Skip to main content

Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd? 

Heb jij een bevestiging ontvangen van ons dat Netflix is aangevraagd, maar dit heb je niet zelf gedaan? Zie je Netflix betalingen op je factuur zonder dat jij een abonnement hebt aangevraagd? Of heb jij een poosje terug Netflix opgezegd, maar de betalingen zijn niet gestopt?

Dan bestaat de kans dat je inloggegevens van je KPN ID in handen zijn geraakt van derden. Zij kunnen jouw KPN ID dan gebruiken om Netflix toe te voegen aan jouw abonnement. Jij betaalt dan de abonnementskosten, en zij kunnen het abonnement gebruiken.

 

Hoe kan mijn KPN ID in handen zijn geraakt van derden? 

Belangrijk om te weten: er zit geen lek bij KPN. Jouw inloggegevens bij ons zijn veilig. 

Dit soort manieren van ‘lekken’ van inloggegevens gebeurt vaak als je voor je KPN ID een wachtwoord gebruikt dat makkelijk te raden is. Of een die je op meerdere websites gebruikt.

Hackers die toegang weten te krijgen tot een website stelen daar dan de inloggegevens. Met die inloggegevens proberen ze vervolgens ook op andere websites in te loggen om te kijken of dat werkt. Als dat dan werkt kunnen ze jouw account op die website gebruiken om dingen mee te doen. Op die manier kunnen ze ook bij jouw KPN ID komen als je de combinatie van e-mailadres en wachtwoord die je voor je KPN ID gebruikt, ook gebruikt voor andere websites.

 

Wat moet ik doen?

Wachtwoord wijzigen

Het allerbelangrijkste in dit geval is het wijzigen van het wachtwoord van je KPN ID.

  • Log in op je MijnKPN met je huidige gegevens
  • Ga naar Profiel en kies voor wijzig wachtwoord

Controleer op Have I Been Pwned of jouw e-mailadres in recente datalekken heeft gezeten. Komt jouw mailadres daar naar voren? Wijzig dan je wachtwoord(en) voor de websites die daar genoemd worden. Én ook voor andere websites waar je hetzelfde wachtwoord gebruikt. 

 

Verder adviseren we je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.

  • Log in op je MijnKPN 
  • Ga naar Profiel en kies voor verificatie in 2 stappen

 

Netflix stopzetten

Nadat je jouw wachtwoord hebt gewijzigd kan Netflix stopgezet worden. Dit kun je zelf doen via de MijnKPN, of je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.

  • Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

Lukt dit niet, of wil je liever iemand spreken? Bel dan de klantenservice op 0800-0402 (gratis).

 

De kosten

Als er sprake is geweest van onterechte facturering dan kunnen we deze kosten voor je vergoeden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice op 0800-0402 (gratis). Geef aan dat er sprake is van Netflix fraude. De collega kan dan de juiste afdeling aansturen.

 

Ik heb een vraag hierover of ik kom er niet uit

Je kunt je vraag op het forum stellen. Maak in dat geval een eigen topic aan.

 

Laatste update: mei 2023

Je krijgt daar geen verder bericht van @MortenB. Ik zie ook een notitie dat het verzoek is gedaan om Netflix uit te zetten, dat moet nog verwerkt worden zoals je zag. De vergoeding voor de Netflix kosten is op de 22e klaargezet voor de volgende factuur, dat zal je daar in mindering gebracht zien worden.


Dank voor de terugkoppeling Jasper


@Jasper;

 

bij mij staat netflix ook nog steeds aangevinkt! Ik wil hier vanaf. En elke x krijg ik van jullie te horen dat het via netflix moet. Dat is niet zo.. wanneer wordt dit opgelost? Ik betaal sinds september 2020 al dubbel voor netflix! 


We zijn er mee bezig @Suri! Mijn collega @Hanna_ heeft jouw situatie 3 dagen geleden onder de aandacht gebracht bij een speciale afdeling die dit voor jou op gaat lossen.

Hoi @Suri, ik ga contact opnemen met onze security desk. Als het goed is nemen zij contact met jou op!

