Skip to main content

Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd? 

Heb jij een bevestiging ontvangen van ons dat Netflix is aangevraagd, maar dit heb je niet zelf gedaan? Zie je Netflix betalingen op je factuur zonder dat jij een abonnement hebt aangevraagd? Of heb jij een poosje terug Netflix opgezegd, maar de betalingen zijn niet gestopt?

Dan bestaat de kans dat je inloggegevens van je KPN ID in handen zijn geraakt van derden. Zij kunnen jouw KPN ID dan gebruiken om Netflix toe te voegen aan jouw abonnement. Jij betaalt dan de abonnementskosten, en zij kunnen het abonnement gebruiken.

 

Hoe kan mijn KPN ID in handen zijn geraakt van derden? 

Belangrijk om te weten: er zit geen lek bij KPN. Jouw inloggegevens bij ons zijn veilig. 

Dit soort manieren van ‘lekken’ van inloggegevens gebeurt vaak als je voor je KPN ID een wachtwoord gebruikt dat makkelijk te raden is. Of een die je op meerdere websites gebruikt.

Hackers die toegang weten te krijgen tot een website stelen daar dan de inloggegevens. Met die inloggegevens proberen ze vervolgens ook op andere websites in te loggen om te kijken of dat werkt. Als dat dan werkt kunnen ze jouw account op die website gebruiken om dingen mee te doen. Op die manier kunnen ze ook bij jouw KPN ID komen als je de combinatie van e-mailadres en wachtwoord die je voor je KPN ID gebruikt, ook gebruikt voor andere websites.

 

Wat moet ik doen?

Wachtwoord wijzigen

Het allerbelangrijkste in dit geval is het wijzigen van het wachtwoord van je KPN ID.

  • Log in op je MijnKPN met je huidige gegevens
  • Ga naar Profiel en kies voor wijzig wachtwoord

Controleer op Have I Been Pwned of jouw e-mailadres in recente datalekken heeft gezeten. Komt jouw mailadres daar naar voren? Wijzig dan je wachtwoord(en) voor de websites die daar genoemd worden. Én ook voor andere websites waar je hetzelfde wachtwoord gebruikt. 

 

Verder adviseren we je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.

  • Log in op je MijnKPN 
  • Ga naar Profiel en kies voor verificatie in 2 stappen

 

Netflix stopzetten

Nadat je jouw wachtwoord hebt gewijzigd kan Netflix stopgezet worden. Dit kun je zelf doen via de MijnKPN, of je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.

  • Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

Lukt dit niet, of wil je liever iemand spreken? Bel dan de klantenservice op 0800-0402 (gratis).

 

De kosten

Als er sprake is geweest van onterechte facturering dan kunnen we deze kosten voor je vergoeden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice op 0800-0402 (gratis). Geef aan dat er sprake is van Netflix fraude. De collega kan dan de juiste afdeling aansturen.

 

Ik heb een vraag hierover of ik kom er niet uit

Je kunt je vraag op het forum stellen. Maak in dat geval een eigen topic aan.

 

Laatste update: mei 2023

@Jamaloco welkom! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan laten we het voor jou ook uitzoeken! 


Ik heb de nieuwe factuur gekregen en alles is weer in orde. Geen Netflix meer op de factuur en ook alle teveel betaalde bedragen netjes met een compensatie teruggekregen.

Dank hiervoor!


Hallo KPN…. wordt eens wakker…. ja meneer Leppink het is in behandeling!… ammehoela ben het nu erg zat🤬.. weer geld afgeschreven voor Netflix! Is dat nu zo moeilijk.. zoals voorgaand al iemand… als het niet snel opgelost wordt schakel in andere instanties in en laat ik alles van jullie afsluiten… ben er helemaal klaar mee


@kingsnoopy46 ik snap dat het frustrerend is als je hoort dat iets is opgelost en toch weer Netflix op de factuur ziet staan. Ik heb nogmaals een verzoek gedaan om deze te laten verwijderen en zal in de gaten houden of dit proces goed loopt. 


