Skip to main content

Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd? 

Heb jij een bevestiging ontvangen van ons dat Netflix is aangevraagd, maar dit heb je niet zelf gedaan? Zie je Netflix betalingen op je factuur zonder dat jij een abonnement hebt aangevraagd? Of heb jij een poosje terug Netflix opgezegd, maar de betalingen zijn niet gestopt?

Dan bestaat de kans dat je inloggegevens van je KPN ID in handen zijn geraakt van derden. Zij kunnen jouw KPN ID dan gebruiken om Netflix toe te voegen aan jouw abonnement. Jij betaalt dan de abonnementskosten, en zij kunnen het abonnement gebruiken.

 

Hoe kan mijn KPN ID in handen zijn geraakt van derden? 

Belangrijk om te weten: er zit geen lek bij KPN. Jouw inloggegevens bij ons zijn veilig. 

Dit soort manieren van ‘lekken’ van inloggegevens gebeurt vaak als je voor je KPN ID een wachtwoord gebruikt dat makkelijk te raden is. Of een die je op meerdere websites gebruikt.

Hackers die toegang weten te krijgen tot een website stelen daar dan de inloggegevens. Met die inloggegevens proberen ze vervolgens ook op andere websites in te loggen om te kijken of dat werkt. Als dat dan werkt kunnen ze jouw account op die website gebruiken om dingen mee te doen. Op die manier kunnen ze ook bij jouw KPN ID komen als je de combinatie van e-mailadres en wachtwoord die je voor je KPN ID gebruikt, ook gebruikt voor andere websites.

 

Wat moet ik doen?

Wachtwoord wijzigen

Het allerbelangrijkste in dit geval is het wijzigen van het wachtwoord van je KPN ID.

  • Log in op je MijnKPN met je huidige gegevens
  • Ga naar Profiel en kies voor wijzig wachtwoord

Controleer op Have I Been Pwned of jouw e-mailadres in recente datalekken heeft gezeten. Komt jouw mailadres daar naar voren? Wijzig dan je wachtwoord(en) voor de websites die daar genoemd worden. Én ook voor andere websites waar je hetzelfde wachtwoord gebruikt. 

 

Verder adviseren we je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.

  • Log in op je MijnKPN 
  • Ga naar Profiel en kies voor verificatie in 2 stappen

 

Netflix stopzetten

Nadat je jouw wachtwoord hebt gewijzigd kan Netflix stopgezet worden. Dit kun je zelf doen via de MijnKPN, of je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.

  • Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

Lukt dit niet, of wil je liever iemand spreken? Bel dan de klantenservice op 0800-0402 (gratis).

 

De kosten

Als er sprake is geweest van onterechte facturering dan kunnen we deze kosten voor je vergoeden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice op 0800-0402 (gratis). Geef aan dat er sprake is van Netflix fraude. De collega kan dan de juiste afdeling aansturen.

 

Ik heb een vraag hierover of ik kom er niet uit

Je kunt je vraag op het forum stellen. Maak in dat geval een eigen topic aan.

 

Laatste update: mei 2023

Belangrijk(er) is zeker ook om te weten hoe het komt dat het er in eerste instantie op is gezet. 

Laat KPN daar maar eens (een eerlijk) antwoord op geven. 


Belangrijk(er) is zeker ook om te weten hoe het komt dat het er in eerste instantie op is gezet. 

Laat KPN daar maar eens (een eerlijk) antwoord op geven. 

Precies, een bug waardoor de betaaloptie lijkt geactiveerd was al ongeloofwaardig.
 

De huidige ‘bug’ waardoor er ook nog eens een compleet abonnementswijziging  plaats vindt mét een duurder Netflix abonnement kán je als KPN zijnde gewoon niet verkopen als ‘bug’ of dat het aan de klant ligt.

Hoe achterlijk denkt KPN dat de klant is?!? 

Dat de gemiddelde klant het teveel moeite vindt  en zich er maar bij ‘neerlegt’ lijkt misbruik van gemaakt te worden. 


De huidige ‘bug’ waardoor er ook nog eens een compleet abonnementswijziging  plaats vindt mét een duurder Netflix abonnement kán je als KPN zijnde gewoon niet verkopen als ‘bug’ of dat het aan de klant ligt.