 


@Hanna_ Er heeft niemand contact met me opgenomen.. en aan de telefoon wimpelen ze je af, omdat ze niet weten hoe ze hiermee moeten omgaan! Ik betaal nog steeds onterecht de kosten op m’n factuur! Misschien maar een advocaat inschakelen, dan nemen ze dit misschien serieuzer! 


@Suri  ik heb bij @Hanna_  navraag gedaan en die geeft aan dat er nog geen reactie is vanuit de security desk. Zodra deze er is zal er uiteraard contact met je worden opgenomen. We blijven de zaak in de gaten houden!


ik krijg op de KPN faktuur een bedrag namens derden. Zonder uitleg! Ik neem aan dat het voor Netflix is, maar heb nooit verteld dat ik al aan Netflix rechtstreeks betaal. Ook is het bedrag hoger dan ik aan laatstgenoemde betaalde. Dus 2 x per maand voor hetzelfde betaald. Nu toch maar Netflix via KPN, want communicatie met Netflix is te gek voor woorden.

 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


telefoongesprek gevoerd met KPN over betaling aan laatstgenoemde én aan Netflix.

Kpn zegt dat ik bij Netflix moet zijn en Netflix zegt dat ik bij KPN moet zijn...

 

Gekker kunnen we het niet maken.

Overigens vraagt KPN 13,99 voor Netflix!!!

*Admin: reactie samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp


Hoi @Mar900! Als het bedrag toe te wijden is aan Netflix, dan staat dit op het factuur vermeld (zie: Meer weten over Netflix op je factuur?). 
Wat zie jij op de factuur staan? Plaats eventueel een print screen zonder persoonsgegevens (even wegwerken). 

Begrijp ik goed dat je inmiddels hebt aangevraagd dat je Netflix via onze factuur wilt betalen? 

 

 

EDIT: Netflix staat tegenwoordig als ‘Zakelijk diensten’ op de factuur.


Hallo KPN ook ik betaal dubbel voor Netflix… in Augustus is mijn totaal pakket aangepast en sinds die tijd betaal ik dus al dubbel voor Netflix. Graag wil ik dat jullie snel die kosten aan mij terug betalen en dat jullie die Netflix via jullie stop gezet wordt...alvast bedankt 🙏🏽 


Hallo KPN ook ik betaal dubbel voor Netflix… in Augustus is mijn totaal pakket aangepast en sinds die tijd betaal ik dus al dubbel voor Netflix. Graag wil ik dat jullie snel die kosten aan mij terug betalen en dat jullie die Netflix via jullie stop gezet wordt...alvast bedankt 🙏🏽 

Een update KPN… ik heb net contact gehad met Netflix en we zijn er samen achter gekomen dat er bij dus echt sprake is van fraude.. er was een 2e account met mail adres *********@*********.**** Netflix heeft deze nu netjes en snel verwijderd. Nu wil ik dus graag dat KPN mij betaling via jullie stop zet en mijn te veel betaalde abbo vanaf Augustus terug betaald 🙏🏽Alvast bedankt voor de hulp

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Bedankt voor het melden @kingsnoopy46. Goed om te horen dat je zelf al stappen ondernomen hebt. Ik wist niet dat je dit via Netflix kon uitzoeken:thinking:.  Ik zet het voor je door. Mijn collega's pakken het verder op. Je hoort van ons. 


Bedankt voor het melden @kingsnoopy46. Goed om te horen dat je zelf al stappen ondernomen hebt. Ik wist niet dat je dit via Netflix kon uitzoeken:thinking:.  Ik zet het voor je door. Mijn collega's pakken het verder op. Je hoort van ons. 

Thanx 


Een paar dagen verder nu…. al een update?of betaal ik straks gewoon weer dubbel 🙁


Hi, ik zie dat het opgepakt is en nog in behandeling. Nog even geduld ajb. 


@kingsnoopy46; Zover was ik zelf dus ook al gekomen dat er met een ander spaans email adres gefraudeerd was bij netflix waarvoor ik de kosten betaal. Netflix heeft deze account met email adres allang stopgezet. En ik betaal sinds september dus nu nog steeds via de kpn factuur netflix en via netflix zelf! En er heeft niemand van de servicedesk contact opgenomen zoals ze beloven! Je komt hier nooit vanaf! Als de facturering van netflix via kpn moet stoppen, moet je maar je netflix account opzeggen? Serieus?! Ik wil niet van m’n netflix account af, ik wil van de facturering van KPN af!! En ik heb nog nooit iets vergoed teruggezien! Jullie motiveren klanten echt niet zo om bij jullie te blijven, want als ik nog een maand onterecht voor netflix aan jullie moet betalen, zeg ik de hele boel op! ** mooie praatjes elke x altijd. 