Hallo KPN…. ik zag dat Netflix nog aangevinkt stond. Dit heb ik uitgezet. Hoe lang voor dat jullie alles weer op t rit hebben?… ik heb deze maand WEER geld afgeschreven gekregen 🤔


Zo vermoeiend dit…. ik wil Netflix niet opzeggen!!! Ik heb nooit Netflix bij jullie afgesloten 🤬


Zelf uitvinken gaat niet werken, @kingsnoopy46: als je een Netflix account wenst op te zeggen, moet dat via het Netflix account zelf, door in te loggen in het account. Omdat dit niet kan bij een account wat je zelf niet geregistreerd/ aangemeld hebt, heeft mijn collega @Bram_ al het verzoek gedaan bij Netflix om het account stop te zetten. Goede nieuws is dat er al wel een creditbedrag verwerkt is: dat bedrag krijg je verrekend met een komende factuur. We zijn er bijna….! :wink:


Beste lezer, 

Helaas is ook mijn Famillie slachtoffer geworden van deze netflix fraude, waarschijnlijk doordat het wachtwoord van het KPN id ook op andere plekken gebruikt werd.  En ook terug te vinden was in die database van "haveibeenpwnd”. 

Ondanks dat wij nooit gebruik maken van Netflix staat hij wel iedere maand op de rekening, en als ik dan wel naar de netflix app toe ga op de TV, dan zie ik daar 5 spaanse profielen, en is heel netflix ook in het spaans ingesteld. 

Een tijdje geleden heeft mijn vader zelf gebeld met de klanten service maar dat is toen denk ik niet helemaal helder gegaan, vandaar dat ik nu zelf maar het uit ben gaan vogelen en zo doende bij dit topic terecht ben gekomen. 

Is dit iets waar jullie ons mee kunnen helpen? 
Als het goed is is ons "Forum profiel” volledig ingevuld. 


 


Beste lezer, 

Helaas is ook mijn Famillie slachtoffer geworden van deze netflix fraude, waarschijnlijk doordat het wachtwoord van het KPN id ook op andere plekken gebruikt werd.  En ook terug te vinden was in die database van "haveibeenpwnd”. 

Ondanks dat wij nooit gebruik maken van Netflix staat hij wel iedere maand op de rekening, en als ik dan wel naar de netflix app toe ga op de TV, dan zie ik daar 5 spaanse profielen, en is heel netflix ook in het spaans ingesteld. 

Een tijdje geleden heeft mijn vader zelf gebeld met de klanten service maar dat is toen denk ik niet helemaal helder gegaan, vandaar dat ik nu zelf maar het uit ben gaan vogelen en zo doende bij dit topic terecht ben gekomen. 

Is dit iets waar jullie ons mee kunnen helpen? 
Als het goed is is ons "Forum profiel” volledig ingevuld. 

@Tspeaker Goed dat je ons gevonden hebt! Ik heb dit gelijk doorgezet naar mijn collega's. Zij zullen de situatie beoordelen en indien de situatie er verdacht uitziet, dan zullen zij Netflix verzoeken om de betaling stop te zetten. Je wordt hier verder per e-mail over geïnformeerd.


Beste lezer, 

Helaas is ook mijn Famillie slachtoffer geworden van deze netflix fraude, waarschijnlijk doordat het wachtwoord van het KPN id ook op andere plekken gebruikt werd.  En ook terug te vinden was in die database van "haveibeenpwnd”. 

Ondanks dat wij nooit gebruik maken van Netflix staat hij wel iedere maand op de rekening, en als ik dan wel naar de netflix app toe ga op de TV, dan zie ik daar 5 spaanse profielen, en is heel netflix ook in het spaans ingesteld. 

Een tijdje geleden heeft mijn vader zelf gebeld met de klanten service maar dat is toen denk ik niet helemaal helder gegaan, vandaar dat ik nu zelf maar het uit ben gaan vogelen en zo doende bij dit topic terecht ben gekomen. 

Is dit iets waar jullie ons mee kunnen helpen? 
Als het goed is is ons "Forum profiel” volledig ingevuld. 

@Tspeaker Goed dat je ons gevonden hebt! Ik heb dit gelijk doorgezet naar mijn collega's. Zij zullen de situatie beoordelen en indien de situatie er verdacht uitziet, dan zullen zij Netflix verzoeken om de betaling stop te zetten. Je wordt hier verder per e-mail over geïnformeerd.