Dat gebeurde vorig jaar ook al. Toen werd er eerst een Netflix basis abonnement aan een KPN abonnement gekoppeld die dan later via de Netflix site omgezet werd in een Premium abonnement.

Het zou KPN sieren als ze alle abonnees bij wie Netflix via de KPN factuur loopt pro-actief gaan benaderen met de vraag om dat abonnement correct is.


Goedemorgen, 

Vandaag heb ik  meerdere emails ontvangen van KPN m.b.t. Netflix.  In eerste instantie krijg ik een paar emails waarin wordt bevestigd dat Netflix Basic als extra dienst is toegevoegd aan mijn KPN account en met welke startdatum. Wat later weer berichten dat Netflix Basic is verwijderd en gewijzigd in Netflix Premium. 

Deze wijzigingen heb ik zelf NIET aangevraagd. Maar in mijn KPN account zie ik dat dit inderdaad is toegevoegd en ook op de factuur is doorgevoerd. Via de chat met KPN werd ik doorverwezen naar dit forum/topic. Ik volg nu dus maar de stappen die hierboven in de sticky staan beschreven.

Volgens mij zijn de gegevens in mijn profiel volledig, heb het wachtwoord van Netflix inmiddels veranderd en het wachtwoord van mijn KPN ID ga ik zo dadelijk aanpassen.

Maar hoor graag of dit voldoende is of dat ik nog wat anders moet doen. En hoe weet ik of KPN (financiële afdeling) deze post oppikt?


Het helpt ook niet dat de abonnementen, om op de abonneren, weer zijn toegevoegd in mijnkpn i.p.v. alleen via de tv-ontvanger.
 

En geen tweestapsverificatie aanwezig in mijnkpn. 

Dat is weer vragen om moeilijkheden. 

 

 


Hallo,
Ik heb dus hetzelfde probleem als iedereen hier.
Woensdag avond kreeg ik een mailtje dat Netflix was toegevoegd.

Na een paar keer bellen, konden ze het abonnement per direct stopzetten, maar verwachten ze wel dat ik bij mijn volgende factuur, 1 malig de maandelijkse kosten moet gaan betalen.

Ik ging hier uiteraard niet mee akkoord. Dus hij ging overleggen.

Even later was hij ‘zo vriendelijk’ om de kosten te verminderen naar 3 dagen, ipv 1 maand.

 

Nou ga ik niet zo snel moeilijk doen over 1 a 2euro. Maar dit is nu een principe kwestie.
Want de vriendelijk man aan de telefoon bleef maar zeggen dat het MIJN schuld was.
Of ik per ongeluk op netflix heb gedrukt in de digitale TV menu. Of “heeft u kinderen?” (nee.)
 

Daarnaast heb ik zelf al Netflix (NIET via KPN) en was ik op dat moment nieteens tv aan het kijken.

(en werd terwijl ik aan het uitzoeken was wie op mijn account zat, het Netflix account fijn even omgezet naar PREMIUM)

 

Ook heb ik de meneer verwezen naar deze thread. Maar daar wilde hij niks van horen. “die klachten zijn er maar een paar honderd van duizenden klanten.”

 

Uiteindelijk heeft hij me weten weg te poeieren door te blijven zeggen dat het ‘nu toch opgelost is’. (hij klonk geirriteerd en wilde zo snel mogelijk ophangen)

En nu ben ik hier.

 

Niet tevreden. Slecht behandeld. 

 


Staat jouw thuis product nog gekoppeld aan jouw KPN ID?


Staat jouw thuis product nog gekoppeld aan jouw KPN ID?


Hoe bedoel je precies?


Staat jouw thuis product nog gekoppeld aan jouw KPN ID?

Dat kan toch niet anders dat dat gekoppeld is? Of zie ik dat verkeerd? 


Staat jouw thuis product nog gekoppeld aan jouw KPN ID?

Hoe bedoel je precies?

Log eens in op mijn KPN.


Als je bedoeld dat het Netflix product nog steeds aanstaat bij mijn abonnement, dan ja.


Als je bedoeld dat het Netflix product nog steeds aanstaat bij mijn abonnement, dan ja.

