot nu toe nog steeds geen verandering. Vanaf maandag ook al 2 mails (22 en 25 feb) ontvangen dat dit binnen 5 dagen zou zijn opgelost, maar zie nog steeds het vinkje bij "Netflix -betalen via KPN factuur €7,99 p/mnd" in mijn abonnement staan in MijnKPN. 

Krijg ik bericht als het is uitgevoerd?

Graag uw reactie.