Bedankt voor de snelle reactie, en goed om te horen dat er naar gekeken word!

Ik heb zelf ook wat stappen ondernomen die misschien mensen met het zelfde probleem wat meer informatie geven. 

- Ik heb gebeld met de klantenservice van KPN zelf, ondanks dat ik een erg hulpzaam iemand aan de lijn had en die buiten het standaard boekje gegaan is om ons te helpen, had deze helaas niet alle bevoegdheden om het probleem op te lossen. (Maar zei wil dat ze vaker van dit probleem gehoord hadden) Deze kon wel een mailtje gestuurde naar de Fraude helpdesk van KPN(?).  Ze gaf mij ook het telefoon nummer van de algemene nederlandse Fraude helpdesk (altijd handig)

- Ik ben naar de website die ook anderen benoemd hebben gegaan namelijk "netflix.kpn.com" het lijkt erop dat dit domein nu niet meer offline is, maar redirect naar een netflix pagina die gekoppeld is aan je kpn account. (ik was ingelogd in mijn kpn account voordat ik naar die pagina ging)

De pagina waar hij je naar stuurt is "netflix.com/partner/paymentintegration/accountRecovery" en op deze pagina ondanks dat ik er niet veel mee kon doen, was er wel nuttig info. Op deze pagina word enkel gevraagd je wachtwoord in te vullen, aangezien het email adres al staat. (Niet autofill, maar gewoon hij staat er hardcoded)  Dit was niet ons KPN emailadress, maar een gek email adress wat ik denk dat van de spaanse mensen is, namelijk "******@playloas.icu"   (inplaats van *** stond er een naam)

Op deze pagina stond ook een (Fraude?) / Help nummer van Netflix (0800 02 29 647) en deze heb ik toen gebeld en dit email adres aan hun doorgegeven (meer info hadden ze niet van me nodig want vreemd genoeg,  want ze vonden het ook een gek email adres) Ze hebben toen iedereen uitgelogd uit het netflix account, en het account stop gezet. Het enige wat ze niet konden doen was de "Payment" optie verwijderen, omdat KPN een partner is van Netflix. 

Hopelijk kunnen de collega's van de Forum admins ook nog die laatste dingen fixen, zodat alles volledig gefixed. 


Goed dat je zelf al stappen hebt ondernomen, @Tspeaker! Zoals ik in mijn vorige bericht ook aangaf, heb ik dit al doorgezet naar mijn collega's. Zij zullen ervoor zorgen dat de betalingen stopgezet worden en jij je geld terug krijgt. Omdat het al is doorgezet, kan ik dit niet voor je in orde maken. Dit om te voorkomen dat zaken door elkaar gaan lopen. Ik wil je vragen om de terugkoppeling van mijn collega's af te wachten.


Eindelijk eens niet betaald voor Netflix…. Er zou van de afgelopen maanden terugbetaald worden… dit is helaas nog niet gebeurd😢


Ik zie het inderdaad. Ik ga er voor je achteraan. Excuses. 


Help Lisa, of collega,

Ik zie ineens Netflix op mijn abonnement staan. Ik heb niet eens een Netflix account. Klantenservice heeft mij doorgestuurd naar Netflix en Netflix weer naar KPN. Ik zou dit graag opgelost zien. Gelukkig zie ik hier kundige mensen en deze topic :) Dank! Ricardo


Help Lisa, of collega,

Ik zie ineens Netflix op mijn abonnement staan. Ik heb niet eens een Netflix account. Klantenservice heeft mij doorgestuurd naar Netflix en Netflix weer naar KPN. Ik zou dit graag opgelost zien. Gelukkig zie ik hier kundige mensen en deze topic :) Dank! Ricardo

@rkznvl Goed dat je ons gevonden hebt. Ik heb het intern doorgezet om dit uit te laten zoeken!


Help Lisa, of collega,

Ik zie ineens Netflix op mijn abonnement staan. Ik heb niet eens een Netflix account. Klantenservice heeft mij doorgestuurd naar Netflix en Netflix weer naar KPN. Ik zou dit graag opgelost zien. Gelukkig zie ik hier kundige mensen en deze topic :) Dank! Ricardo

@rkznvl Goed dat je ons gevonden hebt. Ik heb het intern doorgezet om dit uit te laten zoeken!