En is bij jou het vinkje ook uitgegrijsd? Dus je kunt het (nog) niet uitvinken. Je kunt het pas opzeggen over een maand. Kennelijk kun je het daar dan wel uitzetten ofzo, terwijl een medewerker van KPN  mij eerder vandaag via de chat vertelde dat dat alleen via Netflix kan ….  


Als je bedoeld dat het Netflix product nog steeds aanstaat bij mijn abonnement, dan ja.

En is bij jou het vinkje ook uitgegrijsd? Dus je kunt het (nog) niet uitvinken. Je kunt het pas opzeggen over een maand. Kennelijk kun je het daar dan wel uitzetten ofzo, terwijl een medewerker van KPN  mij eerder vandaag via de chat vertelde dat dat alleen via Netflix kan ….  


Klopt. Dat was ook de voornamelijkste reden dat ik maar direct telefonisch contact had opgenomen. Want ik ga dus echt niet voor die 1 maand betalen!

De medewerker aan de telefoon heeft me wel verteld dat ze het abonnement nu uit mijn lijst hebben gehaald. (al is dat dus nog niet terug te zien op MijnKPN)

Dus ik raad zowieso aan om zsm telefonisch contact op te nemen

 


Als je bedoeld dat het Netflix product nog steeds aanstaat bij mijn abonnement, dan ja.

Je ziet jouw thuis abonnement dus nog wel in mijnKPN.

Dat was namelijk mijn vraag.


Voor de klanten die een Netflix account hebben, kijk je Netflix account , abonnement, facturering etc. bij Netflix ook na en wijzig tevens daar je wachtwoord.


Als je bedoeld dat het Netflix product nog steeds aanstaat bij mijn abonnement, dan ja.

Je ziet jouw thuis abonnement dus nog wel in mijnKPN.

Dat was namelijk mijn vraag.


yes, mijn thuis abonnement lijkt allemaal te kloppen. (behalve dus het Netflix gedeelte)


Net telefonisch contact gehad. Uiterst onbevredigend. De medewerker was heel correct en welwillend, daar niet van, maar die eerstelijn kan gewoon niets. 

Puntje bij paaltje; ik moet zelf over een maand (op de ‘afloopdatum') terugbellen om het uit te laten zetten. Want dat kon hij zelf nu absoluut niet doen omdat het heel recent was aangezet. Het 'systeem’ stond hem dat niet toe.

Na ruggespraak met de supervisor, kreeg ik ook de vraag of het misschien een kind was die het aangezet kon hebben. Nou nee, het kind in huis kan nog niet eens lezen en bovendien kreeg ik de mails om 5 uur vanmorgen toen iedereen nog lag te slapen. Hij probeerde het van de positieve kant te benaderen door te zeggen dat ik er nu wel een maand gebruik van kon maken. Maar ik HEB AL NETFLIX. Dus waarom zou ik dat dan ook via KPN gaan laten verlopen. Ook moest ik niet alles geloven wat op het forum stond toen ik meldde dat meerdere mensen dit al gemeld en dat het bij hun wel uitgezet was. 

Dus over een maand terugbellen …. en dan konden we het ook over de kosten hebben. Ik heb even uitgelegd dat ik hem dat nu al kon vertellen; die ga ik namelijk niet betalen. Er zit een beveiligings- en communicatieprobleem bij KPN. Ben al járen klant bij KPN, maar nu moet ik ineens gaan bewijzen dat ik niet zelf Netflix aan heb gezet. Omgekeerde wereld dit. 

Er werd ook steeds gesproken over ‘als’ dit een hack is of ‘mogelijk’ een beveiligingslek …. Dat hoef je niet in twijfel te trekken. Dat is een feit. 

Ben nu wel een beetje aan het broeden op vervolgstappen want dit kan gewoon niet. 


Precies dus hetzelfde ervaren Lachie.

Bizar dat ze het niet herkennen en bizar dat ze de schuld op de klant leggen.
Ik ben redelijk technisch, dus mij ga je niet vertellen dat ik per ongeluk op een knopje heb gedrukt.

Ook vind ik jou gesprek met KPN over dat je een maand moet wachten compleet gestoord. Waarom kan het bij mij wel (na 3 dagen notebene) maar bij jou niet?

plus, je moet nu wel realiseren dat je over een maand dus lekker die eerste 14euro moet gaan betalen.
Ik zou er niet op wachten!