 

Admin: emoticon verwijderd, in strijd met de huisregels


@Suri, ik heb nog even meegekeken. Ik zie dat mijn collega melding heeft gemaakt. Deze is ook afgehandeld. Begrijp echter dat er niemand contact met je heeft opgenomen, excuses hiervoor. Ik zie Netflix niet meer tussen jouw producten staan. Dus het is opgelost. 


@Bart_Z En die 7,99 die ik onterecht vanaf september heb moeten betalen 7x?  €55,93 krijg ik dit ook vergoed? Dus voor mij is het nog steeds niet opgelost totdat dit vergoed is. 😊 


Volgens mijn collega is er ook creditering ingediend. Dit zal je dus in mindering moeten zien op de volgende factuur. 


Ontdek nu pas dat al sinds sept/okt 2020 onterecht maandelijks € 13,99 wordt afgeschreven voor een Netflix abonnement.

Ik heb absoluut nooit een Netflix abo afgesloten. Dit moet fraude zijn. Ik heb mijn ww gewijzigd en gegevens ingevuld op mijn profiel.

Ik verzoek KPN om dit op te lossen, daar zij op zijn minst onderdeel is geworden van deze fraude en zie dat ik niet de enige ben.

*admin: verplaatst naar verzameltopic


Goedenavond @Snipper1, ik heb je topic verplaatst naar het verzameltopic.
Je hebt al je gegevens al ingevuld zie ik! Ik heb dit meteen doorgezet naar mijn collega's die hierover gaan. Zij proberen hierover binnen 5 werkdagen contact met jou op te nemen!
Houd je telefoon in de gaten!


Hoi, ik ben er net achter dat ik al jaren dubbel betaal voor Netflix. Via de factuur en via Netflix zelf, ik heb Netflix al benaderd en die zeggen dat er nog een account via kpn bestaat. Maar diegene ben ik niet. Is ook nog een spaans account. Want het is wel eens voorgekomen dat we de tv opnieuw moesten opstarten en dat netflix opeens spaans was. Ik kan dat account dus ook niet opzeggen maar heb er wel jaren voor betaald blijkbaar. Ik kan ook nergens vinden hoe ik hiervoor iemand van kpn aan de lijn kan krijgen dus dan maar op deze manier.


Goedemorgen @Snipper1, ik heb zojuist terugkoppeling gekregen van mijn collega's en heb goed en slecht nieuws.


Het goede nieuws is dat er bij jou geen fraude oid geconstateerd is, Netflix stond sinds Maart 2020 aan. De bovenstaande issues zijn allemaal pas veel later geweest.

Het slechte nieuws is dat we je helaas niet tegemoet kunnen komen in deze kosten en je dit via Netflix zelf op zult moeten zeggen. 
Dit kan ook online via https://help.netflix.com/nl onderaan staat hun telefoonnummer 08000 229647 en een knop om een chat te starten. Zij moeten je hier verder mee kunnen helpen.


Aha het van het kastje naar de muur sturen ofwel de hete aardappel doorschuiven gaat verder alleen speel ik niet mee.

Met Netflix heb ik niets te maken, ik ben zelfs nooit op hun website geweest. Het is de KPN die wederrechtelijk elke maand geld incasseert zonder dat ik daartoe enige overeenkomst met wie dan ook heb afgesloten.

Dus KPN moet dit oplossen en eventueel contact opnemen met Netflix, niet ik.

Als dit niet goed wordt opgelost zal ik niet aarzelen om consumenten programma’s of juridische hulp in te schakelen.


Als jij op een TV ontvanger naar de netflix app gaat en daar naar "Ondersteuning" gaat (links op ring en dan onderaan het menu), wordt daar dan een bekend e-mail adres voor het account getoond?

Maak anders eens een foto van dat scherm en toon dat hier.