@Denise_ Denise je bent een toppertje! 


Hallo,

Op mijn account van kpn is weer een netflix account bij extra opties aangezet en het is niet mijn netflix account want ik heb er geen

Ik wil graag dat deze per direct stop wordt gezet

 

Vriendelijk groet

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Weet jij wanneer dat gebeurd is?

Hoe lang worden er al kosten voor dat Netflix abonnement in rekening gebracht?

Kan je eens een screenshot/foto plaatsen van het Netflix account?

 

Admin: reactie naar lopend topic verplaatst


Ik zag het vandaag ineens dat die aanstond

Maar ik zou niet weten op wie zijn netflix het is aangemaakt want ik heb geen mail gekregen over een account dus heb vermoeden dat het weer een lek van kpn is want bijna een jaar geleden dit gezeur ook gehad

 

Admin: reactie naar lopend topic verplaatst


Kijk eens op jouw TV ontanger. (Kanaal 200)

Is daar een Netflix account actief?

Zo ja, plaats hier dan eens een foto van dat Netflix account.

 

Admin: reactie naar lopend topic verplaatst



 

Lekker dan! Op geen enkele manier door mij aangevraagd!!!

Netflix staat niet actief in Netflix en ook niet op de ontvanger. Zeer zorgelijk dat dit gebeurd!
Ook heb ik geen e-mails gekregen dat Netflix actief zou zijn. Ik zag het in mijnkpn. 
Overal gebruik ik verschillende wachtwoorden én e-mailadressen voor. Zo ook verschillende adressen bij KPN en streamingsdiensten  

 


@Anneke-Anna, Staan die kosten deze maand voor het eerst op het kostenoverzicht?

Er komen de laatste dagen weer meerdere meldingen van spontane Netflix abonnementen boven tafel en dat is een zeer zorgelijke ontwikkeling.

KPN beweert bij hoog en laag dat het alleen mogelijk is om een Netflix abonnement via de factuur van KPN te laten lopen door deze op een TV ontvanger te contracteren.

Blijkbaar hebben de criminelen toch weer een andere weg gevonden en dan behoort het "alle hens aan dek" te zijn bij KPN.


@Anneke-Anna, Staan die kosten deze maand voor het eerst op het kostenoverzicht?

Er komen de laatste dagen weer meerdere meldingen van spontane Netflix abonnementen boven tafel en dat is een zeer zorgelijke ontwikkeling.

KPN beweert bij hoog en laag dat het alleen mogelijk is om een Netflix abonnement via de factuur van KPN te laten lopen door deze op een TV ontvanger te contracteren.

Blijkbaar hebben de criminelen toch weer een andere weg gevonden en dan behoort het "alle hens aan dek" te zijn bij KPN.


Klopt @wjb Voor het eerst deze maand, ik kijk wekelijks in mijnkpn. 
Het is veel te fraude gevoelig!

Dat blijkt wel weer. 
 

Het wordt tijd dat betalen via KPN meer dan optioneel wordt, als in, dat de mogelijkheid niet online in je kpn-account staat!



​​​​​Het wordt tijd dat betalen via KPN meer dan optioneel wordt, als in, dat de mogelijkheid niet in je kpn-account staat!

Dat ben ik volkomen met je eens, je moet het betalen via de factuur van diensten van derden mijns inziens volledig kunnen blokkeren. Dat zou standaard ook zo ingesteld moeten zijn.

 

Ik hoop dat er snel een reactie van een KPN moderator zal gaan komen.



​​​​​Het wordt tijd dat betalen via KPN meer dan optioneel wordt, als in, dat de mogelijkheid niet in je kpn-account staat!

Dat ben ik volkomen met je eens, je moet het betalen via de factuur van diensten van derden mijns inziens volledig kunnen blokkeren. Dat zou standaard ook zo ingesteld moeten zijn.

 

Ik hoop dat er snel een reactie van een KPN moderator zal gaan komen.


En alsof het nog niet ‘dramatisch’ genoeg is, KPN klantenservice wist nergens van en Netflix ook niet!

Geen idee dat de hack überhaupt heeft plaatsgevonden! Totaal niet op de hoogte! Geeft absoluut geen fijn gevoel!