Precies dus hetzelfde ervaren Lachie.

Bizar dat ze het niet herkennen en bizar dat ze de schuld op de klant leggen.
Ik ben redelijk technisch, dus mij ga je niet vertellen dat ik per ongeluk op een knopje heb gedrukt.

Ook vind ik jou gesprek met KPN over dat je een maand moet wachten compleet gestoord. Waarom kan het bij mij wel (na 3 dagen notebene) maar bij jou niet?

plus, je moet nu wel realiseren dat je over een maand dus lekker die eerste 14euro moet gaan betalen.
Ik zou er niet op wachten!

Dat ga ik ook niet doen. Ik ga zeker morgen/overmorgen al terugbellen en dan weer melden dat er dus mensen zijn bij wie het wel uitgezet is. Maar soms kom je gewoon niet verder in een gesprek en kun je het beter op een ander moment opnieuw proberen. Ben nota bene op vakantie momenteel, dus heb hier nu echt heel veel zin in :angry: . Ik heb hem wel laten noteren in het log dat hij heeft aangemaakt dat ik die kosten dus niet ga betalen. For what it's worth … maar ja.  

Echt compleet gestoord. Vind het nog wel een interessant item voor een internet journalist ofzo , of de Autoriteit Persoonsgegevens ….


Vandaag heb ik  meerdere emails ontvangen van KPN m.b.t. Netflix.  In eerste instantie krijg ik een paar emails waarin wordt bevestigd dat Netflix Basic als extra dienst is toegevoegd aan mijn KPN account en met welke startdatum. Wat later weer berichten dat Netflix Basic is verwijderd en gewijzigd in Netflix Premium. 

Deze wijzigingen heb ik zelf NIET aangevraagd. Maar in mijn KPN account zie ik dat dit inderdaad is toegevoegd en ook op de factuur is doorgevoerd. Via de chat met KPN werd ik doorverwezen naar dit forum/topic. Ik volg nu dus maar de stappen die hierboven in de sticky staan beschreven.

Volgens mij zijn de gegevens in mijn profiel volledig, heb het wachtwoord van Netflix inmiddels veranderd en het wachtwoord van mijn KPN ID ga ik zo dadelijk aanpassen.

Maar hoor graag of dit voldoende is of dat ik nog wat anders moet doen. En hoe weet ik of KPN (financiële afdeling) deze post oppikt?

Hoi @Lachie, welkom op het forum! Dank voor het invullen van je profiel. Ik zie inderdaad dat Netflix vanmorgen vroeg (ongeveer kwart over 5 in de ochtend) aan je abonnement is toegevoegd via de MijnKPN. Als jij, of iemand in jouw huishouden die toegang heeft tot jouw MijnKPN omgeving, dit niet gedaan hebben dan raad ik je inderdaad aan om zo snel mogelijk het wachtwoord van je KPN ID aan te passen.

Ik heb een mail gestuurd naar de afdeling die zich met mogelijke fraudegevallen omtrent Netflix bezighoudt. Zij zullen hiernaar kijken en nemen contact met je op voor de verdere afhandeling. Verder heb ik je losse reactie in dit topic verwijderd zodat we niet per ongeluk dingen dubbel gaan doen.

 

Woensdag avond kreeg ik een mailtje dat Netflix was toegevoegd.

Na een paar keer bellen, konden ze het abonnement per direct stopzetten, maar verwachten ze wel dat ik bij mijn volgende factuur, 1 malig de maandelijkse kosten moet gaan betalen.

Ik ging hier uiteraard niet mee akkoord. Dus hij ging overleggen.

Even later was hij ‘zo vriendelijk’ om de kosten te verminderen naar 3 dagen, ipv 1 maand.

Nou ga ik niet zo snel moeilijk doen over 1 a 2euro. Maar dit is nu een principe kwestie.
Want de vriendelijk man aan de telefoon bleef maar zeggen dat het MIJN schuld was.
Of ik per ongeluk op netflix heb gedrukt in de digitale TV menu. Of “heeft u kinderen?” (nee.)
Daarnaast heb ik zelf al Netflix (NIET via KPN) en was ik op dat moment nieteens tv aan het kijken.

(en werd terwijl ik aan het uitzoeken was wie op mijn account zat, het Netflix account fijn even omgezet naar PREMIUM)

Ook heb ik de meneer verwezen naar deze thread. Maar daar wilde hij niks van horen. “die klachten zijn er maar een paar honderd van duizenden klanten.”

Uiteindelijk heeft hij me weten weg te poeieren door te blijven zeggen dat het ‘nu toch opgelost is’. (hij klonk geirriteerd en wilde zo snel mogelijk ophangen)

En nu ben ik hier.

Niet tevreden. Slecht behandeld. 

Jammer te horen dat dit zo ging, @Niels I. Als jij dit inderdaad niet zelf hebt gedaan, dan wijzig vooral het wachtwoord van je KPN ID. Ook voor jou heb ik een mail gestuurd, er wordt binnen enkele dagen contact met je opgenomen voor afhandeling. 

 

Als je bedoeld dat het Netflix product nog steeds aanstaat bij mijn abonnement, dan ja.

En is bij jou het vinkje ook uitgegrijsd? Dus je kunt het (nog) niet uitvinken. Je kunt het pas opzeggen over een maand. Kennelijk kun je het daar dan wel uitzetten ofzo, terwijl een medewerker van KPN  mij eerder vandaag via de chat vertelde dat dat alleen via Netflix kan ….  

Om dit te verduidelijken: voorheen kon je Netlfix alleen via onze factuur laten verlopen. Als je dat activeerde dan nam je het abonnement af bij Netflix, en werden wij je betaalmethode. Waardoor je dan via de KPN factuur Netflix betaalde, en wij dat weer doorgeven aan Netflix. Omdat bij deze manier het abonnement wél via Netflix is afgesloten, moet beheer van dat abonnement (wijzigen en opzeggen) ook gebeuren via je Netflix accountpagina. Waarna zij het weer aan ons doorgeven en wij het van je factuur halen.

Nu hebben we sinds kort de mogelijkheid om Netflix echt als optie aan je abonnement toe te voegen. Dit doe je door het in de MijnKPN te activeren en werkt op dezelfde manier als waarop we ook Spotify aanbieden. Als je Netflix op deze manier hebt en je wilt het type abonnement wijzigen, of het weer opzeggen, dan moet dit dus juist via de MijnKPN. 

 

---------------------------------------------------

In het algemeen verder zie ik wat speculatie de afgelopen dagen over datalekken enzovoort. Als er bij KPN een datalek zou zijn, dan houden wij ons netjes aan de daarvoor geldende regels rondom het melden daarvan bij de Autoriteit Persoonsgegevens en de relevante betrokkenen.

Wat hier eerder speelt is dat mensen in het algemeen nog steeds te veel dezelfde e-mail en wachtwoordcombinaties gebruiken voor meerdere diensten en services. En daarnaast vaak makkelijk kraakbare wachtwoorden gebruiken. Als er dan bij een van de diensten/services waar je een account hebt een datalek voorkomt, dan zijn ook gelijk, per direct, al jouw andere accounts  gecompromitteerd. Een goede website om te checken is Have I Been Pwned?

Ter illustratie, als ik daar de mailadressen van Lachie en Niels invul die horen bij jullie forumaccount, dan zie ik respectievelijk 8 en 11 datalekken waar dat mailadres een van de slachtoffers was. Als je sinds de een datalek niet je wachtwoord van dat account hebt gewijzigd, dan moet je ervan uitgaan dat kwaadwillenden niet alleen toegang hebben tot dat account, maar ook tot alle andere accounts die je hebt die hetzelfde wachtwoord gebruiken. En dat kan dan ook de MijnKPN zijn.

 

En geen tweestapsverificatie aanwezig in mijnkpn. 

Dit komt eraan, precieze datum daarvoor hebben we nog niet, zodra we meer weten komen we het melden.


Als jij, of iemand in jouw huishouden die toegang heeft tot jouw MijnKPN omgeving, dit niet gedaan hebben dan raad ik je inderdaad aan om zo snel mogelijk het wachtwoord van je KPN ID aan te passen.

Als jij dit inderdaad niet zelf hebt gedaan, dan wijzig vooral het wachtwoord van je KPN ID. 

Wat KPN zou moeten doen zolang er geen tweetrapsverificatie is, is de contractant via mail of sms de bestelling laten bevestigen.

 

Wat hier eerder speelt is dat mensen in het algemeen nog steeds te veel dezelfde e-mail en wachtwoordcombinaties gebruiken voor meerdere diensten en services. En daarnaast vaak makkelijk kraakbare wachtwoorden gebruiken. Als er dan bij een van de diensten/services waar je een account hebt een datalek voorkomt, dan zijn ook gelijk, per direct, al jouw andere accounts  gecompromitteerd. Een goede website om te checken is Have I Been Pwned?

Ter illustratie, als ik daar de mailadressen van Lachie en Niels invul die horen bij jullie forumaccount, dan zie ik respectievelijk 8 en 11 datalekken waar dat mailadres een van de slachtoffers was. Als je sinds de een datalek niet je wachtwoord van dat account hebt gewijzigd, dan moet je ervan uitgaan dat kwaadwillenden niet alleen toegang hebben tot dat account, maar ook tot alle andere accounts die je hebt die hetzelfde wachtwoord gebruiken. En dat kan dan ook de MijnKPN zijn.

En toch zet ik grote vraagtekens bij deze uitleg.

Ik heb al meerdere keren aan slachtoffers gevraagd of ze het wachtwoord van de KPN ID ook voor andere zaken gebruiken en vrijwel altijd is het antwoord nee. Ik zou die vraag dus ook aan @Lachie en @Niels I willen stellen.


@wjb was me voor 😉 Ik had, nagenoeg, dezelfde vragen.


Hi @Erik_ ,

Fijn dat je reageert èn dat je mijn situatie hebt doorgespeeld binnen KPN. Weet je binnen welke termijn ik een reactie van hen mag verwachten?

 

Inderdaad is het vanmorgen vroeg aangezet, dat is in elk geval het tijdstip waarop de emails binnen kwamen. En toen lagen we toch echt nog op 1 oor (gelukkig). Dus dit is in geen geval een vergissing, maar echt een kwaadwillende actie. 

Ook dank voor het toelichten van een aantal andere vragen en onduidelijkheden. Contact met de klantenservice zaait soms helaas meer verwarring, frustratie en daardoor speculaties. Het is niet dat zij hun best niet doen, maar als zij niet alle know-how hebben dan kan je ook niet verwachten dat het in 1x wordt opgelost. Dus is het heel prettig dat jij als moderator op dit forum e.e.a. in perspectief plaatst. 

 

Hoe dan ook. Ik zal acuut even wat wachtwoord opschoon/vervang werk gaan doen. Goed om te lezen dat er iets van een extra verificatie aan gaat komen. Dat is in deze tijd helaas wel nodig. 

En ik vroeg me al af waar mijn post in het andere topic was gebleven …. :thinking: . Maar dan heb ik daar nu een antwoord op en is helemaal prima. 


 

 

En geen tweestapsverificatie aanwezig in mijnkpn. 

Dit komt eraan, precieze datum daarvoor hebben we nog niet, zodra we meer weten komen we het melden.

Dat is een heel goed plan, maar, ja toch een maar, zodra er, wat zeker nu het geval is, abonnementen via derden kunnen worden afgesloten en betaald/beheerd kunnen worden via KPN, dan moeten er echt meer veiligheidsmaatregelingen worden genomen dan nu het geval is binnen en vanuit KPN.

Zeker met het oog op de huidige internetfraude, daar kun je de gemiddelde klant niet alleen verantwoordelijk voor gaan houden wat ik nu wel proef @Erik_ uit bovenstaande


Op de vraag van andere forumleden of mijn wachtwoord voor Mijn KPN ook werd gebruikt voor andere sites is het antwoord schokkend genoeg (voor mijzelf) helaas ja.  Ik heb het even nagekeken. Ik denk dat veel mensen misschien denken dat ze het niet voor andere sites gebruiken, maar dat dit stiekem toch wel het geval is. Ik kan zien dat het ‘kleine’ sites zijn waar ik het voor heb toegepast en misschien ooit 1x heb gebruikt. Maar ja, dus niet uniek.